Xiaomi a început evaluarea amprentei de carbon a produselor și promovează importanța unui stil de viață sustenabil în întreaga lume
Reading Time: 4 minuteSeria Xiaomi 13, dezvoltată în parteneriat cu Leica, vine cu o noutate la nivel de sustenabilitate: compania a anunțat că a efectuat și o analiză a amprentei de carbon LCA, în colaborare cu o organizație externă de analiză și certificare a datelor de carbon. De asemenea, Xiaomi a demarat o campanie de informare a publicului cu privire la viața sustenabilă, alături de National Geographic Magazine China.
Xiaomi, unul dintre liderii globali în producția de electronice de larg consum și dispozitive inteligente, a lansat Seria Xiaomi 13, dezvoltată în parteneriat cu Leica. Cele două telefoane de top, Xiaomi 13 Pro și Xiaomi 13, sunt disponibile în România și au scopul de a le oferi o experiență cu totul nouă de fotografie pe mobil utilizatorilor, datorită lentilelor optice profesionale Leica, precum și capabilităților de software avansate. Pe lângă specificațiile lor premium, compania a anunțat că a efectuat și o analiză a amprentei de carbon LCA, în colaborare cu o organizație externă de analiză și certificare a datelor de carbon. Astfel, s-au stabilit un proces cuprinzător și o metodologie de evaluare a amprentei de carbon pentru produsele de tip smartphone. Totodată, Xiaomi a demarat o campanie de informare a publicului cu privire la viața sustenabilă, alături de National Geographic Magazine China.
Analiza amprentei de carbon LCA, realizată de Xiaomi la noile sale telefoane flagship, implică măsurători ale emisiilor totale de gaze cu efect de seră, de la extracția materiilor prime până la fabricarea, distribuția, utilizarea și eventuala eliminare a produsului. În cazul amprentei de carbon a modelului Xiaomi 13 Pro, măsurătorile Xiaomi acoperă evaluarea emisiilor de carbon din materii prime, producție, distribuție și depozitare în aval și eliminarea la finalul ciclului de viață și au fost marcate cu indicele 62,8 kg CO2e. Această măsurătoare este în conformitate cu certificarea PAS2050 pentru a asigura acuratețea și credibilitatea datelor.
„Ne angajăm să respectăm aceste date valoroase pentru a fi informați în luarea deciziilor și pentru a acorda prioritate sustenabilității în tot ceea ce facem. Această inițiativă ne-a permis să facem progrese semnificative în reducerea amprentei noastre de carbon și pentru a ne asigura că produsele noastre au un impact pozitiv asupra mediului. Suntem mândri să continuăm pe această cale către un viitor mai sustenabil”, a declarat un purtător de cuvânt al Xiaomi.
Xiaomi, în calitate de participant la Pactul Global al Națiunilor Unite (UNGC), care sprijină Obiectivele de Dezvoltare Sustenabilă (SDG) stabilite de Națiunile Unite, acordă o importanță deosebită integrării obiectivelor de sustenabilitate care se aliniază cu afacerile și industria sa. În prezent, Xiaomi oferă peste 40 de produse care economisesc energie și utilizează designul One Paper Box pentru a reduce folosirea ambalajului cu până la 40%. Prin implementarea acestui sistem de management al amprentei de carbon LCA, Xiaomi face un pas esențial către atingerea obiectivului său de sustenabilitate și își subliniază angajamentul de a dezvolta produse prietenoase cu mediul de care beneficiază atât utilizatorii, cât și planeta. În plus, peste 100 de milioane de dispozitive inteligente fabricate de Xiaomi au beneficiat de tehnologiile de încărcare rapidă proprietare, salvând aproximativ 57 de milioane kWh. De aici a rezultat o reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră de 24.852 de tone doar în anul 2022. Xiaomi a demarat și programul Trade-in de reciclare a deșeurile electronice 1:1, în Regatul Unit, Germania, Italia, Franța și Țările de Jos, urmând ca acesta să fie extins și în alte regiuni din lume.
Orice acțiune verde contează
Xiaomi, în calitate de cetățean global care sprijină Obiectivele de Dezvoltare Sustenabilă (ODD) adoptate de Națiunile Unite, înțelege și susține obiectivul său de a promova o înțelegere universală a stilului de viață sustenabil și de a participa la eforturile de a se asigura că tot mai mulți oameni din întreaga lume au informații relevante și conștientizează importanța dezvoltării sustenabile și a stilurilor de viață în armonie cu natura.
Pe lângă angajamentul său de a îmbunătăți calitatea datelor despre amprenta de carbon a produselor și de a extinde măsurarea amprentei de carbon a produselor pe scară largă, Xiaomi începe, de asemenea, să contribuie la informarea publicului cu privire la viața sustenabilă, alături de National Geographic Magazine China.
Lei Jun, fondatorul, președintele și CEO-ul Xiaomi Group a comentat: „Statutul nostru de corporație tânără, globală, ne-a insuflat convingerea că transformarea notabilă rezultă din creșterea gradului de conștientizare și parcurgerea pașilor adecvați către schimbare. Prin această colaborare, ne propunem să promovăm conștientizarea mediului, să încurajăm oamenii să facă alegeri sustenabile atunci când cumpără produse, să opteze pentru alternative care economisesc energie, să aleagă un transport mai ecologic și să profite de opțiunile de reciclare în timp ce își înnoiesc produsele.”
Printr-un efort colectiv, această inițiativă se bazează pe cunoștințele și îndrumările oamenilor de știință și ale exploratorilor de la National Geographic, oferind instrumente educaționale pentru a motiva indivizii și comunitățile să înțeleagă efectele deciziilor lor legate de stilul de viață asupra planetei și să descopere modalități de a duce o viață mai sustenabilă și mai inteligentă. Acțiunile verzi recomandate de aceștia se regăsesc în infograficul alăturat.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 371 (16 martie – 16 aprilie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz