Stiri

Zâmbărețul 😂 a devenit demodat

Reading Time: 2 minute

Zâmbărețul 😂 „râd cu lacrimi” și-ar putea trăi ultimul său an de glorie. În prezent, este folosit cel mai mult în comunicarea pe rețelele sociale și în SMS-uri, dar pare să nu mai aibă la fel de mult succes printre reprezentanții generației Z.

În 2015, „emoji” era ales cuvântul anului de Oxford University Press, pentru ca în 2017, Apple să anunțe care este cel mai popular emoji: chiar zâmbărețul „râd cu lacrimi”.

Zâmbărețul este în continuare folosit pe Twitter

Potrivit site-ului Emojitracker, care numără folosirea emoticoanelor pe Twitter, simbolul grafic pentru „râd cu lacrimi” este în mare vogă și este de departe cel mai folosit emoji.

Totuși, potrivit CNN, printre tinerii din generația Z (cei născuți între 1996 și 2010) nu ar mai fi atât de popular. Ei consideră că simbolul este demodat, nu mai este „cool” – o părere de-a dreptul șocantă pentru milleniali, obișnuiți să folosească frecvent emoticonul.
Și un alt emoticon înrudit cu „râd cu lacrimi”, cel care desemnează „râd de mă tăvălesc pe jos” (🤣), nu mai este în vogă printre tinerii americani.

Potrivit sociologilor, tendința este cât se poate de naturală. Celebrul „smiley” este lăsat la o parte, pentru că generația Z are nevoie de propriile sale coduri. Tinerii nu mai vor să mai folosească aceleași simboluri ca părinții lor sau ca frații lor mai mari, scrie Digi24.

De ce nu mai râde lumea pe internet

Potrivit CNN, tinerii americani preferă să folosescă un alt emoji, „cap de mort” 💀, pentru a desemna echivalentul expresiei „mor de râs”.

Specialiștii spun că aceste emoticoane au și o funcție creativă, nu sunt folosite întotdeauna în sens literal, ci și într-o manieră ludică, ironică sau pentru a ajuta la interpretarea unor mesaje ce ar părea ambigue. În plus, ca și în modă, folosirea anumitor emoticoane sau simboluri specifice comunicării de pe rețelele sociale poate dispărea pentru o vreme, ca apoi să revină.

Milenialii nu se tăvălesc pe jos de râs

Astfel, CNN remarcă folosirea mai frecventă de către generația Z a expresiei „lol” (laughing out loud, râd cu hohote – n.r.), în timp ce millenialii ar folosi-o mai puțin.

O altă variantă convenabilă pentru cei mai tineri dintre utilizatorii rețelelor sociale ar fi emoticonul 😭 (numit oficial „Loudly Crying Face”), care poate desemna o tristețe copleșitoare, dar și un râs incontrolabil. La fel, prescurtarea „lmao”, care de asemenea desemnează amuzamentul.

Generația Z – adică cei născuți după 1996 – au crescut în vremuri în care internetul era deja peste tot, inclusiv în mâinile lor. Spre deosebire de ei, unii milleniali (cei născuți între 1981 și 1996) își aduc aminte de timpurile când internetul nu era așa o prezență constantă în viața lor și mulți au făcut cunoștință cu emoticoanele și jargonul internetului nu prin SMS-uri sau rețele sociale, ci folosind mai întâi serviciul AOL Instant Messenger.

Cristi Dorombach

Recent Posts

Telefoanele chiar ascultă conversațiile noastre? Mitul explicat de specialiști

Când prietenii se adună și vorbesc despre un anumit subiect, de multe ori descoperă că, la scurt timp după ce…

o zi ago

O nouă ediție de Titluri de Stat TEZAUR cu dobânzi de 7%, disponibilă de luni

Începând de luni, 4 noiembrie, românii pot investi în titluri de stat TEZAUR cu maturități de 1,3 sau 5 ani,…

o zi ago

Libra Internet Bank a lansat Live FX, o platformă pentru schimburi valutare non-stop

Libra Internet Bank oferă clienților business posibilitatea de a efectua schimburi multi-valutare în timp real, prin intermediul platformei Live FX,…

o zi ago

Genesis Property a primit calificativul „Green Star”, în urma evaluării performanței factorilor ESG

Genesis Property, unul dintre cei mai importanți proprietari de clădiri de birouri din România, a devenit în 2024 prima companie…

o zi ago

Mobilitatea pe două roți, încotro? Discuții la București cu Bolt, I’Velo, Splash și Lime

Săptămâna viitoare Bucureștiul va fi gazda celei de-a 4 a întâlniri de lucru din cadrul parteneriatului interregional al proiectului european…

o zi ago

Hesburger deschide al cincilea restaurant din România, la Băneasa Shopping City

Hesburger, cel mai mare lanț fast-food din Finlanda și un brand renumit în toată Europa, a deschis un nou restaurant,…

o zi ago