Interviuri

White Image: Achiziție cu accent francez

25 sept. 2023 4 min

White Image: Achiziție cu accent francez

Reading Time: 4 minute

Grațiela Lupu, cofondatoarea White Image, o companie de email marketing din România preluată de curând de Mediapost Hit Mail, un grup de marketing direct controlat de Poșta Franceză, ne-a vorbit despre viziunea postachiziție pentru companie și despre provocările cu care s-a confruntat ca antreprenoare la început de drum, într-o perioadă în care conceptul de a folosi e-mailul ca instrument de marketing și comunicare cu clienții era aproape necunoscut în România. 

Foto: Vali Mirea Photography

Ce v-a determinat să renunțați la job și să începeți un business? 

Dacă renunțarea la un job și inițierea unui business implică o planificare extrem de atentă a acțiunilor și a resurselor financiare și o analiză atentă a riscurilor, experiența mea personală a fost cu totul altă. Am împărțit timpul meu între statutul de salariat și acela de antreprenor, pe o perioadă de aproape un an. Dar acest aranjament s-a dovedit a fi dificil de realizat, deoarece jobul de salariat solicita majoritatea timpului meu, lăsându-mi prea puțin timp disponibil pentru dezvoltarea businessului abia început. În 2003 era o idee inovatoare pe piață românească și doream din tot sufletul (împreună cu colegul meu Andrei Georgescu) să o transformăm în realitate. Așa că am hotărât să-mi dedic întreaga atenție businessului personal, iar în urmă acestei decizii, am descoperit că atunci când îți urmezi pasiunea, satisfacția muncii este cu mult peste așteptări. 

Cum a fost renunțarea la job, care vă oferea mai multă siguranță, și trecerea la ceva pe cont propriu? Acum, privind în urmă, considerați că la momentul respectiv a fost un risc/sau ar fi putut fi o alegere riscantă? 

În ciuda entuziasmului și pasiunii pentru marketing, am învățat că trebuie să fii pregătit pentru foarte multe provocări în lumea antreprenoriatului. Inițial, am crezut că pasiunea va depăși toate sacrificiile care ar putea apărea, însă în realitate am descoperit că lucrurile nu stau chiar așa. Și chiar dacă am întâmpinat momente dificile în viața de antreprenor, nu cred că aș face nimic diferit. Chiar și dacă aș fi știut de la început ce sacrificii mă așteaptă, tot aș risca din nou. 

Cum ați pornit businessul? 

Împreună cu doi prieteni, Andrei Georgescu și Laurențiu Faur, am fondat compania White Image. De fapt, ideea inițială a aparținut colegului meu, Andrei Georgescu, iar în anul 2003, domeniul de email marketing era complet necunoscut pe piața de marketing din România. În acea perioadă, conceptul de a folosi e-mailul ca instrument de marketing și comunicare cu clienții era aproape necunoscut în România. E-mailul era folosit mai mult pentru comunicarea one to one, iar, în general, oamenii își verificau e-mailurile pentru a primi mesaje de la partenerii de business, famile, prieteni etc. nu pentru a primi oferte sau promoții comerciale. Companiile nici măcar nu dețineau baze de date, iar organizarea acestora era precară. Tehnologia era într-un stadiu incipient în ceea ce privește serviciile de e-mail marketing. Platformele specializate pe un astfel de serviciu erau rare și puține companii aveau acces la astfel de resurse. Prin urmare, eficiența campaniilor de e-mail marketing era extrem redusă. Așa că am dezvoltat platforma noastră și, pentru a atrage primii clienți, am urmărit să educăm piața și să promovăm o mai bună înțelegere a beneficiilor serviciilor de e-mail marketing. 

Care au fost cele mai importante lecții pe care le-ați învățat pe parcursul dezvoltării afacerii? 

În primul rând am învățat să fiu rezistentă și să depășesc greutățile și eșecurile care apar pe drum. După 20 de ani de antreprenoriat pot privi eșecul ca o oportunitate de a învăța și de a merge mai departe. Am înțeles că în lumea afacerilor trebuie să fii deschis și să te adaptezi rapid la schimbări. Piața și mediul de afaceri pot fi imprevizibile, iar capacitatea de a te ajusta și de a lua decizii rapide poate face diferența între succes și eșec. Am învățat că satisfacția clienților este fundamentală pentru succesul afacerii. Ascultarea nevoilor și a feedbackului clienților și oferirea de soluții personalizate au fost aspecte cheie în menținerea loialității și atragerea de noi clienți. Și nu în ultimul rând, am învățat că echipa este un activ valoros: am realizat că o echipă puternică și bine coordonată este vitală pentru succesul afacerii. 

Cum v-ați adaptat la schimbările din industrie și la evoluția tehnologiei de email marketing? 

Industria de e-mail marketing s-a schimbat semnificativ în ultimele decenii, odată cu progresul tehnologic și cu evoluția comportamentului consumatorilor. Adaptarea la schimbările din industrie și la evoluția tehnologiei de e-mail marketing este esențială pentru a rămâne competitiv și pentru a oferi o experiență mai bună clienților. Ne confruntăm cu provocări din domeniul tehnologiei, al interpretării datelor pentru o mai profundă înțelegere a comportamentului și preferințelor userilor încercând să oferim clienților noştri campanii de e-mail marketing mai eficiente și mai personalizate. 

White Image a fost achiziționată recent de grupul Mediapost Hit Mail. Ce reprezintă acest lucru pentru dumneavoastră personal, dar și pentru business? Ce urmează, ce planuri sunt astfel pentru White Image prin această achiziție? 

Cu siguranță, intrarea în grupul Mediapost Hit Mail ne oferă oportunitatea de a trece la un nivel superior și ne deschide noi orizonturi pe piața internă și internațională. Este un pas important pentru noi și suntem încrezători că această asociere ne va aduce o creștere semnificativă și ne va deschide noi oportunități de extindere și succes în afaceri. Suntem hotărâți să facem din această achiziție cheia către dezvoltarea afacerii pe termen lung. 

Cum v-ați descrie ca antreprenor, ce mindset și ce stil de leadership aveți?  

Mă consider un antreprenor care se implică activ în toate aspectele afacerii. Cred că implicarea personală în fiecare etapă și sarcină a businessului contribuie la dezvoltarea abilităților de leadership. Astfel, pot coordona și ghida echipa în mod eficient, motivând colegii prin angajamentul meu constant. Îmi asum responsabilitatea pentru deciziile pe care le iau și pentru rezultatele afacerii. Cred într-o comunicare deschisă cu echipa, să o încurajez continuu și îmi place să fiu empatică. 

Cum era percepută prezența femeilor în business acum 20 ani și cum s-a schimbat între timp? Mai sunt diferențe de gen în mediul de business? 

Din punctul meu de vedere nu au existat astfel de diferențe și cred că femeile, dintotdeauna, au demonstrat abilități remarcabile în domeniul afacerilor. Sunt foarte multe femei care ocupă posturi de top și în industrii considerate tradițional dominate de bărbați. Cred că un mediu de afaceri sănătos este acela în care talentul și competențele individuale sunt recunoscute și încurajate, indiferent de gen.   

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 376 (16 septembrie – 16 octombrie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Articole pe aceeași temă: