Voluntarii de la Crucea Roșie Română au informat și sprijinit 220.000 de români în lupta cu COVID-19
Reading Time: 3 minuteDupă un efort intens și complex în primul val al pandemiei, când a sprijinit la nivel național unitățile medicale și instituțiile implicate în intervenție cu echipamente medicale și materiale de protecție în valoare de peste 9 milioane de euro, în valul al doilea al pandemiei, Crucea Roșie Română a lansat o campanie pentru a se adresa celor mai vulnerabili în contextul actual, persoanelor fără venituri, fără educație, fără sprijin.
Astfel, 470 voluntari de Cruce Roșie, instruiți prin sesiuni speciale de informare, au străbătut toate județele țării și au vorbit față în față cu oameni din 780 de localități, în total aproape 220.000 de persoane – 177.000 de adulți și 43.000 de elevi.
În plus, voluntarii au distribuit în luna martie 10.000 de pachete cu produse de igienă esențiale în acest context: detergent, săpun, hârtie igienică, aparate de ras, pastă și periuță de dinți, detergent vase, dezinfectant universal, produse pentru igiena personală.
Acțiunea a făcut parte din campania națională de informare și de conștientizare a populației, în vederea limitării infectării cu virusul SARS-CoV-2 implementată de Crucea Roșie Română cu sprijinul financiar al organizației United States Agency for International Development (USAID), prin intermediul apelului global al Federației Internaționale de Cruce Roșie și Semilună Roșie (IFRC).
35% dintre persoanele cu care voluntarii Crucii Roșii au discutat nu cred în existența virusului SARS-CoV-2
Deplasarea efectivă în comunitate, din poartă în poartă, a arătat că există în continuare oameni care nu au acces la surse corecte de informare, nu știu prea multe despre virusul SARS-CoV-2 și nici cum să se protejeze corect de el.
În zonele greu accesibile sunt oameni puternic influențați de zvonuri. 35% din populația celor 780 de localități unde voluntarii s-au deplasat nu cred în existența virusului SARS-CoV-2, în timp ce alți 35% consideră că virusul nu este periculos și se comportă ca o gripă pe care o poți trata la domiciliu.
În plus, acești oameni nu își permit aplicarea măsurilor de protecție, neavând posibilitatea financiară de a-și procura măști, produse de igienă și de dezinfectare.
Voluntarii Crucii Roșii Române prezenți pe teren au discutat cu fiecare persoană în parte despre măsurile de protecție, dar și despre efectele psihologice ale pandemiei, despre reducerea stigmatizării asociate cu boala COVID-19 și despre modalitățile de reducere a stresului.
“Cu sprijinul voluntarilor noștri am ajuns acolo unde informația corectă nu pătrunde, unde oamenii nu au acces la materiale de informare și de protecție sau unde există un grad înalt de scepticism privind urgența situației în care ne aflăm. Tot cu sprijinul voluntarilor, am adus alinare persoanelor cărora nu le-a mai deschis poarta nimeni de luni de zile. Sunt recunoscător pentru munca lor, pentru timpul oferit și pentru diferența pe care o fac în rândul comunităților. Crucea Roșie Română rămâne în continuarea în prima linie a umanității alături de oameni”.
Ioan Silviu Lefter, director general Crucea Roșie Română
În cadrul campaniei au fost distribuite 306.000 flyere și 30.450 de afișe cu informații structurate pe categorii de vârstă în unitățile școlare, în sate, cartiere mărginașe, comunități religioase, companii, platforme industriale, unități sanitare – și zone cu risc de infectare – piețe, târguri, gări etc. În mediul online au fost realizate zeci de materiale de informare care au ajuns la publicul larg.
Societatea Națională de Cruce Roșie din România, organizația umanitară cu expertiză în prevenirea și combaterea îmbolnăvirilor și intervenția în situație de dezastre, este în colaborare permanentă cu autoritățile centrale și locale și oferă sprijin logistic, uman și material pentru a consolida răspunsul țării noastre la amenințarea cu noul coronavirus (COVID-19).
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz