VML câștigă GOLD și SILVER la Effie Europe pentru Durex #SafeToPlayHub
Reading Time: 4 minuteVML și Durex câștigă la Effie Awards Europe 2024 două premii importante: Gold la “Best of Europe: Positive Change – Brand” și Silver la “Best of Europe: Health & Wellness” pentru campania #SafeToPlayHub.
“Mă bucur că performanța de la Effie local a fost susținută și la nivel regional. Acest succes confirmă că o viziune clară, o înțelegere profundă a targetului și contextului, o idee smart și o colaborare excelentă între echipele client și agenții sunt cheia unui proiect câștigător. Deși avem încă multe de făcut într-o țară unde educația sexuală este o provocare, avem și șansa ca această generație care acum se descoperă să fie eliberată și să schimbe paradigma. Așa că munca noastră continuă și anul acesta, și în anii ce vor urma” Mihaela Crăciunescu, Strategy Director VML România.
“Cele două premii Gold și Silver obținute recunosc impactul real pe care l-am avut acolo unde era cea mai mare nevoie. A fost un efort consistent, în care am abordat teme esențiale precum consensul, empowermentul femeilor tinere, combaterea masculinității toxice, anxietățile legate de performanța sexuală, importanța protecției și a relațiilor sănătoase. Mulțumiri și felicitări întregii echipe” Bogdan Teodorescu, Executive Creative Director VML România.
Cele două premii câștigate vin în completarea succesului local pe care l-a avut campania la Effie România unde a câștigat Gold Effie la categoria GenZ Marketing, cea mai aglomerată din competiție, Silver Effie la categoria Branded Utility și Bronze Effie la categoria Medical Services & Healthcare products.
Și mai mult, un studiu Kantar, partener strategic de analiză pentru Effie Awards Europe, realizat pe parcursul a trei ani asupra campaniilor premiate, a demonstrat că acestea au un impact semnificativ mai mare asupra publicului. #SafeToPlayHub a fost evidențiată de Kantar ca o campanie care a reușit să creeze o conexiune profundă cu publicul țintă prin abordarea sa autentică și sincera.
Studiul Kantar a remarcat și că #SafeToPlayHub a vorbit deschis despre o problemă reală în România: procentul scăzut de utilizare a prezervativelor. Și au apreciat ideea că educația sexuală ar trebui să evolueze de la lecții rigide la dialoguri deschise și intime.
#SafeToPlayHub a fost lansată anul trecut și este cea mai mare platformă de educație sexuală Durex din Sud Estul Europei. Misiunea platformei este de normalizare a discuțiilor despre sex și implicațiile acestuia. În România, startul lansării #SafeToPlayHub a fost dat de Bruja cu single-ul Fesu’, urmată de o serie de șase episoade tematice difuzate lunar pe platforma Durex #SafeToPlayHub în care influencerii GEN Z au discutat despre ce înseamnă safe sex.
“Lipsa acută a educației sexuale în țările din sud-estul Europei, mai ales pentru cei tineri, are un impact dramatic, reflectat în statistici îngrijorătoare ale incidenței bolilor cu transmitere sexuală și a mamelor minore, iar Durex, liderul în categoria Intimate Wellness pe piețele din SEE, și-a luat angajamentul de a îmbunătăți gradul de educație sexuală în ultimii ani, prin ample campanii integrate de comunicare. Împreună cu partenerii noștri de încredere de la VML, am dezvoltat în 2023 platforma regională #SafeToPlayHub pentru GenZ, într-un format de edutainment relevant și atractiv, care ne-a ajutat să transmitem mesajul de educație sexuală direct la țintă.
Rezultatele au fost impresionante atât din punct de vedere al nivelului de penetrare a categoriei de prezervative în rândul tinerilor, care a crescut semnificativ, cât și al performanței brandului Durex în piață, care și-a consolidat poziția de lider din România, continuând să câștige cotă de piață atât în volum, cât și în valoare.
Ne bucurăm în mod deosebit de recunoașterea primită prin cele 2 prestigioase premii Effie la nivel european, alături de cele 3 câștigate în România, care au confirmat succesul strategiilor de brand și de comunicare pentru Durex în SEE.
Inspirați de rezultatele care ne-au depășit așteptările, împreună cu VML am lansat Safe To Play Hub 2.0, continuarea mai îndrăzneață și mai provocatoare a campaniei multipremiate din 2023, care deja din prima parte a anului ne-a ajutat să ne atingem obiectivul de creștere a categoriei de prezervative la nivel național într-un mod accelerat” Lavinia Ghinescu, Category Marketing Personal Care & Omnichannel Manager SEE.
Platforma de comunicare regională #SafeToPlayHub continuă și în acest an cu un game show prezentat de Selly, în care două echipe de influenceri, din care fac parte și oameni din comunitatea online, se află în competiție pentru a răspunde corect la întrebări legate de educația sexuală.
La nivel regional campania #SafeToPlayHub, ediția 2024, se desfășoară, în paralel, în cinci țări: România, Ungaria, Bulgaria, Serbia, Croația.
Echipa DUREX România
Lukasz Prosinski – Marketing & Trade Marketing Director Health SEE
Lavinia Ghinescu – Regional Category Marketing Personal Care & Omnichannel Manager SEE
Andrei Lamba – Regional Senior Brand & Trade Marketing Manager Durex SEE
Vlăduț Achim – Junior Brand Manager Durex RO & BG
Diana Cireap – Regional Senior Digital & Media Manager Health SEE
Cristi Grigoratos – Regional Digital Manager Health SEE
Robert Gavrilă – Regional Junior Digital Manager SEE
Echipa VML România
Bogdan Teodorescu – Creative Director
Bogdan Grozavu – Senior Art Director
Irina Szelleki – Copywriter
Miruna Belgun – Art Director
Miki Crăciunescu – Strategy Director
Radu Stănescu – Strategic Planner
Ioana Bobe – Strategic Planner
Dinu Guțu – Strategic Planner
Mina Ionescu – Business Director
Andreea Gîscă – Account Director
Andreea Matei – Sr. Account Executive
Octavian Aftanasă – Social Media Manager
Diana Mărculescu – Social Media Manager
Cristina Lefter – Social Media Executive
Denissa Mic – PR Director
Simona Chirițoiu – Traffic Manager
Other credits: Mihai Țițirig, Anna Floarea, Teodora Harcovei, Laura Gheorghiu, Melania Adam
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz