Interviuri

Zalando: Când expansiunea este mereu la modă

25 oct. 2022 4 min

Zalando: Când expansiunea este mereu la modă

Reading Time: 4 minute

Cum plănuiește Zalando să devină una dintre principalele platforme online de fashion din România, o piață de modă de 15 miliarde de euro pe care a pătruns la începutul verii, ne detaliază Daniel Roginski, directorul general al Zalando pentru România și regiunea Europa Centrală și de Est. 

Zalando a intrat pe piața din România la începutul verii. De ce România și de ce acum?

Piața de modă din România este una dinamică și se află într-o dezvoltare continuă, valoarea totală a acesteia fiind estimată la peste 15 miliarde de euro. De aceea, pre­zența noastră aici reprezintă o oportunitate unică, prin care ne propunem să continuăm drumul spre a fi The Starting Point for Fashion în Europa și suntem convinși că putem realiza acest lucru prin oferta variată de produse pe care o aducem pe piață.

Ce planuri are Zalando pentru piața din România?

Obiectivul nostru este clar: ne propunem să fim una dintre principalele platforme online de fashion și lifestyle din Europa și România; atunci când vine vorba de modă, inspirație și stil de viață, ne dorim să fim singurul spațiu luat în considerare de către clienții noștri. Vrem să le oferim clienților o gamă largă de opțiuni vestimentare, precum și o experiență digitală customizată și inspirație personalizată. Mai mult decât atât, oferim un nou model de business în domeniul modei online, prin aducerea în casele clienților noștri români a unei game largi de articole de fashion. Ne dorim ca fiecare dintre cei peste 49 de milioane de clienți activi ai Zalando să se simtă ca și cum ar vizita un butic privat atunci când utilizează platforma, cu propriii asistenți, care sunt gata în orice moment să îi consilieze în ceea ce privește dimensiunile produselor sau stilul ales. Aproape 3.000 de specialiști din cele cinci hub-uri tech ale Zalando lucrează pentru a face acest lucru posibil. Soluțiile și tehnologiile noastre inovatoare ne permit să aducem schimbări reale în industria cumpărăturilor online și să aducem experiența cabinei de probă direct în casele clienților. În România oferim livrare la domiciliu și o rețea de peste 500 de puncte de ridicare, precum și 250 de puncte de colectare pentru retururi. La fel ca toți clienții noștri, și clienții din România beneficiază de livrări și retururi gratuite până la 100 de zile de la cumpărare.

În România tot mai mulți angajați se întorc la birou, drept care sunt mai dispuși să cumpere ținute office spre deosebire de perioada din timpul pandemiei. Cum se reflectă această tendință asupra vânzărilor Zalando în România?

Munca hibridă sau revenirea full time la birou necesită flexibilitate, iar acest lucru se aplică și atunci când vorbim despre modă și haine. În timpul lockdown-urilor, oamenii căutau haine confortabile, ­casual, din materiale textile moi. În prezent, pe măsură ce restricțiile s-au relaxat, dar și odată cu revenirea treptată la birou, vedem ajustări sau schimbări în coșurile de cumpărături. Indiferent de preferințele sau nevoile pe care le pot avea clienții noștri, aceștia pot găsi întotdeauna o mare varietate de articole din care să aleagă pe Zalando, fie că își doresc o ținută casual, smart casual sau mai degrabă una de birou, corporate, iar acest lucru este posibil datorită ofertei noastre cuprinzătoare. Practic, oricine își poate găsi ținute în funcție de stilul pe care îl preferă pe Zalando.

Care sunt cele mai populare produse pe care românii le-au cumpărat pe Zalando de la lansarea în România? De ce credeți că s-a întâmplat acest lucru?

Cele mai populare produse au fost cele de încălțăminte; am observat un interes crescut pentru adidași și articolele de brand care se înscriu într-o gamă de prețuri mai mari. Totuși, pe de altă parte, am remarcat că românii sunt sensibili la preț când vine vorba de aceste produse, și caută un preț bun. În ceea ce privește articolele de modă pentru femei, am constatat că există interes ridicat pentru rochii, tricouri și blugi. Dacă ne uităm la articolele pentru bărbați, produsele cele mai căutate au fost tricourile, pantalonii scurți și articolele sportive. Toate aceste articole au un numitor comun: sunt, în mare parte, confortabile și pot fi purtate în fiecare zi. De asemenea, am observat și faptul că brandurile sportive sunt foarte ­populare în rândul clienților români.

Ce tendințe vedeți pe piața românească de fashion retail?

Vedem un interes crescut pentru un mediu multibrand cu servicii și produse de cea mai bună calitate, mediu care permite clienților să interacționeze cu cele mai dorite branduri. De asemenea, observăm că lansările de noi mărci stimulează implicarea clienților și ridică capitalul social al brandului. Pe scurt, oamenii își doresc opțiuni mai ­relevante, disponibile și mai multă inspirație. Iar asta ne străduim să oferim și noi în România, dar și în toate cele 25 de piețe în care suntem prezenți. În România, consumatorii sunt experimentați în shoppingul online de fashion și le place să beneficieze de un portal unic care să le îndeplinească toate dorințele și nevoile. Piața de fashion din România crește rapid, iar consumatorii români sunt dispuși să cheltuiască pe articole de modă și să aleagă din ce în ce mai mult cumpărăturile online, deoarece acestea le oferă o alternativă convenabilă și rapidă față de retailul clasic. Iar Zalando le aduce acestora, precum și celorlalți consumatori din toate piețele în care operăm, cea mai cuprinzătoare garderobă, cu peste 1.700 de branduri.

Ce este Zalando Lounge?

Zalando Lounge le oferă consumatorilor promoții inedite și interesante și o platformă specială cu prețuri reduse pentru brandurile noastre partenere. De asemenea, clubul de cumpărături exclusiv vine în completarea magazinului online Zalando și oferă o experiență inedită de modă clienților iubitori de stil care iubesc să vâneze comori la un preț redus. În plus, platforma permite membrilor să navigheze printr-o selecție zilnică de produse de fashion și lifestyle, cu reducere de până la 75%. În fiecare dimineață, la ora 7 dimineața, Zalando Lounge lansează o selecție curatoriată de articole de modă și lifestyle, la prețuri reduse. Aceste oferte sunt disponibile exclusiv pentru membrii Zalando Lounge, pentru o perioadă limitată de timp. Clienții din România se pot alătura clubului conectându-se prin contul lor Zalando.

Ce obiective financiare aveți pentru acest an?

Ne așteptăm la o profitabilitate îmbunătățită și la o revenire pe creștere în a doua jumătate a acestui an. Pe 4 august am confirmat estimările noastre furnizate în iunie 2022 pentru exercițiul financiar 2022, cu un Gross Merchandise Volume (GMV) care se preconizează că va crește cu 3-7%, până la 14,8-15,3 miliarde de euro. Veniturile sunt așteptate să crească cu 0-3%, la 10,4-10,7 miliarde de euro, cu un EBIT ajustat de 180-260 de milioane de euro, în aceeași perioadă. 

Array
One Comment
  1. Raluca A.
    O afacere care inspira. E nevoie si de parteneri strategici buni. Altfel e posibil sa nu se livreze comenzile la timp.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: