V+O Communication: Expertiză internațională cu magie locală
Reading Time: 4 minuteFondată în Grecia în urmă cu 23 de ani, agenția de Comunicare V+O Communication continuă să acumuleze expertiză internațională și să integreze campanii de succes pe plan local sau regional, adăugând acea doză de magie care face diferența într-un domeniu extrem de competitiv.
V+O Communication, parte din rețeaua cu același nume fondată la Atena în anul 2001 de Thomas Varvitsiotis și Yannis Olympios, a devenit într-un timp relativ scurt cel mai puternic grup de comunicare din Grecia. Extinderea regională a început în 2005, în Bulgaria, Serbia, Albania, Cipru și Macedonia de Nord. Filiala din România a fost deschisă în 2006 și, beneficiind de autonomie locală de la bun început, an de an, a avut în mod constant performanțe în business.
În prezent, V+O Group, lider de piață în sud-estul Europei, este una dintre cele mai mari agenții independente și integrate din regiunea EMEA, cu peste 180 de angajați. V+O Group este un partener strategic de încredere și o agenție de referință pentru mai mult de 250 de companii din regiune.
Anul trecut a reprezentat pentru V+O Communication unul de dezvoltare, creștere și diversificare, în care s-au adăugat noi clienți cu proiecte provocatoare și rezultate excepționale, atât din punctul de vedere al impactului campaniilor, cât și din perspectiva veniturilor.
Acoperire și expertiză globale pentru clienții din România
În prima jumătate a anului 2024, o nouă oportunitate pentru dezvoltarea businessului a apărut ca urmare a acordului între V+O Group și SEC Newgate, un important grup global de comunicații, beneficiind astfel de o rețea cu o acoperire și expertiză globale, care vor fi astfel disponibile clienților locali români. Echipa SEC Newgate operează pe cinci continente, ajutând clienţii să-şi demonstreze în mod clar scopul şi valoarea, oferind consiliere şi asistenţă nonstop, implementând campanii la nivel local, naţional şi internaţional. Prezenţa puternică a grupului V+O în regiune şi munca în domeniul comunicării corporative vor fi astfel susținute și consolidate.
Clienții care lucrează cu V+O Communication România beneficiază de o lungă experiență acumulată în domenii precum strategie și comunicare de criză și comunicare internă, dar și expertiză în organizarea de evenimente offline și online, prin care agenția practic s-a reinventat, în 2020, în timpul perioadei de restricții de circulație din cauza pandemiei.
V+O Communication oferă clienților soluții de comunicare 360 – de la strategie, creație, servicii de PR clasice și digitale, social media, până la servicii pentru producție tipărită și audio-video și organizare de evenimente – prin companiile V+O Communication, Bakers Digital și Unlimited Production.
O confirmare a nivelului înalt al serviciilor vine și din partea clienților care recomandă tot mai frecvent serviciile V+O Communication România. Printre atuurile apreciate se număra identificarea de soluții creative inclusiv în condiții de limitări de bugete, timp și alte resurse, dar și experiența vastă în verticalele IT&C, financiar – bancar, FMCG, dar și pe segmente mult mai specializate precum servicii medicale, industrie grea, energie, infrastructură, cu sute de lansări și evenimente la activ.
Remarcabil în activitatea V+O Communication România este că sunt clienți care au rămas alături de agenție din prima zi de activitate în Romania, în 2006. Între timp, expertiza a devenit tot mai bogată, iar premiile au venit ca o confirmare a poziționării tot mai puternice pe piața națională.
Dintr-o discuție cu reprezentanții agenției, pare că așteptările clienților de azi nu sunt mai mari în 2024 decât erau în urmă cu zece ani de zile, mai ales când vine vorba de impact, viteză de reacție și proactivitate. Doar bugetele sunt mult mai atent drămuite, ceea ce impune o permanentă inovație pentru a asigura calitatea proiectelor chiar și în noile condiții.
Cea mai mare provocare azi este să genereze conținutul multimedia potrivit pentru produsul/brandul comunicat și, în același timp, pentru audiența căutată. De obicei, se folosesc mixuri comunicaționale și tactici specifice, menite să îndeplinească două condiții cheie pentru a transmite mesajele la publicul țintă: V+O Communication creează conținut media conform regulilor tehnice jurnalistice și pe de altă parte conținutul este creat astfel încât să fie interesant și relevant pentru cititorii publicațiilor.
Abordarea agenției este simplă: „toată lumea câștigă”: media câștigă conținut de calitate, care să genereze trafic, cititorii câștigă informații utile, interesante și relevante, V+O Communication câștigă expunere pentru clienții săi. Nu în ultimul rând, susține demersul jurnalistic de calitate prin mijloacele disponibile.
O altă provocare este utilizarea canalelor de comunicare din ce în ce mai specializate pentru segmente de public din ce în ce mai îngust definite și specializate, iar în acest caz sunt definitorii viteza de reacție și limbajul potrivit. Pentru a răspunde acestor provocări, echipa este formată din profesioniști maturi și specialiști tineri, un mix excelent pentru creativitate și anduranță. Oamenii nu sunt priviți doar ca active, ci li se oferă contextul potrivit să se simtă bine, respectați și puși în valoare prin folosirea expertizei unice pe care o are fiecare.
Agenția de comunicare a viitorului
Agenția de comunicare a viitorului ar putea arăta ca un cloud de competențe și calificări, mult mai mult decât în prezent, și mult mai mult decât acum 10-20 de ani. Pe măsură ce se diversifică mijloacele și canalele de comunicare, evident că avem nevoie de competențe în toate aceste zone, care să asigure mai multă personalizare a conținutului și experiențe imersive pentru consumatorii de conținut.
Un focus în creștere este pe subiectele legate de mediu și reducerea poluării în cadrul ESG, iar progresul tehnologic, mai ales în domeniul tehnologiei comunicării, va produce apariția unor noi căi de comunicare și specializare, precum echipe virtuale globale, lucrând hibrid. Nu ar putea putea fi departe viitorul cu invitați sub formă de holograme prezenți în evenimente, iar AI ar putea contribui la pregătirea pentru posibile crize de comunicare.
Reprezentanții V+O Communication sunt convinși că anumite specializări vor fi aceleași și peste zece ani, cum erau și acum zece ani, și experiența acumulată de specialiști rămâne în continuare deosebit de valoroasă.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 385 (16 iulie – 16 septembrie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Ediția internațională #BizGrecia este un proiect Biz în parteneriat cu Royal Caribbean, Alpha Bank, Olympus, Sarantis, PPC, tbi bank, Apivita, Stirixis Group, Aktor, V+O Communication și Aqua Carpatica.
Foto: 318265000 © BiancoBlue | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz