Stiri

Volvo Trucks România a livrat primul autotractor electric pe piața locală către Blue River

2 feb. 2023 6 min

Volvo Trucks România a livrat primul autotractor electric pe piața locală către Blue River

Reading Time: 6 minute

La doar câteva luni de când Volvo Trucks a început producția în serie a gamei de camioane grele electrice, Volvo Trucks România livrează deja primul autotractor, un Volvo FH Electric 4x2T, către Blue River, o companie de transport care consideră sustenabilitatea principalul obiectiv pentru viitor.

„Această livrare reprezintă un pas înainte major pentru călătoria pe care o face compania noastră în domeniul electromobilității! Acesta nu este doar primul camion electric Volvo pe care-l livrăm în România dar este și primul autotractor electric de 40 de tone prezent în țară. Orice pas în tranziția ecologică a transporturilor ne aduce mai aproape de o societate fără carbon. Iar Volvo Trucks, în calitatea sa de producător cu cea mai largă gamă de vehicule electrice în producția în serie este complet pregătit să sprijine industria în tranziția către un transport sustenabil.”

Per Forsberg, Managing Director Volvo România

Contractul a fost semnat în octombrie 2022, după o analiză amplă a modelului de lucru pentru distribuție, care a pornit de la nevoile de transport specifice ale clientului în ceea ce privește autonomia, rutele sau capacitatea de încărcare. Toate acestea au condus la definirea unei soluții complete de electromobilitate, care include autotractorul Volvo FH 4×2 într-o specificație tehnică corespunzătoare cerințelor, împreună cu un spectru larg de servicii de asistență și suport: contract de service Volvo Gold, servicii de productivitate pentru optimizarea rutelor și o soluție de finanțare adecvată.

Volvo camion electric Blue River

„Blue River este prima companie din România care dezvoltă un proiect de sustenabilitate menit să schimbe viitorul transportului de marfă din România. Le mulțumim partenerilor noștri, Lidl România și Volvo Trucks pentru încrederea pe care o au în acest proiect și pentru curajul de a face parte din echipa care a făcut primul pas către un transport electrificat. Suntem siguri că proiectul nostru va oferi modelul pe care companiile și transportatorii îl vor adopta în următorii ani. Ne aflăm la începutul unei schimbări majore în modul de funcționare al domeniului și sperăm ca tot mai multe companii să înțeleagă faptul că trecerea la un transport sustenabil este necesară și inevitabilă. Prin achiziția primului cap tractor electric din România, Blue River își dorește să arate că transportul verde nu este doar o misiune improbabilă, ci o realitate de necontestat.”

Alexandru Păun, Director General Blue River

Blue River a optat pentru un autotractor Volvo FH 4x2T Electric de 40 de tone MTMA ansamblu, cu un pachet de 6 baterii, o capacitate totală de 540 kW (6 baterii de 90kW fiecare). Este dotat cu 3 motoare electrice, care oferă putere continuă de max. 490 kW, și vor asigura o autonomie în sarcină de până la 300 km per ciclu de încărcare.

Modelul este echipat cu cutia de viteze Volvo I-Shift actualizată pentru camioanele electrice, cu o nouă strategie de schimbare a treptelor de viteză. Cutia de viteze funcționează în principal în treptele superioare, de la a 7-a în sus, și minimizează numărul de schimbări de viteză, pentru a oferi mai multă eficiență. Blue River a decis să folosească versiunea I-Shift fără maneta schimbătorului, cu comenzi în panoul de bord.

Transport electrificat pentru livrări urbane și regionale

Volvo camion electric depozit

Ansamblul de transport Volvo FH Electric împreună cu o semiremorcă 100% electrică va fi folosit pentru livrări urbane și regionale, de la depozitele Lidl România, unul dintre principalii retaileri din țară, pentru care operează Blue River, la magazinele Lidl din zona de est a țării.

Modelul de operare pentru autotractorul Volvo FH Electric combină sustenabilitatea cu eficiența ridicată. Cheia este generarea unui kilometraj anual sporit, peste 100.000 km; camionul va fi operat de mai mulți șoferi, 7 zile pe săptămână, și va profita de traficul redus devreme dimineața și noaptea târziu pentru a crește numărul zilnic de livrări către magazine.

În privința autonomiei, camionul electric Volvo FH poate acoperi livrări pe o rază de 150/200 km putând circula atât în București, dar și în orașele din jur, precum Constanța, Călărași, Slobozia, Giurgiu, Urziceni și Fetești.

Alături de autotractorul Volvo FH Electric va fi cuplată o semiremorcă complet electrică cu temperatură controlată (TKo), de ultimă generație. Acest lucru va crea un ansamblu de transport complet „zero emisii”, prima combinație de acest fel din România.

Agregatul frigorific al acestei semiremorci este alimentat de un motor electric, care primește energie dintr-un sistem integrat de baterii. De asemenea, semiremorca este echipată cu o axă specială cu recuperarea energiei la frânare.

Opțiuni de încărcare a bateriilor

Pentru Volvo FH Electric sunt disponibile două opțiuni de încărcare – curent alternativ (AC) sau curent continuu (DC).

Cu un încărcător DC, la o putere de încărcare maximă de 250 kWh, încărcarea bateriei se realizează foarte rapid – în 90 de minute se poate încărca până la 80% și în aproximativ două ore pentru 100%, ceea ce permite camionului să fie încărcat în timpul pauzei de prânz a șoferului pentru a adăuga o autonomie suplimentară.

În varianta AC, cu o putere de 43 kWh, o încărcare completă se poate efectua în 10 ore, opțiune ideală pentru încărcarea peste noapte.

În cazul aplicației Blue River, încărcarea bateriei se va face în cadrul depozitului Lidl România, pentru a optimiza timpul alocat încărcării bateriilor și a crește disponibilitatea camionului pentru livrări. Echipamentul de încărcare va fi un încărcător DC ultrarapid, cu putere maxima 360 KWh, care va putea încărca, în același timp, atât camionul cât și semiremorca electrică. Încărcătorul de curent continuu este alimentat în principal cu energie verde.

„Noi, Lidl România, avem o strategie de business sustenabilă, iar acest lucru se reflectă și pe întreg lanțul de aprovizionare. În ceea ce privește transportul, facem tot posibilul să ne îmbunătățim constant eficiența rutelor și a modului în care sunt utilizate mijloacele de transport, să optimizăm rutele și să facem tranziția către mijloace de transport din ce în ce mai puțin poluante. Astfel, pe lângă camioanele Euro 5 și Euro 6 cu care facem aprovizionarea magazinelor încă din 2020, dar și primul camion 100% electric de pe piața din România, de luna aceasta vom livra produse în magazinele noastre cu primul ansamblu de transport de 40 tone full-electric din România, cu autotractor electric Volvo și semiremorcă cu agregat frigorific electric și baterii. Ne bucurăm că, în demersurile noastre continue pentru un viitor mai bun, i-am avut alături pe partenerii noștri, de la Volvo Trucks România și Blue River.”

Cristina Hanganu, Director de Comunicare și CSR Lidl România

Servicii suport de la Volvo pentru disponibilitate extinsă și productivitate

Având în vedere experiența câștigată de Volvo Trucks în ultimii ani în privința electromobilității, personalul Volvo România este pregătit să ofere consiliere și îndrumare privind calibrarea rutelor de transport pentru a corespunde transportului electrificat și recomandări de configurare a opțiunilor de încărcare baterie, folosind un software dedicat denumit Electric Range Simulator.

Pentru a asigura productivitatea și disponibilitatea în cadrul acestei aplicații de transport cu zero emisii de CO2 și pentru o utilizare fără griji, pachetul de servicii include Contractul de service Volvo Gold care acoperă camionul în ansamblu, cu acces la tot ceea ce este necesar pentru minimizarea riscului oricăror opriri neplanificate. Volvo Gold acoperă toate reparațiile și întreținerea, bateriile, monitorizarea în timp real, inclusiv monitorizarea de la distanță a bateriilor, serviciile de remorcare, conectivitate și angajamentul de 4 ore legat de imobilizare. Durata de acoperire a contractului este de 8 ani / 800.000 km.

Pentru creșterea productivității sunt disponibile instrumente digitale pentru managementul flotei și asistența șoferilor: portalul Volvo Connect este actualizat acum cu un nou pachet software, Range Optimization Pack, conceput special pentru camioanele electrice cu rolul de optimizare a autonomiei și a eficienței energetice. Pachetul oferă planificarea rutelor, vizibilitatea asupra poziționării și parametrilor camionului, cum ar fi locația, starea bateriei, consumul de energie, autonomia disponibilă în timpul unei livrări și, de asemenea, ghidează șoferul și managerul de flotă în mod proactiv pentru a îmbunătăți conducerea eficientă și a reduce consumul de energie.

Crește interesul pentru electromobilitate

În 2022, Volvo Trucks a avut o cotă de piață de 33% în țările UE30 pentru segmentul de camioane grele electrice, poziționându-se ca lider de piață. Se remarcă o tendință pozitivă în privința volumului de livrări, cu un total de 555 de camioane livrate la nivel global în cursul anului 2022 – iar preluarea de comenzi a ajuns la un total de 1846 de camioane electrice.

Un număr mare de corporații și companii de transport europene importante au făcut trecerea la electromobilitate optând pentru camioanele electrice Volvo, începând cu: IKEA, Amazon, DHL, DFDS, Lanutti etc.

„Faptul că la scurt timp după intrarea în producția de serie am semnat contractul pentru primul autotractor electric din România se datorează spiritului de pionierat și obiectivelor ambițioase manifestate de clienții noștri și partenerii lor care au decis să înceapă călătoria către zero emisii de carbon în operațiunile lor. Sunt încântat să văd că abordarea vizionară a companiei Blue River inițiază această tranziție către transformarea transportului în România, alegând Volvo ca furnizor și partener pentru îndeplinirea obiectivelor lor de sustenabilitate. Astfel de clienți au un rol cheie în conducerea eforturilor industriei de a-și reduce amprenta de carbon.”

Alexandru Santamarian, Commercial Trucks Manager, Volvo Trucks România

În această fază inițială a electromobilității pentru transportul rutier, Volvo consideră că guvernele, autoritățile și alți factori de decizie trebuie să-și accelereze acțiunile pentru a încuraja transportul electrificat și să faciliteze o tranziție cât mai ușoară și mai rapidă.

Este nevoie de stimulente și catalizatori eficienți pentru reducerea barierelor economice pentru achizițiile inițiale de camioane electrice, reducerea sau chiar eliminarea impozitelor și a taxelor pentru accesul în orașe sau la rețeaua națională de drumuri, dar și de încurajarea investițiilor private în infrastructura pentru stații de încărcare în puncte strategice.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: