Cum folosesc fondatorii Woof Diet inteligența artificială pentru a crea diete personalizate pentru cei mai buni prieteni ai omului.
Când Sierra, un golden retriever de 11 ani, a fost diagnosticat cu o afecțiune care se manifestă prin crize de dureri abdominale, stăpânii lui, Alex Roșian-Savu și Teia Patrichi, și-au imaginat un serviciu prin care câinii să primească cea mai bună dietă fără ca posesorii lor să scoată din buzunare o mică avere. Cei doi tineri au demarat o cercetare amănunțită în urma căreia au descoperit că aproape 80% dintre proprietarii de câini consideră că mâncarea cu care își hrănesc prietenii cu blană nu este tocmai ideală, că 60% dintre câini sunt obezi, iar o tremie din problemele de sănătate la câini pot fi corelate cu o dietă necorespunzătoare. Mai mult, facultățile de medicină veterinară nu includ în programa obligatorie cursuri de nutriție pentru animalele de companie, asfel că foarte puțini medici veterinari pot recomanda astăzi o dietă corespunzătoare pentru blănoși.
Cum Teia era pe atunci studentă la Facultatea de Medicină Veterinară, iar Alex avea o experiență de business de peste șapte ani în e-commerce și FMCG ideea lansării unui serviciu de nutriție personalizată pentru câini pe bază de Inteligență Artificială nu a întârziat să apară. Așa a luat naștere Woof Diet care, în prezent, funcționează printr-un algoritm complex ce analizează peste 15 caracteristici individuale ale câinilor – precum vârsta, probleme de sănătate, alergii sau preferințe – pentru a crea o dietă de hrană uscată, unică pentru fiecare câine, pe care antreprenorii o trimit stăpânilor în fiecare lună.
În primul an de existență, Woof Diet a creat o comunitate de peste 8.000 de proprietari de câini și a creat peste 500 de diete personalizate, care pot fi comandate acasă pe baza unui abonament. În funcție de datele introduse de proprietari pe pagina web a Woof Diet, un algoritm inteligent alege, dintre planurile de nutriție create de medici specialiști, cele potrivite nevoilor fiecărui câine în parte.
În momentul de față, antreprenorii dezvoltă două funcționalități pe bază de inteligență artificială. Una dintre acestea va putea lua în calcul preferințele și problemele de sănătate la care sunt predispuse cele peste 500 de rase de câini recunoscute la nivel internațional. În momentul de față, pe piață există diete special formulate pentru mai puțin de 2% din rasele de câini, lăsând foarte multe rase descoperite, care pot fi hrănite doar cu soluții generice care nu previn afecțiuni la care acestea sunt predispuse. O altă funcționalitate, care va fi lansată în lunile următoare, este legată de un algoritm pe bază de computer vision care analizează fotografii cu scaunul câinelui, identifică posibile probleme digestive în stadiu incipient, modifică dieta și oferă sfaturi stăpânilor pentru evitarea unor complicații ulterioare.
„Am ajuns într-un moment în care am validat cererea pe piață și am dezvoltat un produs stabil din punct de vedere tehnologic, așa că anul acesta ne vom focusa pe creșterea numărului de clienți și pe scalarea businessului în România, unde țintim o cifră de afaceri de 90.000 de euro până la sfârșitul anului. De asemenea, vrem să creștem portofoliul de produse pe care îl livrăm stăpânilor, de la mâncare umedă, recompense, până la deparazitări și jucării pentru câini”, spune Alex Roșian-Savu, CEO al Woof Diet.
Compania este în prezent în plin proces de fundraising și negociază cu o serie de investitori, urmând ca în următoarele luni să securizeze o finanțare de 150.000 de euro. Finanțarea îi va ajuta pe fondatorii Woof Diet să finalizeze funcționalitățile de inteligență artificială, să dezvolte o aplicație pentru stăpâni prin care vor putea înregistra și analiza fiecare aspect din viața câinelui lor și să dezvolte afacerea pe piața locală.
Tehnologia Woof Diet are potențialul de a revoluționa o piață aflată în creștere, însă marcată de lipsa soluțiilor personalizate și bazate pe studii științifice. În perioada de pandemie, numărul câinilor a crescut cu peste 35%, ceea ce a dus la o accelerare a segmentului premium de mâncare pentru aceștia. România este o piață emergentă în ceea ce privește industria produselor pentru animale de companie, iar spre deosebire de piețele vest-europene, unde vânzările au stagnat, în țară s-au înregistrat creșteri de 100% din 2016 la vânzarea mâncării pentru câini. De asemenea, datorită trendului de umanizare a animalelor de companie, în care câinele a devenit un membru al familiei, până în 2026 se estimează că va avea loc o creștere cu 73% a segmentului premium de hrană pentru animale.
„Cred că cea mai mare problemă cu care ne confruntăm în momentul de față este educarea pieței. Cu toate că avem una dintre cele mai mari populații de câini la nivel European – peste patru milioane de blănoși – foarte mulți proprietari nu acordă destulă importanță patrupezilor decât când este prea târziu. De aceea, în momentul de față avem o serie de activități, precum workshop-uri sau articole educaționale, prin care învățăm stăpânii să le ofere o viață mai bună câinilor lor”, spune Alex Roșian-Savu, CEO al Woof Diet.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 371 (16 martie – 16 aprilie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr - cu gust de…
Fanta și VML România au redefinit Halloween-ul anul acesta printr-un parteneriat global cu Warner Bros. pentru lansarea filmului Beetlejuice Beetlejuice, o…
O afacere de familie din Mizil a devenit, în cele trei decenii de activitate, unul din cele mai îndrăgite branduri…
Vinoteca Românească și-a propus conservarea și popularizarea vinurilor românești, reușind să creeze un adevărat tezaur al vinificației românești. Totul a…
De la începutul lunii septembrie, Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Kostas Salvaras în funcția de Area Vice President…
Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…