Lifestyle

Studiu Wellhub: Cum stăm cu rentabilitatea în wellbeing în 2024

Reading Time: 4 minute

7card, deținut de Wellhub (fostul Gympass), platforma de referință în wellbeing-ul corporate, lansează în România raportul de rentabilitate în wellbeing din 2024. 

Studiul a constatat că 95% dintre companiile care măsoară ROI-ul programelor de wellbeing corporate obțin randamente pozitive, în creștere față de 90% în 2023. În plus, 91% dintre liderii HR au raportat că costul beneficiilor de sănătate a scăzut, ca rezultat al programului lor de wellbeing – în creștere față de 78% în 2023. Liderii de HR au atribuit acest rezultat reducerii zilelor de concediu medical, costurilor mai mici pentru sănătate și recrutare, precum și ratei mai mari de retenție, creșterii productivității, dar și satisfacției generale a angajaților.

Investiția în starea de bine a angajaților aduce numeroase beneficii cheie pentru companii, inclusiv:

  • Creșterea productivității angajaților: 99% dintre liderii de HR spun că programele de wellbeing cresc productivitatea angajaților.
  • Reducerea costurilor de sănătate: 91% dintre liderii de HR confirmă că costul beneficiilor de sănătate a scăzut ca rezultat al programului lor de bunăstare, în creștere față de 78% în 2023.
  • Reducerea zilelor de concediu medical și a absenteismului: 89% dintre liderii HR observă că angajații iau mai puține zile de concediu medical ca rezultat al programului lor de wellbeing, în creștere față de 85% anul trecut.
  • Reducerea costurilor de recrutare și a turnoverului: 98% dintre liderii HR spun că programul lor de wellbeing reduce turnover-ul, iar 83% își categorisesc programul de wellbeing ca „foarte” sau „extrem de” important pentru atragerea talentelor.
  • Îmbunătățirea reziliența angajaților: 87% dintre liderii HR spun că programul lor de wellbeing este o parte „foarte” sau „extrem de” importantă în creșterea rezilienței angajaților la provocările legate de muncă.

Când vine vorba de stimularea participării și implicării extinse a angajaților în programele de wellbeing, doi factori importanți au ieșit în evidență:

  • Programele de wellbeing trebuie să aibă o abordare globală: companiile cu programe de wellbeing comprehensive (care conțin acțiuni și suport pe cel puțin trei dimensiuni ale stării de bine) și rate mai mari de implicare a angajaților sunt mai susceptibile să obțină randamente mai mari ale investiției. Companiile cu abordări complete asupra stării de bine au observat rezultate semnificative, 24% din acestea obținând randamente de 150% sau mai mult,  în timp ce acele companii care au oferit doar două sau mai puține tipuri de suport (de exemplu doar sănătate mintală sau fitness) au obținut randamente de până la 50% (și aceste niveluri sunt bune, dar nu în zona de super performanță).
  • Implicarea și susținerea managementului este crucială: participarea C-level este un indicator puternic al ratei generale de implicare a angajaților. Atunci când implicarea managementului în program este redusă (adică mai puțin de 30%), rata medie de participare a angajaților este de 44%. Aceasta crește spectaculos la 80% atunci când există o implicare ridicată (adică mai mare de 70%) din partea conducerii executive.

Efectul Wellhub: generarea de ROI prin adoptarea și implicarea extensivă a angajaților în starea de bine

Clienții Wellhub văd chiar mai multe beneficii din programele lor de wellbeing. De exemplu, 77% dintre companiile cu acces la Wellhub au raportat un ROI total de peste 100%, comparativ cu 53% dintre companiile fără Wellhub. În plus, 52% dintre companiile cu Wellhub au observat creșteri semnificative ale productivității angajaților datorită programului lor de wellbeing, comparativ cu 45% dintre companiile fără Wellhub.

“Nu a trecut mult timp de când companiile priveau starea de bine ca pe un beneficiu periferic. Dacă angajații doreau să participe la o clasă de yoga sau să meargă la sală, era în regulă, dar nu era văzută ca o parte critică a afacerii,” a declarat Cesar Carvalho, fondator și CEO al Wellhub, fost Gympass.

„Acum este clar că punerea la dispoziția angajaților a doar câtorva soluții punctuale nu funcționează. A fi o companie de wellbeing înseamnă a crea un mediu de lucru în care angajații se simt susținuți să aibă grijă de sănătatea lor holistică – și oferirea resurselor necesare pentru acest lucru. Faptul că aproape două treimi dintre liderii de HR au raportat un randament de doi lei pentru fiecare leu investit în wellbeing-ul angajaților este o descoperire care ne face să vedem lucrurile într-o lumină nouă și ne arată cum această investiție aduce beneficii atât angajaților, cât și angajatorilor.”

“Și noi, în România, am observat rezultate similare. Doi factori au ieșit în evidență față de cercetările din anii trecuți. Primul –  implicarea și susținerea managementului și al doilea, implementarea unui program coerent și bine structurat, în locul unor acțiuni disparate, a avut un impact semnificativ asupra creșterii ratelor de adopție și participare ale angajaților” menționează Dan Moraru, Country Lead 7card by Gympass. 

Pentru a accesa întregul Raport de Randament în Wellbeing din 2024, vă invităm să accesați această pagină.

Despre 7card

7card by Wellhub (fostul Gympass) este singura soluție completă de wellbeing din România, pentru companii și angajații lor. Un serviciu care oferă acces la cea mai largă varietate de activități de relaxare și sport, disponibile în aplicația 7card și care ajută companiile să joace un rol semnificativ în asigurarea bunăstării angajaților lor,  prin programul corporativ de wellbeing. 

Prin intermediul aplicației 7card angajații au acces la peste 560 de centre de fitness, yoga, pilates, piscine, studiouri de dans sau escaladă, plus alte 50 de activități. De asemenea utilizatorii 7card au acces la programe de wellbeing care oferă consiliere, programe de nutriție, mindfulness, educație de wellbeing care pot fi continuate și în perioadele de pauză de la activitatea de fitness, pentru a susține călătoria lor de wellbeing.  

Cu peste 12 ani de activitate, 7card susține peste 250.000 de angajați din peste 1.500 de companii în 57 de orașe din România, din toate domeniile de activitate și toate dimensiunile, să își construiască programul ideal de wellbeing. 

În ianuarie 2022, 7card a fost achiziționat de către Wellhub (fostul Gympass), operatorul global #1 în servicii de corporate wellbeing, cu operațiuni în 11 țări din America de Nord și Centrală, America de Sud și Europa.

Romanita Oprea

Recent Posts

Philips Avent lansează inițiativa „Share the Care”, prin care mamele să resimtă mai puțină presiune, după naștere

Philips Avent ia atitudine pentru a înlătura vechile mentalități, conform cărora mamele trebuie ”să facă totul” singure. Apelul vine ca…

8 ore ago

Samsung Galaxy Fold și  Samsung Galaxy Flip, seriile care redefinesc gândirea sustenabilă

Când ești lider într-un domeniu, mai ales cum este cel al telefoanelor mobile, provocările sunt pe măsură. Când pare că…

10 ore ago

Mirela Costiuc, Zentiva: Totul pentru oameni

În ultimul an, Zentiva a construit o strategie ambițioasă de resurse umane, redefinind misiunea, valorile și cultura companiei. Mirela Costiuc,…

11 ore ago

Transalpina Fest a ajuns la a șasea ediție

Pe 28 și 29 iunie, line-up-ul Transalpina Fest 2024 combină numele consacrate ale rockului, precum Compact, Kripton, Zdob și Zdub,…

15 ore ago

Caravana Metropolis revine la Tulcea cu cinema în aer liber, între 9 și 14 iulie

Cinematograful itinerant Caravana Metropolis – cinema în aer liber se oprește și în acest an la Tulcea, în spațiul de…

15 ore ago

Skanska măsoară gradul de satisfacție al rezidenților clădirii Equilibrium 1

Aflat la a patra ediție, sondajul “Office life experience” s-a derulat în clădirea Equilibrium 1 în luna mai 2024 și…

15 ore ago