VMLY&R și The New – câștigătoarele României la Epica Awards 2022
Reading Time: 5 minuteVMLY&R România câștigă două premii la ediția din acest an a Epica Awards, singura competiție internațională de publicitate al cărui juriu este format din jurnaliști de marketing și comunicare.
Campania #ParkingBookmarks – Cărturești semnată de VMLY&R România a câștigat 2 premii: 1 Silver la categoria Media Innovation – Alternative Media și 1 Bronze la categoria Promotions & Incentives.
„Am crezut în #ParkingBookmarks de când a început să se contureze primul slide din prezentarea cu care am vândut ideea; e genul ăla de campanie care, atunci când o vezi/auzi, n-are cum să nu-ți stârnească un “Da mă, și mie mi s-a întâmplat! Și eu fac la fel!” ori “Haha, ce tare, ce simplu”.
Mi se pare grozav că am reușit să câștigăm 2 premii cu 2 nominalizări la un festival ca Epica. Iar faptul că am convins un juriu format din jurnaliști “apolitici” care-și tocesc tastaturile scriind despre campanii tari de dimineață până seara mă încântă și mai tare. Felicitări tuturor! – Bogdan Teodorescu, Creative Director VMLY&R România.
Campania #ParkingBookmarks a mai fost premiată anul acesta la Festivalul Golden Drum cu 1 Silver Drum la secțiunea Creative Business Excellence Drum, Inovation, categoria Communication and Media Innovation și se află pe shortlist la Festivalul de Publicitate Eurobest, categoria Outdoor.
În campania #ParkingBookmarks stâlpii din parcarea subterană a Veranda Mall au fost transformati într-un spațiu media inedit. Fiecare literă corespundea unui titlu de carte: A de la Abandon, de Abdulrazak Gurnah, B de la Bărbatul cu haină roșie, de Julian Barnes sau C de la Cartea cu Apolodor, de Gellu Naum.
Șoferii au fost invitați să parcheze în dreptul cărții pe care ar vrea să o achiziționeze, să o fotografieze cu telefonul și să urce în librărie, unde, pe baza codului de bare din fotografia făcută, au primit cartea aleasă la un preț special. În urma campaniei, traficul în Cărturești a crescut cu 30%, numărul de cărți vândute cu 40% și a ajuns la peste 2 milioane de români.
Echipa VMLY&R România pentru #ParkingBookmarks
Bogdan Teodorescu – Creative Director
Andreea Golban – Senior Copywriter
Bianca Dragu – Senior Art Director
Denissa Mic – PR Director
Mina Ionescu – Business Director
Raluca Dinu – Account Director
Irina Matei – Account Manager
Dorina Sandu – Senior DTP
Ionuț Iacobache – Production Manager
Simona Chirițoiu – Traffic Manager
Echipa Cărturești:
Iulian Teliban – Marketing Manager
Ana Niculescu – Manager Comunicare
Oana Stanescu – Online Marketing Specialist
În plus pentru România, agenția The New a câștigat un Bronze cu campania ”The Bear Right” pentru Agent Green, la categoria Public Interest – Environment.
La Premiile Epica 2022 au câștigat Grand Prix-uri campanii din Germania, Norvegia, India, Statele Unite, Canada și Brazilia.
Dezbaterea Grand Prix a avut loc anul acesta la The Groucho Club din Londra, în parteneriat cu compania de producție Papaya Films. Președintele juriului a fost David Griner, fost editor internațional al Adweek și co-fondator Creative Ladder non-profit, care își propune să aducă mai multă diversitate industriei.
MARELE PREMIU
• RESPONSABILITATE: „Anti Look – designul QR care salvează vieți”, Scholz & Friends (Germania),Johanniter-Unfall-Hilfe
• PR: „The Name Catalog”, TRY (Norvegia), IKEA
• PR: „The Missing Chapter”, Leo Burnett (India), Procter & Gamble
• INOVAȚIE: „Touch Card”, McCann New York (SUA), Mastercard
• DIGITAL: „Ketchup A.I”, Rethink (Canada), Kraft Heinz
• MEDIA: „The Pirate Match”, Agenția Mirum (Brazilia), DirectvGo
• FILM: „The Spider and the Window”, Leo Burnett (Germania), Samsung Electronics
• REȚEAUA ANULUI: McCann Worldgroup
• AGENȚIA ANULUI: Rethink, Canada
De asemenea, agenția norvegiană TRY a avut performanțe excepționale în acest an, clasându-se pe locul al doilea la titlul de Agenția Anului, urmată de Scholz & Friends din Germania.
Anul acesta s-au acordat două PR Grand Prix pentru „The Missing Chapter”, de la Leo Burnett India și P&G, care educă fetele tinere despre menstruație într-o țară în care este subiectul adesea tabu; și „The Name Catalogue”, de la TRY și IKEA, care inspiră părinții în căutarea de nume de bebeluși cu ajutorul numelor din catalogul de mobilier al brandului.
Pe de altă parte, juriul a ales să nu acorde Grand Prix în Print sau Design în acest an. In timp ce toți câștigătorii de Aur au avut meritele lor, după câteva dezbateri jurații au simțit că nu există o anumită campanie care să se fi ridicat deasupra celorlalte.
Noul Grand Prix la Inovație a mers la McCann New York pentru remarcabilul „Touch Card”. În colaborare cu Mastercard, inițiativa le permite celor nevăzători și cu vedere parțială să distingă între diferite carduri de plată datorită unei serii de crestături din plastic.
Media Grand Prix – de asemenea o nouă categorie, pentru a recunoaște utilizarea creativă a media – a fost câștigat de agenția Mirum (Brazilia) pentru DirectvGo și „The Pirate Match”. Operațiunea a condus telespectatorii online încercarea de a transmite ilegal meciuri importante de fotbal în meciuri de pirat false, stângace (și foarte amuzante),încurajându-i să plătească pentru articolul autentic.
Marele Premiu Digital a revenit Rethink (Canada) pentru „Ketchup A.I.”, cel mai recent dintr-o serie de programe inteligente. campanii pentru Kraft Heinz. De data aceasta, agenția a descoperit că a cerut inteligenței artificiale sa deseneze o sticlă de ketchup și că ca rezultat invariabil una care arată ca emblematica sticlă Heinz. (Juriul a testat teoria în direct în timpul întâlnirii, cu același rezultat.)
Marele Premiu al Responsabilității – sărbătorind munca pentru cauze bune – a mers la „Anti Look, the lifesaving QR design” de la Scholz & Friends (Germania) pentru primii respondenți Johanniter-Unfall-Hilfe. Când oamenii se opresc la locul unui accident pentru a face fotografii cu telefonul, un design QR activat pentru vehiculele și uniformele de urgență activează un mesaj care îi avertizează pe cei priviți că aglomerarează zona și pot împiedica salvatorii să salveze o viață.
În cele din urmă, Marele Premiu la Film a fost câștigat de Leo Burnett (Germania) și clientul său Samsung Electronics pentru „The Spider and the Window”. Filmul amuzant și plin de căldură folosește convingător efecte speciale pentru a spune povestea unui păianjen mare care se îndrăgostește de un telefon Samsung datorită lentilelor distinctive ale aparatului foto, care seamănă cu ochii păianjenului.
Participanți și inscrieri în funcție de țară
Anul acesta, Premiile Epica au primit 3099 de înscrieri, o ușoară scădere față de anul trecut, explicată de absența agențiilor ruse, cărora li s-a interzis intrarea. Cel mai mare număr de intrări a venit din America de Nord (400), urmat de Ucraina (396), Germania (276) și Franța (158).
S-a înregistrat o creștere a intrărilor din Asia, în special Thailanda, China și India. În ceea ce privește rețelele, McCann, Publicis și Accenture au fost deosebit de bine reprezentate, dar agențiile independente sunt majoritatea, reprezentând peste 55% din totalul înscrierilor în acest sezon.
Rezultate pe țară
Germania a fost pe primul loc în clasamentul țărilor cu 61 de proiecte premiate, inclusiv 2 Grand Prix-uri și 10 Golds, urmată de Canada cu 45 de proiecte premiate, inclusiv un Grand Prix și 5 Golds. Au completat topul primelor SUA cu 19 premii, Marea Britanie și Norvegia.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz