MarComm

WPP anunță o fuzionare strategică pe piața de advertising globală: Wunderman Thompson și VMLY&R devin VML

Reading Time: 2 minute

WPP comunică fuziunea dintre Wunderman Thompson și VMLY&R. Entitatea va fi cunoscută sub numele de VML și va fi cea mai mare companie creativă din industrie. VML va fi operațională începând cu 1 ianuarie 2024. La nivel local, VMLY&R România devine VML, cu aceeași structură managerială, dar cu noi clienți adăugați în portofoliul agenției.

VML unește două dintre cele mai premiate agenții creative din lume, fiecare cu capacități globale de customer experience, commerce și marketing. VML va oferi suport clienților în strategiile de creștere creativă a brandurilor și în inițiativele de transformare, toate susținute de studii și tehnologie. La nivel global, agentia va oferi, de asemenea, o ofertă excepțională pentru companiile din domeniul sănătății și marketerii B2B.

Portofoliul de clienți, expertiza funcțională și prezența geografică importantă înseamnă că agențiile sunt extrem de complementare, iar compania combinată va avea peste 30.000 de angajați în 64 de piețe.

Jon Cook devine CEO Global VML, iar Mel Edwards – Președinte Global VML, și vor avea alături o echipă amplă de management care adună lideri din ambele companii.

“Viitorul construirii brandurilor și businessurilor puternice necesită interconectivitatea dintre capabilități: brand experience, commerce și customer experience”, a declarat Jon Cook, CEO Global. „Am recunoscut oportunitatea de a crea ceea ce orice firmă de consultanță și agenție de publicitate aspiră să construiască prin formarea VML. Suntem entuziasmați să prezentăm noua noastră ofertă industriei, deoarece credem că nu există o altă companie atât de creativ premiată și cu capabilitățile noastre de customer experience și commerce.”

„Aceasta este suită potrivită de capabilități, oferită chiar în momentul potrivit, la o scară fără precedent”, a declarat Mel Edwards, Președinte Global. „Cu această nouă agenție, avem șansa de a modela viitorul marketingului modern în fiecare piață-cheie din întreaga lume. Oportunitățile pe care le oferă oamenilor noștri și creșterea pe care o putem oferi clienților  la nivel global fac din aceasta un game changer pentru fiecare tip de business și pentru industria mai largă.”

Wunderman Thompson și VMLY&R au fost lansate în 2018 și au avut o creștere susținută de la înființarea lor – prin dezvoltarea clienților, oportunități de new business și achiziții. Fiecare agenție este recunoscută la nivel mondial pentru creativitatea și capacitățile sale. Wunderman Thompson a fost numită „Rețeaua Integrată a Anului” de către Campaign și o „Agenție de Top” de către Ad Age, iar VMLY&R a fost clasată pe locul 7 la nivel global la Festivalul Internațional al Creativității Cannes Lions și pe locul 2 în lista Ad Age A-List.

Amploarea expertizei lor a fost, de asemenea, recunoscută de partenerii tehnologici – inclusiv Adobe, BigCommerce, Contentful, Microsoft, Salesforce și Sitecore – și de analiștii din industrie. Wunderman Thompson și VMLY&R sunt printre companiile recunoscute în rapoartele Forrester Wave™ care numesc WPP un Lider în Servicii Comerciale, Servicii Globale de Experiență Digitală, Furnizori Globali de Servicii de Marketing și cel mai recent în Măsurarea și Optimizarea Marketingului.

Numiri de conducere imediate includ pe Debbi Vandeven, Director Global de Creație; Eric Campbell, Director Global de Relații cu Clienții; Juan Pablo Jurado, CEO LATAM; Ewen Sturgeon, CEO EMEA; și Audrey Kuah și Yi-Chung Tay, Co-CEO-uri APAC.

Wunderman Thompson și VMLY&R au colaborat la nivel global pentru clienți precum Colgate-Palmolive, Dell, Ford, Microsoft, Nestlé, The Coca-Cola Company și alții.

Romanita Oprea

Recent Posts

Românii au comandat de peste 800 de milioane de lei de pe eMAG până la 19:30

Cea de-a 14-a ediție de Black Friday la eMAG a depășit toate estimările. Până la ora 19:30, 566.000 de clienți…

8 ore ago

Hidroconstrucția se pregătește de ieșirea din insolvență

Hidroconstrucția, cel mai mare antreprenor român în domeniul construcțiilor hidroenergetice, anunță că se indreaptă pe drumul spre redresare prin definirea…

8 ore ago

Aproape 900.000 de tranzacții în magazinele online de Black Friday. Plăți de peste 550 milioane lei

PayU GPO România, unul din principalii procesatori de plăți online a organizat și anul acesta, de Black Friday, un eveniment…

8 ore ago

Black Friday la eMAG după trei ore. Cifra comenzilor a atins 524 milioane de lei

După primele trei ore de la startul celui mai mare Black Friday de până acum din cei 14 ani de…

14 ore ago

Simona Fîrtat revine în echipa L’Oréal România

De la 1 octombrie 2024, Simona Fîrtat a revenit în România, pentru a prelua funcția de Corporate Affairs and Engagement…

15 ore ago

Autovit.ro face o lună de reduceri speciale: Black November

Autovit.ro, cea mai mare platformă auto online din România, transformă Black Friday într-o experiență extinsă de shopping denumită "Black November",…

15 ore ago