MarComm Publicitate Stiri

VMLY&R România aduce acasă un Silver Lion la categoria Engagement, Social & Influencer, cu campania Illiterate Ads

27 iun. 2023 3 min

VMLY&R România aduce acasă un Silver Lion la categoria Engagement, Social & Influencer, cu campania Illiterate Ads

Reading Time: 3 minute

VMLY&R România a câștigat 1 Silver Lion la categoria Engagement, Social & Influencer, subcategoria Social Insights & Engagement, Innovative use of community și a obținut 3 shortlist-uri la Cannes Lions (1 shortlist la categoria Social & Influencer, subcategoria Excellence in Social & Influencer, Social Purpose, 1 shortlist la categoria PR, subcategoria Culture & Context, Single-Market Campaign, 1 shortlist la categoria Sustainable Development Goals, subcategoria People, Quality Education) pentru campania Illiterate Ads, realizată pentru PEPCO România, împreună cu Fundația Noi Orizonturi și Teach For Romania.

„Cultura de brand activation a VMLY&R ne pune într-o poziție privilegiată, cea de a combina customer experience și brand experience în cel mai creativ și eficient mod posibil. Premiile de creație sunt un rezultat absolut natural al culturii agenției, iar acest Silver Lion este o certificare a acestei culturi.

Illiterate Ads este o campanie dublu recunoscută pentru valoarea sa, atât de jurii creative, cât și de jurii care pun accent pe eficiența ideii, cum e cazul Bronze-ului primit recent la Effie. Felicitări lui Bogdan și echipei pentru recunoașterea de la Cannes, destinația globală a excelenței în creativitate. Felicitări rețelei VMLY&R care a încheiat ediția 70 a festivalului Cannes Lions cu 46 de premii”, a declarat Mircea Pascu, CEO VMLY&R România.

„În primul rând vreau să mulțumesc PEPCO pentru încrederea pe care ne-au acordat-o crezând în această idee. Într-o lume în care marea majoritate a brandurilor polishează absolut tot ca să atingă perfecțiunea, noi ne-am pus feed-urile pe tava haterilor ca să pornim avalanșa pe tema problemei de literație din România.

Apoi i-am transformat în susținătorii drepturilor egale la educație. Felicitări echipei, ne bucurăm extrem de mult să aducem primul leu în biblioteca VMLY&R România, felicitări celorlalte agenții din România care au câștigat și hai să ne uităm la 2023 ca la un reminder pentru un 2024 cel puțin la fel de bun. Bravo tuturor!”Bogdan Teodorescu, Creative Director VMLY&R România.

„Ne-am asumat o campanie curajoasă, iar VMLY&R România ne-a ajutat cu un concept creativ emoționant și, în același timp, ieșit din tipare. Copiii au scris reclamele publicitare pentru campania Back to School, iar textele, necorectate și neprelucrate, au fost utilizate în social media pe canalele oficiale PEPCO.

Un Silver Lion e o recunoaștere minunată a ideii creative, însă ne dorim să mergem mai departe cu demersurile noastre, pentru că e nevoie de o implicare strategică și de specialitate pentru ca această campanie să aibă impact acolo unde ne dorim cel mai mult – în școlile unde copiii nu știu încă să citească și să scrie. Această recunoaștere ne ambiționează să continuăm demersurile în zona literației pentru ciclul primar.” Ioana Ioniță, Marketing Manager PEPCO România.

Ideea campaniei a pornit de la o realitate care deseori trece neobservată: 6 din 10 copii din medii defavorizate nu se descurcă să citească și să scrie când termină școala primară. Conform statisticilor oficiale, se pierde aproape un sfert dintr-o generație în mediul rural din această cauză.

Pentru a atrage atenția asupra acestei realități dureroase, campania Back to School a Pepco România a fost scrisă de niște copywriteri atipici: elevi cu probleme de literație din zonele defavorizate. Internetul a reacționat imediat, iar fanii Pepco s-au grăbit să indice fiecare greșeală de scriere, asistând la o demonstrație incognito din partea brandului.

Pe 8 septembrie, de Ziua Mondiala a Alfabetizării și aproape de începerea anului școlar, povestea nevăzută a tinerilor copywriteri a fost dezvăluită într-un scurt documentar care a scos la iveală dimensiunea problemei la nivel național.

Tot luna aceasta, campania Illiterate Ads a obținut la Gala de Premiere Effie 2023 un Effie Bronze la una dintre cele mai grele categorii: Positive Change – Social Good – Brands.

Echipa PEPCO România:

Raluca Popescu – CSR Specialist

Ioana Ioniță – Marketing Manager

Echipa VMLY&R:

Bogdan Teodorescu – Creative Director

Ioana Ichim – Group Creative Director

Bogdan Dinu – Group Creative Director

Irina Szelleki – Copywriter

Miki Crăciunescu – Strategy Director

Dinu Guțu – Strategic Planner

Raluca Dinu – Account Director

Irina Matei – Account Manager

Andreea Marcociu – Digital Account Manager

Diana Mărculescu – Social Media Manager

Mina Ionescu – Business Director

Denissa Mic – Communication Director

Simona Chirițoiu – Traffic Manager

Echipa Fundația Noi Orizonturi:

Anca Gaidoș – Chief Operations Officer

Alexandra Giurgiu – Project Manager

Echipa Teach For Romania:

Giorgiana Astefanei – Communications & Media Relations Specialist

Fabiola Istudor – Communications Manager 

Cosmina Schiau – Corporate Partnerships Manager

Specialiști literație:

Maria Kovacs – Expert literație Fundația Noi orizonturi

Alina Răducanu – Coordonator proiect literație Teach for Romania

Array

Articole pe aceeași temă: