Visa lansează o platformă pentru IMM-urile din România. Care sunt beneficiile pentru antreprenori
Reading Time: 2 minuteVisa lansează în România o platformă integrată destinată întreprinderilor mici și mijlocii, prin care acestea pot accesa atât informații despre soluțiile de digitalizare disponibile pentru afacerile lor, cât și oferte speciale, cu scopul de a oferi ajutor pentru adaptarea la noua realitate economică, generată de impactul pandemic.
Prin accesarea platformei integrată pe www.visa.ro/marileafacerimici, deținătorii de afaceri mici și mijlocii au la dispoziție informații practice pentru dezvoltarea afacerii în mediul online. Astfel, antreprenorii pot afla cum să creeze un website pentru afacerea lor, ce trebuie să facă pentru a-și putea vinde online produsele sau serviciile și cum să își promoveze afacerea pe internet astfel încât să atragă noi clienți. Platforma oferă și informații despre avantajele plăților digitale pentru comercianți și contribuția acestora la dezvoltarea afacerii în general, precum și detalii despre soluțiile de acceptare a plăților cu cardul în magazine și online.
Reduceri pentru optimizarea afacerii
Platforma pune la dispoziția IMM-urilor oferte Visa avantajoase și reduceri de până la 85% pentru optimizarea afacerii lor, precum:
- oferte de conectivitate mobilă și de date sau opțiuniâ prietenoase pentru crearea unui website sau a unui magazine online în parteneriat cu Vodafone Romania;
- servicii de curierat prin Fan Courier;
- programe de e-learning, training, coaching și consultanță, atât pentru lideri, cât și pentru echipele lor prin Trend Consult;
- certificate digitale calificate pentru semnătură electronică și solutii de management a documentelor “EasyStream” în parteneriat cu Trans Sped;
- servicii medicale prin Rețeaua de sănătate REGINA MARIA;
- servicii de facturare și gestiune a stocurilor prin SmartBill; soluții de vânzare rapidă și administrarea afacerii prin Ebriza;
- soluții de optimizare a producției prin KFactory.
Special pentru platformă, Google a pus la dispoziție un playbook în care antreprenorii vor găsi sfaturi
pentru a-și dezvolta afacerea în mediul online, iar parteneri internaționali precum Canva, Shopify, Wix, Squarespace, Wordpress, Facebook Blueprint, Sprout Social, Tailor Brands oferă soluții, discount-uri sau o perioadă limitată de testare gratuită pentru serviciile lor.
România are aproximativ 486.000 de IMM-uri în industrie, construcții, comerț și servicii, care reprezintă 99,7% din totalul firmelor din economie și oferă locuri de muncă pentru aproape două treimi din totalul salariaților, potrivit datelor de la Comisia Europeană . Nevoia de transformare digitală este critică pentru afacerile mici și mijlocii din România, care se află pe ultimele locuri în Europa în privința integrării tehnologiilor digitale, conform Indicelui economiei și societății digitale (DESI) 2020 al Comisiei Europene.
Studii cu impact global
La nivel global, proprietarii de afaceri mici estimează că perioada necesară pentru ca afacerea lor sa își revină pe deplin va fi cel puțin între 6 și 10 luni, iar 86% dintre aceștia sunt în general îngrijorați cu privire la evoluția din perioada următoare. Totodată, comportamentul consumatorilor s-a schimbat semnificativ pe
fondul pandemiei și a accelerat adoptarea soluțiilor digitale. În acest moment, proprietarii afacerilor mici au ca prioritate adaptarea la un mediu aflat în continuă schimbare, însă mai puțin de jumătate din IMM-urile din Europa au capacitatea de a accepta plăți online.
Potrivit studiului Visa, opt din zece afaceri mici și mijlocii pe plan internațional au schimbat modul în care își desfășoară activitatea de business pentru a se adapta la noul context, accesând piața de comerț digital prin: vânzarea de produse și servicii online (43%), acceptarea plăților contactless (39%), publicitatea targetată pe rețelele de socializare (38%) și digitalizarea anumitor operațiuni, în special cele legate de încasarea plăților (30%).
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz