Stiri

Ziua Mondială a Veganismului. Cum vom hrăni o populație de 10 miliarde în viitor

Reading Time: 3 minute

Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, întreprinde cercetări cu privire la modalitatea în care poate fi hrănită în mod sănătos și sustenabil populația globului în continuă creștere. Cercetătorii caută soluții pentru a avea o nutriție adecvată, care să reducă nivelul de risc asupra sănătății, care să utilizeze resursele limitate ale planetei, folosind practici agricole eficiente și să evite risipa alimentară. Toate studiile indică faptul că alegerile sustenabile sunt și cele mai sănătoase pentru organismul uman, prin urmare dietele pe bază de plante sunt direcția în care ne vom îndrepta în următorii zeci de ani pentru a reuși să hrănim o populație de 10 miliarde de locuitori.

Conform Organizației Mondiale a Sănătății și Food and Agricultural Oranization (FAO) dietele sustenabile sunt sănătoase, accesibile, sigure, echitabile, acceptate din punct de vedere cultural, au impact redus asupra mediului, inculd o varietate de alimente, sunt echilibrate din punctul de vedere al nevoilor energetice, conțin cantitați mici de carne sau pește, cantități reduse de grăsime, zahăr sau sare, cantități moderate de lactate și recomandă apa ca băutură preferată .

Un studiu al Global Data din 2019 arată că doar 4% dintre români au o dietă bazată pe plante. Totuși, 31% dintre mileniali, 27% din Generația X și 30% din Generația Baby Boomers vor să crească consumul de proteină pe bază de plante. În 2020, la nivel european, doi din trei consumatori erau deschiși către schimbarea obiceiurilor alimentare pentru a proteja mediul .

Știați că o dietă pe bază de carne are un impact de 14 ori mai mare asupra mediului decât o dietă vegană?


În acest sens, fiecare brand Nestlé are un rol cheie în implementarea angajamentelor globale de sustenabilitate pentru a atinge obiectivul de emisii net zero până în 2025. Divizia Nestlé Professional, prin produsele din gama GARDEN GOURMET®, oferă consumatorilor nu doar o alternativă pe bază de plante pentru carne, ci și o modalitate pentru a fi cu un pas mai aproape de a-și atinge propriile obiective climatice . Dietele pe bază de plante sunt recunoscute pentru faptul că oferă o amprentă ecologică mai bună . Ca multe alte brand-uri Nestlé, GARDEN GOURMET® se află în trecerea către agricultura regenerativă. Din 2022, în Serbia, divizia Nestlé Professional a început să se implice în tranziția către agricultura regenerativă impreună cu furnizorul de soia și agricultorii. Acum, la finalul anului 2023, 50% din proteina de soia folosită la produsele GARDEN GOURMET® provine din agricultura regenerativă. Obiectivul fiind de a scala această ambiție, iar până în 2025 să fie atins pragul de 75%. GARDEN GOURMET® se concetrează pe două arii, sănătatea solului și biodiversitate. Pentru a menține un sol sănătos, fertil și bogat în nutrieți sunt folosite culturi care acoperă solul pe perioada iernii și îngrășământ organic.

”Gama de produse vegetale GARDEN GOURMET® este acum disponibilă în peste 500 de restaurante din România. Creșterea constantă a cererii pentru produsele pe bază de plante, semnalează faptul că sunt tot mai mulți români interesați de o dietă echilibrată și impactul aspura mediului înconjurător”, spune Ovidiu Tunaru, BEO Nestlé Professional.


Pentru a reduce emisiile de GES, GARDEN GOURMET® a realizat o analiză asupra business-ului cu scopul de a identifica principalele trei arii care pot duce către reducerea emisiilor de carbon: ingrediente, operațiuni și ambalaje. Ambiția este de a reduce intensitatea carbonului de la –18% în 2023, la -40% în 2025. În acest moment, fabricile Nestlé din Europa folosesc 100% energie electrică regenerabilă. În 2024, obiectivul e ca 100% din proteina de soia folosită în produsele GARDEN GORUMET® să provină din Europa, pentru a reduce GES. Încă din 2022, pungile au la bază poliolefine și sunt proiectate pentru a fi reciclabile. Materiale din mono plastic și hartie urmând a fi intoduse în anii ce vor urma.

Gama GARDEN GOURMET® oferă o serie de avantaje pentru partenerii diviziei de out-of-home Nestlé Professional: alimentele de origine vegetală pot îmbunătăți percepția clienților asupra restaurantelor, soluțiile senzaționale din ingrediente pe bază de plante, o gamă variată de feluri de mâncare vegetariană pentru cei mai mofturoși consumatori. Produsele au o textură moale sau fibroasă, vin în forme diverse de la bucăți filet, șnițel, nuggets și hamburger, sunt foarte bogate în proteine, și se prepară foarte la tigaie, la grill, la cuptor sau în friteuză.

Cristi Dorombach

Recent Posts

O fabrică de baterii se va construi la Oradea cu tehnologie Lockheed Martin

Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…

7 ore ago

„Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al grupului DIGI

Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…

12 ore ago

Jason Silva: Viitorul e cibernetic și psihedelic

Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…

13 ore ago

Românii și-ar cumpăra pompe de căldură dacă statul ar acorda subvenții

Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…

13 ore ago

Cifră de afaceri de 3,57 mld. $ pentru Rompetrol Rafinare în primele nouă luni din 2024

Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…

13 ore ago

Delgaz Grid primește 200 de milioane de euro de la BEI pentru modernizarea rețelei

Banca Europeană de Investiții (BEI) acordă un împrumut de 200 de milioane de euro distribuitorului român de energie Delgaz Grid…

13 ore ago