Vremea audiențelor
Reading Time: 4 minuteCe legătură există între un actor român, o căpetenie barbară și decăderea Imperiului Roman? Răspunsul îl are noul serial „Vremea Barbarilor“, parte a strategiei History de a-și consolida poziția de lider în zona televiziunilor factuale.
Despre noul serial, planurile History pe piața din România, despre strategia de combatere a pirateriei și cea de readucere a românilor în fața televizoarelor am discutat cu Nicolas Eglau, Chief Operating Officer & General Manager Benelux, Nordics & CEEMEA la A+E Networks, rețeaua care deține posturile History și Crime + Investigation.
De ce recomandați „Vremea barbarilor“ publicului din România și cum a fost primit în alte țări?
„Vremea barbarilor“ spune o poveste epică despre înflorirea și decăderea Imperiului Roman din perspectiva unor lideri barbari care au contribuit la distrugerea lui. Serialul aduce la viață un capitol important al istoriei privit dintr-o altă perspectivă, care provoacă telespectatorii să vadă lucrurile diferit. Formula câștigătoare a acestui program ține de faptul că este o docudramă: emisiunea ne învață despre importanța istoriei, dar ne oferă și spectacol, astfel că telespectatorii își doresc să aprofundeze realitatea acelor vremuri. Am avut un eveniment fantastic la București, în prima zi a lunii septembrie, la care a participat și actorul român Emil Hoștină, cel care joacă rolul lui Attila în serial. Reacțiile au fost extrem de pozitive și suntem optimiști că audiența din România va îndrăgi acest show. „Vremea barbarilor“ a fost lansat în Marea Britanie cu o săptămână în urmă și suntem foarte încântați de audiențele realizate. Primul episod a înregistrat un rating extrem de bun, de 148.000, ceea ce reprezintă o creștere impresionantă cu 141% peste media din acel interval orar.
Ce planuri are rețeaua A+E Networks în România?
România este o piață foarte importantă pentru noi și vom continua să investim aici, păstrând un focus puternic pe lansarea de conținut nou și interesant, pe alocarea bugetelor pentru campanii ATL și pe menținerea relațiilor cu clienții și partenerii locali. În această toamnă vom lansa la History un nou concept: „Faceți cunoștință cu noii voștri profesori de istorie“. Această direcție îndrăzneață va aduce un pic de umor personalității History, cu care vom lua prin surprindere telespectatorii și îi vom face să își schimbe părerea despre acest brand. „Ocolul pământului cu Ozzie și Jack“ este următoarea emisiune importantă din această piață și va fi promovată printr-o campanie integrată ce va fi lansată în luna octombrie, când va ajunge pe micile ecrane din România. Atât History, cât și Crime + Investigation sunt prezente în ofertele celor mai mari operatori de cablu din țară, ceea ce indică un interes crescut al unor parteneri de a prelua posturile noastre. O altă țintă ambițioasă este aducerea unor noi posturi pe piață și construirea unui portofoliu puternic de branduri în teritoriu. Din punctul de vedere al vânzărilor, l-am numit recent pe Luke Duffy vicepreședinte de vânzări, iar planul este să continuăm acest focus pe crearea unor parteneriate satisfăcătoare și creative în jurul viitoarelor noastre emisiuni.
Care sunt cele mai urmărite programe ale History în România?
Cele mai performante emisiuni din ultimele 12 luni de pe History sunt „Așii amanetului“, „Leepu și Pitbull“, „Biblia“ și „Războiul depozitelor“, pe segmentul țintă de public, adulți cu vârste cuprinse între 18 și 49 de ani, din mediul urban. Sunt emisiuni bune și, de îndată ce vizionați un episod, veți deveni „dependenți“. De asemenea, History este cea mai urmărită televiziune de documentare din România și are un public fidel, care se uită în medie 57 de minute, un alt record pentru posturile factuale din România.
Cum abordați piețele unde un număr mare de persoane renunță să se mai uite la TV?
Nu cred că oamenii au renunțat să se mai uite la televizor, cred că felul în care au ales să privească se schimbă cu rapiditate. Direcția noastră strategică, prin care ne asigurăm că telespectatorii sunt fideli brandurilor noastre, este să furnizăm cel mai bun conținut din piață. Calitatea este foarte importantă pentru A+E Networks UK și atenția noastră față de ceea ce difuzăm este pe primul loc. Prin conținut de calitate continuu, privitorii vor rămâne în fața micilor ecrane, iar aceasta este demonstrată prin faptul că History este cel mai urmărit canal factual din România. O altă direcție importantă pe care mizăm este colaborarea strânsă cu partenerii afiliați din piață, prin care ne asigurăm că putem accesa propriul conținut prin cele mai eficiente modalități. Răspunsul în timp util la tendințele și schimbările constante din industrie este vital pentru menținerea poziției de lider din piață.
Care a fost strategia rețelei, prin care History a devenit liderul pieței și ce planuri aveți pentru securizarea acestei poziții?
În ultimii trei ani am investit în campanii de PR și de marketing ATL care au influențat profilul A+E Networks UK în zona televiziunilor cu plată și au scos în evidență portofoliul nostru de branduri, într-o piață segmentată ca cea din România. De asemenea, am investit în conținut și am adus în România francize realizate în SUA, cu un succes global, precum „Războiul depozitelor“, „Colecția de la Count’s Kustoms: momente memorabile“ și „Muntenii“, precum și alte serii mai puțin populare, dar în exclusivitate, cum sunt „Arme născute din foc“, „Vremea barbarilor“ sau „Ocolul pământului cu Ozzie și Jack“. Conținutul propus de noi este interesant, provocator și extrem de captivant. Când urmăriți emisiuni ca „Așii amanetului“ învățați despre evenimente istorice interesante fără să realizați. Alegem cu mare atenție ce fel de conținut difuzăm pe posturile noastre, astfel încât telespectatorii să nu vrea să rateze vreo emisiune. Menținerea pe primul loc ca notorietate a mărcii este vitală pentru noi, pentru că România este o piață extrem de fragmentată și de plină. Reușim acest lucru și datorită creșterii numărului de activități cu partenerii și clienții din această piață.
Care sunt provocările cu care se confruntă actualmente A+E Networks?
Una dintre provocările cu care ne confruntăm este menținerea primei poziții în topul notorietății brandului în rândul publicului țintă și păstrarea poziției de lider a postului History. Crime + Investigation are, cred, un potențial uriaș în piață și există astfel foarte multe oportunități pe care le putem explora cu acest brand. De asemenea, văd un potențial incredibil în H2, un canal care completează cu adevărat oferta noastră pe piață.
Pirateria este o problemă serioasă în România. Ce planuri aveți pentru diminuarea efectelor ei pe plan local?
Pirateria este într-adevăr o mare provocare pe piața din România și cred că unirea forțelor cu autoritățile este foarte importantă. Lucrăm cu afiliații să ne asigurăm telespectatorii că nu sunt nevoiți să meargă în altă parte să vizioneze conținutul nostru.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz