Companii Antreprenori

Vitacom Electronics, de la o afacere pornită într-un apartament închiriat, la business de peste 12 mil. euro

22 nov. 2021 2 min

Vitacom Electronics, de la o afacere pornită într-un apartament închiriat, la business de peste 12 mil. euro

Reading Time: 2 minute

Vitacom Electronics, companie specializată în producerea și furnizarea de produse și accesorii electronice, electrocasnice și IT&C, sărbătorește primele trei decenii pe piața din România.

Compania a fost înființată de Vasile Andrei Vita și a dezvoltat două branduri proprii: Well și Chrome. Acestora li se adaugă alte branduri recunoscute la nivel mondial. Vitacom Electronics a început în 1991, când antreprenorul Vasile Vita și-a construit afacerea prin vânzarea de componente electronice pentru service, electronice, electrocasnice și, ulterior, accesorii pentru calculatoare, consumabile și gadgeturi mici.

„Am început afacerea cu doar câteva produse într-un apartament închiriat din cartierul Zorilor din Cluj-Napoca. În prezent avem zeci de mii de produse și un nou centru unde ne-am mutat de curând, în zona metropolitană Cluj-Napoca, care dispune de o suprafață totală de aproximativ 13.000 de metri pătrați, dintre care 5.000 mp depozit și 1.400 mp birouri, toate clasa A.”

Aviva Vita, Director Executiv Administrativ Vitacom Electronic
Vitacom depozit

În prezent, Vitacom comercializează atât prin magazine proprii, dar și prin revânzători tradiționali, DIY-uri, supermarketuri, hypermarketuri, farmacii, service-uri, adresându-se tuturor celor care au nevoie de produse electronice, electrice, IT, baterii, pentru utilizare personală sau pentru comercializare. De asemenea, o parte dintre produse se vând și pe piețele internaționale, peste 8% din vânzări fiind din alte ţări din Europa și nu numai.

Anul trecut, compania a avut o cifră de afaceri de aproximativ 56,6 milioane lei, iar pentru 2021 estimează o creștere până la aproximativ 61,3 milioane lei.

Secretul Vitacom este inovația – modelele de afaceri trebuie adaptate la condițiile și cererile de pe piață. În cazul Vitacom, primul exemplu care îmi vine în minte este că am început cu componente electronice, iar astăzi distribuim produse și accesorii electronice, electrice, electrocasnice mici, IT, baterii și multe altele. Ne-am reprofilat inclusiv gama de produse în funcție de solicitările clienților și ținând cont de trendurile pieței. Am reușit să rămânem puternici deoarece investim timp în cercetarea și dezvoltarea inovațiilor care schimbă piața, care ușurează viața consumatorilor”, explică Aviva Vita.

Deși coșul mediu de cumpărături este cu mult sub nivelul țărilor dezvoltate, utilizatorii finali sunt deschiși spre produse și servicii noi și inovatoare.

Chiar dacă situația globală este imprevizibilă, ne așteptăm, totuși, ca trendul de orientare al consumatorului să fie spre produsele de calitate mai înaltă. Cel mai important brand al nostru este WELL și putem spune că este unul apreciat în țară, având semnale pozitive și de peste graniță. Este un brand românesc exprimat printr-un cuvânt englezesc care spune multe pentru cunoscători. Este un brand în care poți avea încredere”, adaugă Aviva Vita.

Compania își propune să continue investițiile în aplicații tip software incluse în dezvoltarea platformelor online, pentru a ușura cât mai mult comenzile clienților. Vitacom Electronics este pe ultima sută de metri cu finalizarea celei mai mari investiții de până acum în tehnologiile de ultimă generație sau chiar de tip next generation.

Compania are 85 de angajați, o parte dintre ei fiind alături încă de la început, iar portofoliul său numără în prezent câteva zeci de mii de articole permanent pe stoc.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: