Zborurile de pe aeroportul Otopeni, afectate de problema IT globală
Reading Time: 2 minuteMai multe zboruri au fost anulate vineri pe Aeroportul Henri Coandă Bucureşti, din cauza penei informatice înregistrată de sistemele informatice, au informat reprezentanţii Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB).
După ce Wizz Air a anulat cursa 3059 spre Beauvais (ora de decolare 16:45) şi apoi 3005 Otopeni – Luton, acelaşi lucru s-a întâmplat şi cu zborurile Aeroitalia 3114 Fiumicino – Henri Coandă şi 3115 Henri Coandă – Fiumicino (13:20).
În plus, au fost anulate şi zborurile Lufthansa 1652/1653 (19:20) Munchen – Otopeni – Munchen şi TAP Portugal TP 7927 tot către Munchen (plecare 19:20).
De asemenea, mai multe curse au anunţat vineri întârzieri la decolare, cum ar fi Wizz Air 3125 către Abu Dhabi – o întârziere estimată de o oră, Wizz Air către Bologna – 48 de minute, Wizz Air 3021 către Tenerife – o oră şi 10 minute, Wizz Air 3099 către Memmingen – 45 de minute, Wizz Air 3199 spre Bari – două ore şi 30 de minute, Wizz Air 3093 spre Dortmund şi Wizz Air 3089 spre Basel – o oră şi 55 de minute fiecare, iar aeronava Turkish Airlines 1044 a decolat spre Istanbul cu o întârziere de 2 ore şi 39 de minute.
Wizz Air a anunţat că sunt aşteptate potenţiale perturbări din cauza întreruperii continue a sistemului IT Crowdstrike şi sfătuieşte pasagerii să ajungă la aeroport cu cel puţin trei ore înainte de ora de plecare programată pentru a avea suficient timp pentru check-in, controlul de securitate şi eventuale proceduri.
„Astăzi, la fel ca toate companiile aeriene, Wizz Air se confruntă cu dificultăţi tehnice extreme cauzate de întreruperea sistemelor IT globale ale unei terţe părţi. Clienţii Wizz Air se pot confrunta cu perturbări în întreaga reţea, serviciile de pe website şi aplicaţiile mobile fiind temporar indisponibile. În timpul întreruperii serviciilor, este oferit check-in-ul gratuit la aeroport. Prin urmare, sfătuim pasagerii să ajungă la aeroport cu cel puţin 3 ore înainte de ora de plecare programată pentru a avea suficient timp pentru check-in, controlul de securitate şi eventuale proceduri de sănătate sau de siguranţă specifice fiecărui aeroport”, au transmis reprezentanţii companiei.
Potrivit sursei citate, următoarele servicii online nu sunt disponibile în prezent: website-ul şi aplicaţia mobilă Wizz Air; sistemul de rezervare; sistemul de check-in online şi afişarea cărţii de îmbarcare; centrele de contact – rezervări noi şi modificări ale celor existente.
Companiile din întreaga lume raportează vineri întreruperi IT, inclusiv erori „blue screen of death” pe calculatoarele lor, întreruperi care au devenit deja unele dintre cele mai răspândite perturbări IT din ultimii ani. Problema a afectat companii din diverse sectoare, de la bănci, lanțuri alimentare și case de brokeraj, până la organizații de știri, rețele feroviare și companii aeriene.
În Marea Britanie, Bursa de Valori din Londra, aeroportul din Edinburgh și Ryanair au raportat întreruperi în serviciile lor, în timp ce companiile aeriene indiene IndiGo, Akasa și SpiceJet au raportat că sistemele lor de check-in din unele aeroporturi nu mai funcționau, avertizând pasagerii că zborurile lor ar putea fi întârziate.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz