Yango sosește în România – ce e diferit față de Uber și Bolt?
Reading Time: 2 minuteAplicația digitală de e-hailing Yango s-a lansat în București cu prețuri care pornesc de la 5 lei cu discount pentru rezervarea mașinii, o distanță de 3 km și o durată a cursei de 7 minute.
Yango este parte a grupului Yandex, fondat în Rusia și listat pe NASDAQ, serviciul fiind disponibil în 16 țări din Europa, Orientul Mijlociu și Africa.
Ca și Uber sau Bolt, Yango nu are propriile mașini sau șoferi, dar are ca parteneri locali companii de transport, deschizând și un centru dedicat pentru șoferi în București, unde șoferii se familiarizează cu aplicația, participă la sesiuni de training și teste, află detalii privind noul serviciu sau se pot odihni.
De asemenea, aplicația folosește propriul sistem de cartografiere, direcționare și navigație, iar pentru distribuirea inteligentă a comenzilor folosește tehnologii de machine learning. O altă diferență este că, cel puțin pentru moment, Yango nu are tarif dinamic. Dacă utilizatorul introduce destinația când face comanda, aplicația va calcula prețul exact pe care acesta îl va avea de plătit, care nu se va modifica în timpul cursei, chiar dacă mașina este blocată în trafic sau șoferul va fi nevoit să urmeze o rută ocolitoare.
Plata curselor este disponibilă doar prin intermediul unui card bancar înregistrat în aplicație. Potrivit estimărilor companiei, o cursă din Drumul Taberei către Centrul Istoric costă circa 10 lei, una din Piața Muncii la Pipera va fi în jur de 11,5 lei, iar de la Aeroportul Otopeni până în Piața Universității prețul va fi de aproximativ 35 lei.
„Credem că utilizatorii noștri vor aprecia funcționalitățile noastre unice precum comanda unei mașini pentru o altă persoană, cum ar fi un părinte sau un prieten, rezervarea mai multor mașini de pe un singur telefon în același timp, și multe altele”, a spus Andrei Voicu, Director Regional Yango pentru România și Republica Moldova.
Serviciul Yango/Yandex.Taxi a fost lansat în 2011, compania depășind în septembrie 2018 cifra de 1 miliard de curse. Peste 700.000 de șoferi sunt conectați activ la serviciu în fiecare lună. Compania Yandex afirmă că întregul său business de ride-hailing este profitabil, incluzând piețele în care serviciul se extinde.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz