Ghidul de relocare de la oraș la sat îi ajută pe cei care vor să se mute la țară să cerceteze și să evalueze localitatea în care se vor muta din punct de vedere al factorilor ce alcătuiesc indicele de calitate a vieții, arată Patria Bank, într-un comunicat de presă.
Peste 109.000 români s-au mutat în anul 2017 de la oraş la sat, în timp ce doar 87.000 s-au mutat de la sat la oraş în aceeaşi perioadă, o arată ultimele date ale Institutului Național de Statistică.
Tendința a migrației a fost intensificată în acest an, stimulată de contextul pandemic, în care din ce în ce mai mulți români tineri și activi au început să reconsidere traiul pe care îl au în orașele mari și să caute alternative de relocare temporară sau permanentă în comunitățile rurale, în zonele unde au copilărit și nu numai.
Procesul a fost posibil și prin extinderea sistemului de lucru de la distanță. Într-un astfel de context, s-a născut inițiativa Niște Orășeni, un proiect propus de agenția de comunicare Pukka și închegat alături de echipa Patria Bank.
“Ideea de Niște Orășeni, a apărut în bătătură. Eram un orășean refugiat din calea Stării de Urgență, adăpostit cu întreaga familie, 4 generații sub același acoperiș al casei bunicilor. Am început să mă gândesc cum aș putea găsi locatari pentru multele case frumoase și nelocuite din satul meu, cum să ajut satul să renască. Slătioara, jut. Vâlcea, este o comună extrem de frumoasă, cu ulițe asfaltate, internet de mare viteză și stație de colectare selectivă. Cu ajutorul PatriaBank am inițiat un grup de cercetare la fața locului, format din 6 specialisti din domenii complementare, care să analizeze localitate din punctul de vedere a factorilor ce alcătuiesc indicele de calitate a vieții. Rezultatul general va lua forma unui Ghid de relocare de la oraș la sat,cu ajutorul căruia cercetarea noastră să fie aplicabilă de cei interesați și altor localități, toate acestea din dorința de a oferi orășenilor oportunitatea de a se reloca în comunități rurale care să le împlinească așteptările”, a declarat Octavian Viorel, creative @pukka:
”Niște Orășeni este un proiect de suflet, pe care nu doar l-am simțit de ajutor în noul context ci ne-am dorit sa contribuim la fundamentarea lui astfel încât să-l oferim “la cheie” localităților din România și altor fii ai satelor care își doresc să atragă noi locuitori în comunitatea lor sau să se reîntoarcă în aceasta. Pentru noi, in Patria Bank, este parte din misiunea noastră sa susținem dezvoltarea micro comunităților și promovarea incluziunii financiare și de aici dorința de a crește și dezvolta comunitățile rurale. Ne bucura sa putem fi parte din proiect si prin produsele noastre sa putem oferi solutii celor care doresc sa incerce un alt stil de viata. Proiectul oferă un cadru general de analiză la care se poate raporta oricine dorește să se mute la țară, un instrument util cu o exemplificare concretă pe o comunitate”, spune Ștefania Cristescu, Director Marketing și Comunicare Patria Bank.
Rezultatul cercetării a luat forma unui Ghid de relocare de la oraș la sat realizat urmând metodologia pusă la dispoziție către Institutul de Cercetare a Calității Vieții și oferă o viziune globală asupra traiului la sat, urmărind următoarele dimensiuni: populație, educație, sănătate, mediu social, mediu natural, soluții de locuire, servicii publice și servicii private.
Ghidul este disponibil și poate fi consultat pe www.nisteoraseni.ro și pe https://www.patriabank.ro/blog/niste-oraseni iar grupul de cercetare care l-a realizat este format din: Marius Chivu (co-inițiator al proiectului, scriitor și specialist pe teme de educație), Octavian Viorel (co-inițiator al proiectului), Claudia Petrescu (cercetător științific la Institutul de Cercetare a Calităţii Vieţii), Ana Irina Lupu (arhitect și specialist pe teme ce țin de urbanism), Florin Stoican (președinte al asociațiilor Kogayon și Parcul Natural Văcărești, specialist pe teme de mediu) și Cornelia Florea (sociolog).
Au lansat pe piață proiecte inovatoare precum Yarooms, ialoc sau jobful, pentru care au obținut finanțări de peste 4,5 milioane…
În premieră pentru România, Code for Romania inaugurează un spațiu fizic dedicat monitorizării și înțelegerii alegerilor prezidențiale și parlamentare. „Elections…
Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…
Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…
Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…
Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…