Tech

YUBO: cum se construiește o rețea socială pentru Gen Z

Reading Time: 4 minute

Yubo este rețeaua socială creată de francezi în 2015 pentru Gen Z. Are peste 60 de milioane de utilizatori, în 140 de țări, nu se laudă cu influenceri, în schimb mizează pe o interfață și funcții special gândite pentru adolescenți și tineri adulți.

Inițial numită Yellow, aplicația Yubo a fost lansată în 2015, devenind rapid populară în rândul tinerilor cu vârste între 13-25 de ani

Într-un interviu acordat în exclusivitate pentru Biz, Sacha Lazimi vorbește despre cum se diferențiază Yubo și care este secretul dezvoltării accelerate, mai ales în ultimii ani.

Sacha Lazimi, Co-fondator & CEO Yubo

Cum se diferențiază Yubo de alte aplicații sociale?

Yubo este o live social discovery app creată ca să ușureze pentru Gen Z extinderea cercurilor sociale cu ajutorul unor prieteni noi din toată lumea. Este inspirată din prieteniile din lumea reală – oamenii pornesc conversații cu cei din jur, stabilind o conexiune pe baza unor experiențe și interese comune.

Prin eliminarea metricilor de aprobare, ca like și follow, țintim să-i ajutăm pe utilizatori să fie autentici și să creeze prietenii reale fără presiunea performanței. Yubo este dedicat păstrării true a ceea ce înseamnă social în social media, prin toate funcțiile și dezvoltările gândite să sprijine prieteniile și conexiunile, mai degrabă decât să încurajeze shopping-ul, advertising-ul sau urmărirea unor vedete.

Cum a influențat pandemia Yubo?

În primul an pandemic, Yubo a avut o creștere cu 550% a timpului petrecut zilnic în livestreams, pe măsură ce tinerii din întreaga lume căutau prieteni și conectarea cu semenii lor ca să compenseze izolarea. După pandemie ne concentrăm pe două direcții: engagementul cu utilizatorii noștri și întărirea modelului de business prin introducerea de noi funcții plătite care să construiască și consolideze experiența fiecăruia.

Cum credeți că va arăta social media în viitorul apropiat?

Gen Z este prima generație care crește într-o lume complet digitală. A avut acces la Internet de mare viteză, telefoane mobile și alte dispozitive digitale de la o vârstă fragedă. Modul în care consumă conținutul s-a schimbat  și acum apreciază interacțiunile autentice și în timp real, așa cum le oferă livestreamingul. Yubo live social discovery implică Gen Z într-un mod care sintetizează cel mai bine preferințele lor, după ce au crescut cu tehnologia în mâini. Se așteaptă ca totul să fie imediat și sunt obișnuiți să interacționeze în acest fel.

În lumea digitală post-pandemică, generațiile tinere caută, mai mult ca niciodată, locuri în care să se exprime și să se conecteze cu alții cu care impart experiențe și interese comune. Cred că rețelele sociale vor continua să evolueze în această direcție – să ofere mai mult spațiu online pentru interacțiuni autentice în care toată lumea se poate simți liberă să se facă auzită. După cum am văzut cu Online Safety Bill, din Marea Britanie, și în cazul multor altor reglementări la nivel global,  va exista un interes tot mai mare pentru a asigura siguranța online.  Este un lucru foarte important, mai ales că pentru actuala generație linia dintre viața digitală și cea fizică nu mai există – pentru ei, viața reală și viața online devin una și aceeași, așa că este tot mai important să fie luate măsuri de protecție. 

Care este cea mai importantă lecție învățată de la crearea Yubo?

E o valoare incredibilă în testarea rapidă, frecventă și simplă. Cu cât poți aduce mai rapid un update într-o formă simplă, cu atât mai bine poți repeta procesul pentru a aduce îmbunătățiri. La Yubo, filosofia noastră este să facem un test foarte simplu și să construim pornind de la el. Nu așteptăm 6 luni să încercăm ceva complex, pentru că dacă nu merge trebuie să o luăm de la capăt. În schimb, folosim teste mici care ne oferă insights privind comportamentul utilizatorilor și învățăm astfel ce are succes și ce nu. Este extrem de important mai ales când vrei să servești o audiență precum Gen Z, ale cărei obiceiuri și interese se schimbă constant.

Birourile Yubo din Paris

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 370 (16 februarie – 15 martie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

FOTO: Etienne Boulanger

Toader Păun

Recent Posts

Spațiu dedicat monitorizării și înțelegerii alegerilor, deschis în București

În premieră pentru România, Code for Romania inaugurează un spațiu fizic dedicat monitorizării și înțelegerii alegerilor prezidențiale și parlamentare. „Elections…

o oră ago

O fabrică de baterii se va construi la Oradea cu tehnologie Lockheed Martin

Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…

9 ore ago

„Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al grupului DIGI

Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…

15 ore ago

Jason Silva: Viitorul e cibernetic și psihedelic

Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…

16 ore ago

Românii și-ar cumpăra pompe de căldură dacă statul ar acorda subvenții

Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…

16 ore ago

Cifră de afaceri de 3,57 mld. $ pentru Rompetrol Rafinare în primele nouă luni din 2024

Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…

16 ore ago