Zoom doboară toate recordurile: creștere cu 3.300% a profitului în ultimul trimestru
Reading Time: 2 minuteDacă până în martie puțini auziserăm de Zoom, acum ne bazăm tot mai mult pe platforma de videoconferințe pentru derularea în condiții cât mai bune a businessului. Iar pentru Zoom asta înseamnă rezultate financiare mai bune decât ar fi visat la începutul lui 2020.
Compania din California a anunțat venituri de 663,5 milioane de dolari pentru trimestrul încheiat la 31 iulie, cu 355% mai mari decât în aceeași perioadă din 2019.
Dar diferența și mai mare se vede la capitolul profit, unde creșterea a fost uriașă, de 3.300%, până la 185,7 milioane de dolari. Nu e de mirare că acțiunile companiei au crescut cu 28% după anunțarea acestor cifre.
„Organizațiile trec de la nevoile stringente de a asigura continuitatea businessului la nevoia de a putea oferi posibilitatea angajaților de a lucra, de a învăța și de a se putea conecta de oriunde folosind platforma video Zoom„, a declarat Eric S. Yuan, fondator și CEO al Zoom.
Nici trimestrul fiscal precedent, încheiat la 30 aprilie, n-a fost deloc rău pentru Zoom, cu venituri de 328,2 milioane de dolari, în creștere cu 169% față de aceeași perioadă din 2019 și profit net de 54,6 milioane de dolari, comparativ cu 8,2 milioane de dolari în aceleași trei luni ale anului trecut.
Prin urmare, compania estimează pentru întregul an 2020 venituri totale de peste 2,37 miliarde de dolari, mult peste estimarea de 1,8 miliarde de dolari făcută la anunțarea rezultatelor din trimestrul precedent.
La sfârșitul lunii iulie, Zoom avea 370.000 de clienți corporate (companii cu peste 10 angajați), în creștere cu 460% față de 2019. Numărul clienților mari, care plătesc peste 100.000 de dolari pe an fiecare pentru a folosi platforma, s-a dublat, ajungând la 988. În ultimul trimestru, gigantul petrolier ExxonMobil a devenit client Zoom.
Potrivit unei analize GlobalData, succesul înregistrat de Zoom poate propulsa compania către o capitalizare bursieră de 100 de miliarde de dolari, în condițiile în care aceasta se află în prezent la nivelul de 58,6 miliarde de dolari.
Popularitatea Zoom a venit, însă, la pachet cu probleme de securitate semnalate în aprilie, urmate luna trecută de întreruperi ale serviciului în mai multe zone din lume, când platforma nu a mai putut face față numărului mare de utilizatori.
Succesul Zoom a determina o adevărată efervescență pe acest segment de servicii. Microsoft a anunțat lansarea Skype Meet Now, prin care se pot organiza videoconferințe pentru care participanții nu trebuie să instaleze aplicația sau să aibă un cont Skype, Facebook a lansat aplicația video Messenger Rooms și a anunțat extinderea apelurilor video de grup pe WhatsApp, în timp ce Google a oferit acces gratuit până în septembrie la la pachetul premium Hangouts Meet.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz