Web-ul la puterea a cincea
Reading Time: 6 minuteIn luna noiembrie, Bucurestiul revine pe lista scurta a celor mai importante orase ale inovatiei, tehnologiei si antreprenoriatului din Europa de Sud-Est. Si anul acesta, How to Web Conference 2014 aduce in Romania o serie de profesionisti in tehnologie de pe scena globala care vor vorbi despre tendintele viitorului in tehnologie & antreprenoriat, dezvoltarea de jocuri, product management, respectiv investitiile de tip angel.
In 2014, conferinta propune un format mai complex, care abordeaza in profunzime diferite subiecte specifice, pentru a raspunde mai bine nevoilor concrete ale audientei. Echipa Biz a stat de vorba cu Daniel Dragomir, noul CEO al conferintei, pentru a afla detalii din culisele evenimentului si a intelege ce ne asteapta pe 20 & 21 noiembrie la cea de a cincea editie a evenimentului.
Biz: In ce context ai preluat conducerea How to Web anul acesta si care e background-ul tau profesional?
Daniel Dragomir: Anul acesta am preluat coordonarea How to Web de la Bogdan Iordache, fondatorul evenimentului, in contextul in care el s-a hotarit sa accepte o noua provocare: aceea de a deveni investitor in cadrul 3TS Capital Partners. Colaborarea mea cu Bogdan este una mai veche, noi fiind parteneri si Co-Fondatori ai TechHub Bucharest (primul spatiu de co-working adresat profesionistilor in tehnologie din Bucuresti), iar eu am facut parte din echipa How to Web ca Partnership Manager si in trecut. Practic m-am integrat treptat in echipa in ultimii ani. Pentru mine, How to Web este o oportunitate extraordinara si in acelasi timp o provocare. Nu cu foarte multi ani in urma am cumparat primul meu bilet la How to Web si am fost fascinat si inspirat de tot ce am vazut acolo din postura de participant. Astazi am ocazia sa lucrez alaturi de echipa de profesionisti din spatele conferintei, sunt in continuare inspirat de profesionalismul colegilor mei si de pasiunea lor de a construi proiecte pentru comunitate. Pe langa echipa de organizare sunt zeci de oameni din comunitate care contribuie activ la organizarea acestui eveniment: antreprenori, profesionisti din companiile de tech, voluntari. Energia din jurul evenimentului este una uriasa. How to Web se intampla in fiecare an pentru ca intreaga comunitate tech se implica activ in organizare.
Cat despre background-ul meu profesional, inainte de experienta How to Web am dezvoltat programe de educatie antreprenoriala si am lucrat in domenii precum vanzari, marketing sau resurse umane.
Biz: Ce elemente noi ai dorit sa implementezi la editia din 2014 a evenimentului?
Daniel Dragomir: Anul acesta aniversam cea de a cincea editie internationala, iar conferinta se maturizeaza si abordeaza diferite subiecte specifice in profunzime, pentru a raspunde cat mai bine nevoilor actuale ale intregului ecosistem. How to Web Conference 2014 contine patru track-uri diferite despre tendintele viitorului in tehnologie & antreprenoriat, product management, dezvoltarea de jocuri, respectiv investitiile de tip angel.
Pe scena principala a evenimentului va avea loc Future Trends & Entrepreneurship Track si se va discuta despre tendintele care au un impact semnificativ asupra industriei la nivel global si modul in care acestea pot fi transformate in oportunitati concrete de business. Printre subiectele abordate se numara oportunitatile si consecintele evolutiei cripto-monedelor, provocarile de a construi un startup hardware, modul in care evolutia tehnologiilor mobile revolutioneaza maniera de a face afaceri, obtinerea de investitii prin modelul de „equity crowdfunding” si nu numai, sau gestionarea relatiei cu investitorii.
In paralel vor fi organizate trei track-uri specializate despre product management, dezvoltarea de jocuri si investitiile de tip angel, care vor oferi unor categorii specifice de audienta sansa de a acumula cunostinte si competente relevante pentru domeniile lor de interes, precum si oportunitatea de a interactiona cu profesionisti de top din industrie.
Realizat alaturi de Mozaic Works, How to Web – Product Track se adreseaza product managerilor care isi doresc sa invete cum pot dezvolta produse tech cu potential disruptiv la scara globala, cum sa prioritizeze etapele de dezvoltare a produsului sau cum sa coordoneze activitatile pentru a executa impecabil si a furniza o experienta de calitate utilizatorului, de la primul si pana la ultimul click.
Comunitatea dezvoltatorilor de jocuri si pasionatii in domeniu vor avea ocazia sa afle povestile de succes din spatele jocurilor cu milioane de utilizatori la nivel global si sa afle exemple de bune practici participand la How to Web – Game Development Track, realizat in colaborare cu Romanian Game Developers Association cu sprijinul King, Mobility Games si Ubisoft.
Nu in ultimul rand, investitorii de tip angel in cautarea celor mai bune oportunitati de investitii au anul acesta la dispozitie un track care le este dedicat in exclusivitate: How to Web – Angel Investment Track. Dezvoltat in colaborare cu Angelsbootcamp cu sprijinul Trento Rise si Vibe Project, evenimentul aduce impreuna investitori importanti si programe de accelerare cunoscute la nivel international care vor impartasi bune practici in domeniul investitional.
In paralel vom organiza si cea de a treia editie Startup Spotlight, competitie si program de mentorat adresat celor mai performante 32 de startup-uri in tehnologie din Europa Centrala si de Est cu premii in valoare totala de 20.000 USD. Spre deosebire de editiile anterioare, anul acesta toate echipele admise in program vor avea oportunitatea de a-si prezenta produsele pe scena principala a conferintei, in fata intregii audiente. La asta se adauga workshop-urile dedicate si sesiunile de mentorat 1 la 1 la care vor avea ocazia sa participe si in acest an.
Asadar, How to Web Conference 2014 reprezinta un nou inceput si aduce o serie de noutati care suntem convinsi ca vor raspunde mai bine nevoilor audientei.
Biz: In ce fel se schimba targetul How to Web fata de anii trecuti?
Daniel Dragomir: Ca si in anii trecuti, How to Web se adreseaza inovatorilor in tehnologie care isi doresc sa invete cum pot dezvolta produse cu potential la scara globala, sa afle mai multe despre tendintele industriei si sa cunoasca oameni cu pasiuni si preocupari similare. Targetul nostru este acelasi, insa cautam permanent solutii pentru a raspunde nevoilor actuale ale participantilor.
Asteptam alaturi de noi oameni de business din startup-uri, companii de tehnologie, centre R&D sau agentii de dezvoltare web, product manageri, dezvoltatori, antreprenori, freelanceri sau oameni care sunt interesati de tehnologie si vor sa fie la curent cu noutatile in domeniu.
Din experienta de pana acum, am inteles ca oamenii vin la How to Web pentru a acumula competente cheie si a invata din experienta profesionistilor prezenti, pentru calitatea invitatilor pe care au ocazia sa ii cunoasca si, nu in ultimul rand, pentru networking, conferinta fiind o ocazie excelenta pentru a dezvolta conexiuni valoroase cu oameni care activeaza in acelasi domeniu ca tine si se confrunta cu provocari similare.
Biz: Cum percepi concurenta pe nisa evenimentelor de tehnologie si digital din Romania, comparativ cu anii trecuti?
Daniel Dragomir: Provocarea organizatorilor de evenimente nu este sa faca fata concurentei locale, ci sa se reinventeze in permanenta si sa devina din ce in ce mai buni in contextul evenimentelor internationale. Acest lucru este la randul lui benefic: trebuie sa oferi audientei o experienta relevanta si calitativa, comparabila cu cea oferita de evenimentele mai mari organizate in vest.
Biz: Cum percepi concurenta dintre startup-urile romanesti si cele straine care vor participa la How to Web Startup Spotlight?
Daniel Dragomir: Anul acesta, How to Web Startup Spotlight aduce impreuna 32 de echipe din 10 tari din regiune si ma bucur sa vad ca numarul de startup-uri din afara granitelor care aplica pentru participarea in program creste de la an la an. Din nou, nu cred ca putem sa vorbim despre concurenta intre startup-urile romanesti si cele straine, ci mai degraba de colaborarea si schimbul de experienta dintre acestea. Interactionand unii cu altii, fondatorii din diferite tari fac schimb bune practici si au ocazia sa inteleaga si alte metodologii de lucru, ceea ce ii ajuta sa isi dezvolte propriile startup-uri mai rapid si sa inteleaga diferentele de mentalitate care exista in functie de tara de provenienta a fondatorilor si ecosistemul in care au trait acestia.
Biz: Ce dinamica observi vizavi de competitivitatea startup-urilor locale, comparativ cu anii trecuti?
Daniel Dragomir: In ultimii ani am fost martorii unei evolutii rapide a ecosistemului, ceea ce a dus la cresterea competitivitatii startup-urilor locale la nivel global. Datorita interesului crescut fata de startup-urile in tehnologie si a numarului mare de evenimente si programe dedicate, fondatorii locali au invatat sa gandeasca la nivel global si sa fie orientati catre produs, iar initiativele lor devin din ce in ce mai competitive si se remarca in afara granitelor.
Biz: Ce borne ar trebui sa atinga How to Web 2014 pentru a-l numi un succes?
Daniel Dragomir: Pentru noi, succesul How to Web Conference 2014 nu se masoara folosind exclusiv indicatorii cheie pentru performanta utilizati in mod uzual pentru evenimente (numar de participanti, numar de invitati, etc.), ci in impactul pe care acesta il are asupra comunitatii.
Evenimentul a fost creat pentru a contribui la dezvoltarea ecosistemului regional de tech, iar atat timp cat contribuim la dezvoltarea comunitatii din care facem parte, How to Web va fi un succes.
How to Web Conference va avea loc pe 20 si 21 noiembrie in Bucuresti si aduce impreuna peste 70 de invitati de pe 4 continente care vor discuta despre tendintele viitorului & antreprenoriat, product management, dezvoltarea de jocuri si investitii de tip angel. Bilete Early Bird sunt disponibile online pe site-ul evenimentului.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz