MarComm Stiri

WPP anunță o fuzionare strategică pe piața de advertising globală: Wunderman Thompson și VMLY&R devin VML

14 nov. 2023 2 min

WPP anunță o fuzionare strategică pe piața de advertising globală: Wunderman Thompson și VMLY&R devin VML

Reading Time: 2 minute

WPP comunică fuziunea dintre Wunderman Thompson și VMLY&R. Entitatea va fi cunoscută sub numele de VML și va fi cea mai mare companie creativă din industrie. VML va fi operațională începând cu 1 ianuarie 2024. La nivel local, VMLY&R România devine VML, cu aceeași structură managerială, dar cu noi clienți adăugați în portofoliul agenției.

VML unește două dintre cele mai premiate agenții creative din lume, fiecare cu capacități globale de customer experience, commerce și marketing. VML va oferi suport clienților în strategiile de creștere creativă a brandurilor și în inițiativele de transformare, toate susținute de studii și tehnologie. La nivel global, agentia va oferi, de asemenea, o ofertă excepțională pentru companiile din domeniul sănătății și marketerii B2B.

Portofoliul de clienți, expertiza funcțională și prezența geografică importantă înseamnă că agențiile sunt extrem de complementare, iar compania combinată va avea peste 30.000 de angajați în 64 de piețe.

Jon Cook devine CEO Global VML, iar Mel Edwards – Președinte Global VML, și vor avea alături o echipă amplă de management care adună lideri din ambele companii.

“Viitorul construirii brandurilor și businessurilor puternice necesită interconectivitatea dintre capabilități: brand experience, commerce și customer experience”, a declarat Jon Cook, CEO Global. „Am recunoscut oportunitatea de a crea ceea ce orice firmă de consultanță și agenție de publicitate aspiră să construiască prin formarea VML. Suntem entuziasmați să prezentăm noua noastră ofertă industriei, deoarece credem că nu există o altă companie atât de creativ premiată și cu capabilitățile noastre de customer experience și commerce.”

„Aceasta este suită potrivită de capabilități, oferită chiar în momentul potrivit, la o scară fără precedent”, a declarat Mel Edwards, Președinte Global. „Cu această nouă agenție, avem șansa de a modela viitorul marketingului modern în fiecare piață-cheie din întreaga lume. Oportunitățile pe care le oferă oamenilor noștri și creșterea pe care o putem oferi clienților  la nivel global fac din aceasta un game changer pentru fiecare tip de business și pentru industria mai largă.”

Wunderman Thompson și VMLY&R au fost lansate în 2018 și au avut o creștere susținută de la înființarea lor – prin dezvoltarea clienților, oportunități de new business și achiziții. Fiecare agenție este recunoscută la nivel mondial pentru creativitatea și capacitățile sale. Wunderman Thompson a fost numită „Rețeaua Integrată a Anului” de către Campaign și o „Agenție de Top” de către Ad Age, iar VMLY&R a fost clasată pe locul 7 la nivel global la Festivalul Internațional al Creativității Cannes Lions și pe locul 2 în lista Ad Age A-List.

Amploarea expertizei lor a fost, de asemenea, recunoscută de partenerii tehnologici – inclusiv Adobe, BigCommerce, Contentful, Microsoft, Salesforce și Sitecore – și de analiștii din industrie. Wunderman Thompson și VMLY&R sunt printre companiile recunoscute în rapoartele Forrester Wave™ care numesc WPP un Lider în Servicii Comerciale, Servicii Globale de Experiență Digitală, Furnizori Globali de Servicii de Marketing și cel mai recent în Măsurarea și Optimizarea Marketingului.

Numiri de conducere imediate includ pe Debbi Vandeven, Director Global de Creație; Eric Campbell, Director Global de Relații cu Clienții; Juan Pablo Jurado, CEO LATAM; Ewen Sturgeon, CEO EMEA; și Audrey Kuah și Yi-Chung Tay, Co-CEO-uri APAC.

Wunderman Thompson și VMLY&R au colaborat la nivel global pentru clienți precum Colgate-Palmolive, Dell, Ford, Microsoft, Nestlé, The Coca-Cola Company și alții.

Array

Articole pe aceeași temă: