YOXO, abonamentul Generației Digitale
Reading Time: 4 minuteOrange a lansat primul abonament 100% digital din România și primul serviciu telecom gestionat doar din aplicația de mobil. Despre soluțiile inovatoare ale serviciului YOXO, precum și despre schimbările radicale de comportament digital în ultimele luni am stat de vorbă cu Anca Veluda (foto), Head of Digital la Orange România.
Ce este YOXO: o evoluție naturală a pieței sau o cerință a digitalizării sub presiunea pandemiei?
YOXO vine ca răspuns la dorințele și nevoile noii generații de utilizatori de servicii telecom. Este primul abonament 100% digital din România și primul serviciu telecom ce poate fi gestionat în întregime din aplicația de mobil, fără a fi nevoie de vizite neesențiale în magazin. Cu YOXO clienții își fac propriile reguli și își pot reconfigura abonamentul lună de lună în funcție de nevoile lor. Aplicația se instalează simplu și rapid din App Store sau Google Play și poate fi folosită atât de cei care au deja un număr de telefon Orange, abonament sau cartelă prepay, cât și de către clienții altor rețele care aleg activarea unui nou număr. Serviciile 100% digitale, așa cum este și YOXO, reprezintă cu siguranță o evoluție naturală a pieței. Într-adevăr, lansarea acestui serviciu pe piața locală a coincis cu o perioadă de digitalizare accelerată cauzată de măsurile restrictive, însă dezvoltarea YOXO a început încă din 2019, cu mult timp înainte de apariția pandemiei. YOXO este un produs lansat pentru a susține un nou comportament, o nouă generație. Vorbim despre o generație care s-a dezvoltat și a interacționat cu tehnologia de la vârste mici, ale cărei așteptări și cerințe au fost modelate de dispozitive și servicii digitale și care, drept urmare, știe și își dorește să o valorifice la maximum pentru propriul confort.
Ce este specific acestui tip de abonament și care sunt rezultatele comerciale ale acestui produs?
Mesajul campaniei de lansare descrie foarte bine principalele caracteristici ale produsului: un abonament 100% digital la preț minimal. Am dorit să facem un produs foarte ușor de folosit, dar și de explicat, fără asteriscuri sau condiții restrictive, care să fie înțeles de către clienți și pe care să îl poată folosi fără asistență umană. Valoarea adăugată vine însă dintr-un mix de beneficii pe care utilizatorii nu le aveau până acum simultan. Pe de-o parte, utilizatorii pot sta fără grija reîncărcării lunare, pentru că aplicația face asta automat, pe de altă parte, aceștia pot adăuga sau pot renunța la opțiuni suplimentare, ori pot renunța complet la serviciu de câte ori își doresc, nefiind constrânși de o perioadă contractuală fixă. În plus, consumul de date poate fi verificat în timp real, la orice oră, din aplicație, astfel încât utilizatorii pot suplimenta serviciile de date oricând au nevoie. Bineînțeles, mai sunt și alți diferențiatori, cum ar fi prețurile în lei ale abonamentelor, astfel încât la finalul lunii clienții nu au niciun fel de surpriză la plata facturii. Pot avea însă o surpriză plăcută ca factura să fie chiar mai mică decât valoarea pachetului ales. Acest lucru este posibil datorită beneficiului prin care clienții plătesc doar datele pe care le consumă indiferent de configurația inițială, iar la finalul lunii primesc banii înapoi pe netul neconsumat. Este un beneficiu ce face o diferență majoră în experiența utilizatorilor care se arată foarte mulțumiți de aceasta caracteristică a serviciului. Feedbackul primit a fost foarte bun încă din primăvară, de când am început testarea serviciului pe piața din România, și continuă să fie pozitiv. În perioada august-octombrie, YOXO a reușit să își tripleze numărul de utilizatori, iar 89% dintre aceștia se declară foarte mulțumiți de acest nou serviciu și au recomandat deja YOXO. Este un rezultat peste așteptările noastre.
Cum se poziționează YOXO ca identitate și filosofie de brand?
Pentru că este un serviciu total diferit față de orice există în acest moment pe piață, ne-am dorit ca YOXO să aibă o identitate la fel de diferită. Este un produs dedicat utilizatorilor tineri, cunoscători de tehnologie, celor care sunt mereu în mișcare, pentru care smartphone-ul nu este un gadget care le menține legătura cu cei apropiați, ci o extensie, un hub care îi ajută să gestioneze o mare parte din evenimente și viața de zi cu zi. Sunt utilizatori obișnuiți să își ia notițe, să urmărească și să dezvolte conținut de pe smartphone, să își gestioneze dispozitivele smart și IoT, să plătească cu telefonul la supermarket, la cafenea sau la metrou. Vorbim așadar de utilizatori care poate ar prefera mai degrabă să își piardă portofelul decât să rămână, chiar și pentru câteva ore, fără telefon. De aceea, cel mai natural a fost să păstrăm comunicarea acestui serviciu tot în mediul digital și să ne adresăm utilizatorilor și potențialilor clienți prin canale proprii de social media, prin parteneriate cu diferiți creatori de conținut, bloggeri, vloggeri.
Cum s-a schimbat comportamentul de consum în acest an?
Pandemia ne-a obligat pe cei mai mulți dintre noi să rămânem în case, ceea ce a generat încă de la începutul stării de urgență un consum crescut al serviciilor de internet și televiziune. Fie că ne referim la video streaming, munca de la distanță sau cursuri online, în medie am observat în ultimele 7-8 luni o creștere a consumului de date cu aproximativ 40%. Creșteri notabile observăm și în zona de e-commerce, dar și a serviciilor digitale în general, unde clienții care au migrat către aceste servicii au rămas clienții serviciilor digitale și doar un număr redus au ales să se reîntoarcă în offline. De asemenea, fiind un an marcat de incertitudine, încrederea oamenilor în produsele, serviciile și brandurile pe care le utilizează a fost influențată foarte mult de recomandările prietenilor și celor apropiați. Un bun exemplu este chiar YOXO, unde aproape 90% din clienții noștri au spus că au recomandat serviciul și prietenilor.
Cum diferă comportamentul noii generații de generațiile anterioare?
Generația celor cu vârste de până în 25-27 de ani se diferențiază prin înclinația spre tehnologie și spre tot ce înseamnă digital. Pentru că au crescut folosind tehnologia și știu să utilizeze serviciile și gadgeturile foarte bine, au așteptări mai stricte de la produsele pe care le folosesc. Își doresc experiențe de utilizare simple și rapide, care să nu le dea bătăi de cap, ci dimpotrivă care să le aducă valoare adăugată în consumul zilnic. Totodată, pentru că trăiesc într-o lume în care lucrurile se întâmplă mult mai repede, noile generații sunt foarte atente și la modul în care își folosesc timpul. Vedem asta din importanța pe care o acordă flexibilității programului în alegerea unui job, nevoii de libertate de exprimare sau de a cultiva relații cu cei din jur. De aceea, și YOXO este un produs gândit pentru această generație: flexibil, direct și rapid de la cumpărare până la utilizare.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz