Yasuharu Sasaki: creativitatea digitală, dincolo de YouTube
Reading Time: 2 minutePrezent la Conferința Globală IAA din București, Yasuharu Sasaki, Executive Creative Director la Dentsu Tokyo, a povestit pentru Biz câteva idei despre advertisingul nipon și viziunea sa despre publicitarul viitorului.Advertisingul japonez
Industria de publicitate din Japonia este foarte diferită de cea din restul lumii. Deseori advertisingul nipon este înțeles doar de japonezi, este foarte amuzant, dar greu de digerat de cei din exterior. Este un soi de cultură închisă, care poate nu este la fel de eficientă în afara granițelor.
Piața este mare în ceea ce privește bugetele, însă nu există foarte multe agenții globale, cum este, de pildă, Dentsu. Digitalul crește foarte mult, TV-ul este în continuare foarte important, deși a mai scăzut. Mulți directori de creație se axează în continuare pe TV și print și nu par prea interesați de digital. Sunt în continuare mulți publicitari în Japonia care cred că spotul TV este cea mai bună cale de a ajunge la mintea și sufletul oamenilor.
Publicitarul viitorului ar trebui să fie mai deschis față de noile mijloace de comunicare. Cu ajutorul digitalului se pot inventa noi servicii, noi produse pentru clienți. Nu sunt mulți publicitari interesați de astfel de lucruri. Unii cred că creativitate în mediul digital înseamnă să faci un video pentru YouTube, care să atragă multe click-uri și vizualizări, ce nu știu ei este că poate însemna însemna mai mult de atât, poate fi mult mai interactiv și emoțional.
Glicode este una dintre campaniile pentru care Sasaki a lucrat, în parteneriat cu The ZOO (un think tank creativ dezvoltat de Google).
Yasuharu Sasaki este Head of Digital Creative și Executive Creative Director Dentsu Tokyo, responsabil de strategia de digital a agenției și de inovație. Absolvent de informatică, a intrat în publicitate în urmă cu mai bine de 20 de ani, în calitate de copywriter, ulterior a făcut trecerea către creativitate în domeniul digital. De-a lungul carierei a lucrat pentru branduri precum Coca-Cola, Google, Glico, Kirin și Uniqlo.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz