Care este viitorul antreprenoriatului în România, aceasta a fost tema panelului de la Zilele Biz 2023, unde a participat Impetum Grup prin CEO-ul său Andrei Cionca.
Aceasta este perioada cu cea mai mare incertitudine de până acum. De aceasta, la ediția a noua a dezbaterii Confidex, ce a avut loc în ziua de Antreprenoriat de la Zilele Biz, s-a dorit să se găsească soluții în aceste perioade volatile.
”Confidex a pornit ca un jurnal de criză și ca un indicator de percepție și că în evoluția lui el migrează către o platformă de dezbateri. Astăzi luăm date de percepție și încercăm să înțelegem de unde vin ele și care are fi un răspuns din partea unor oameni experimentați la preocupările de astăzi ale managerilor români. Din studiul Confidex, vedem că avem acum o incertitudine. Am avut un maxim al încrederii managerilor români în semestrul unu al acestui an, care a depășit indicatorul de 50, acum suntem la 48.
Vestea bună e că ne uităm în dinamica acestor indici, unde primăvara suntem mai optimiști, iar toamna mai pesimiști. Iar în acest an am fost mai optimiști ca în primăvara anului anterior și în toamna aceasta am fost mai puțin îngrijorați decât am fost în semestrul doi al anului trecut”, a declarat în deschiderea discuției Andrei Cionca, CEO Impetum Grup.
Între concluziile Confidexului reiese faptul că printre primele îngrijorări sunt scăderea vânzărilor, clienților și a comenzilor pe baza scăderii economiei. Dar în același timp, indicele în raport cu cifra de afaceri este mai optimist pentru companiile cu cifră de afaceri mai mare de 10 milioane de euro. În acest timp managerii companiilor mici sunt puțin mai optimiști decât cei din companiile mari.
Lucian Butnaru este co-fondator Self Pay, un fintech care deține cea mai mare rețea de terminale de tip self service în România a povestit despre rețeta de creștere a companiei care oferă servicii de plată folosind bani cash către orice alt serviciu digital.
”Nu este simplu să dau o rețetă de creștere, însă cred că depinde cel mai mult de antreprenor și de cultura pe care el o imprimă organizației. Acest lucru contează foarte mult, în creșterea pe care o dorim. Mai ales în momente de criză sau atunci când anticipăm o criză, toți avem frici. Probabil acțiunile noastre includ aceste temeri, de antreprenori mici în studiu. Cred că în momentul în care cineva reușește să treacă peste frici, atunci acesta este momentul cel mai bun de creștere al organizației. Am experimentat trei sau patru crize și din fiecare din acestea am ieșit extraordinar de bine. Au fost cele mai bune momente de business pentru mine.
De ce? Pentru că sunt foarte multe oportunități. Însă pentru a crește, trebuie să fii pasionat de ce faci, să te uiți la oportunitățile din piață, să fii agil, să nu renunți la ce ai și să crezi în businessul tău. Dacă ai aceste valori impregnate în organizație: agilitate, creativitate și pasiune pentru ce faci, ai toate șansele de partea ta.”, a declarat Lucian Butnaru, co-fondator Self Pay.
Acesta a subliniat că riscurile trebuie asumate câte puțin, mai ales pentru a încerca mai multe oportunități și de asemenea că trebuie să fi activ și atent la oportunitățile din piață.
Andreea Pipernea a plecat dintr-o poziție foarte bună într-un business de succes, la un proiect care ajută oamenii să facă exituri de succes. Exit by Choice îi ajută pe oameni cu cele mai bune soluții atunci când vrei să lași compania pe mâna altcuiva sau pentru fiecare manager în parte, atunci când vrea să încerce și alte oportunități.
Andreea a vorbit despre cum reușesc companiile să facă un exit care să te găsească într-o stare de pregătire. Iar în momentul în care se dorește un nou investitor, companiile trebuie să fie pregătite pentru acestea. Aceasta a explicat și principiile de exit, dar și la ce trebuie să se pregătească managerii și companiile lor pentru a primi noi investitori.
Dan Ștefan, co-fondator, Autonom Group a vorbit despre ratele de creștere și soluțiile pe care le-a ales compania pentru a avea creștere foarte bună în situații de criză.
Potrivit lui Dan Ștefan sunt două opțiuni pentru a trece cu bine o criză. Ce faci înainte și ce faci atunci. Înainte trebuie să te pregătești permanent, că va veni ceva rău. Iar în a doua dimensiune trebuie să te concentrezi pe agilitate și pe posibilitatea de a efectua schimbări din mers.
Din materialul de mai jos, aflați toate sfaturile pentru antreprenori și manageri, dar și experiențele practice despre cum reușești să devii profitabil și să beneficiezi de oportunități atunci când alte companii se sperie de criză.
În premieră pentru România, Code for Romania inaugurează un spațiu fizic dedicat monitorizării și înțelegerii alegerilor prezidențiale și parlamentare. „Elections…
Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…
Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…
Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…
Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…
Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…