Stiri

„VIS.VIAȚĂ”, primul film documentar despre Gen Z produs în România

Reading Time: 2 minute

„VIS.VIAȚĂ” (Imaginary Youth), lungmetrajul documentar de debut al regizoarei Ruxandra Gubernat, va avea avanpremiera în cadrul Festivalului Internațional de Film Documentar și Drepturile Omului One World Romania, în secțiunea Zilele Liceenilor, pe 12 aprilie (de la ora 15:00) și 13 aprilie (de la ora 11:00). Proiecțiile vor avea loc la Cinema Muzeul Țăranului – Studioul Horia Bernea, București.

Este primul film documentar despre Gen Z produs în România, în care trei adolescenți sunt urmăriți de camera de filmat timp de 4 ani. Rezultatul este un film direct, puternic, cu multă muzică și adolescenți sinceri.

În timp ce își fac planuri să plece din România după ce termină liceul, Una – o actriță, Habet – un trapper și Ștefania – o activistă de mediu, se găsesc prinși între drame și dileme legate de viitor. Cum le va afecta planurile tot ce se întâmplă în jurul lor? Cine va reuși?

“Am ales să lucrăm cu trei adolescenți foarte diferiți, din medii sociale diferite, aflați la vârsta primelor decizii importante. I-am urmărit pe măsură ce se descopereau treptat, împărtășind această senzație de posibilități (in)finite caracteristice vârstei lor. Am filmat practic pe tot parcursul adolescenței lor, traversând o pandemie și adaptându-ne multelor schimbări din viața lor”, spune regizoarea Ruxandra Gubernat.

Documentarul este rezultatul unui proces de lucru de 5 ani, iar caracterul observațional a transformat povestea într-una foarte personală. Abordarea vizuală a filmului este una aproape de protagoniști, cu filmări din mână, care să se poată adapta ritmului în care viețile lor se desfășoară, combinate cu filmări cu telefonul, realizate chiar de protagoniști, în stilul Insta story/TikTok.

“Un observațional nu e niciodată simplu, dar provocarea a fost cu atât mai mare, în contextul ăsta nesigur. Unul dintre lucrurile de care sunt cel mai mândră este că am reușit să țin copiii aproape de proiect pe o perioadă atât de lungă și să-i implic activ în producția VIS.VIAȚĂ. Una, Habet, Ștefania, documentarul ăsta există datorită vouă!”, continuă Ruxandra Gubernat.

„VIS.VIAȚĂ” (Imaginary Youth) urmărește îndeaproape realitățile adolescenței. Subiectele filmului includ presiunea socială de a reuși, așteptările proprii și temerile de eșec, de la dorința de a emigra, la sănătatea mintală/anxietatea cu care se confruntă adolescenții, la probleme de familie, consum de droguri sau impactul și consecințele Covidului asupra tinerilor.

“Proiecțiile din cadrul OWR sunt doar o avanpremieră a filmului, deoarece ne dorim să aducem cât mai mulți adolescenți în sala de cinema, și pregătim premiera oficială a filmului pentru a doua jumătate a acestui an. Vrem să organizăm cât mai multe discuții după proiecțiile filmului despre cum vede generația Z viața în România, să vorbim deschis despre migrație și asumarea unor decizii importante”, spune producătoarea filmului, Monica Lăzurean-Gorgan.

Filmul este regizat de Ruxandra Gubernat, filmat de Andrei Dudea, produs de Monica Lăzurean-Gorgan și Elena Martin, prin casa de producție Manifest Film, realizat în co-producție cu Avanpost Media, Patrupetrei, Ruxandra Gubernat-Rammelt, cu sprijinul Creative Europe Programme – MEDIA of the European Union și UPFAR ARGOA.

Team

Recent Posts

PepsiCo România anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr – cu gust de lămâie

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr - cu gust de…

3 ore ago

Universul Beetlejuice a prins viață cu Fanta The Afterlife Experience, cea mai nouă campanie semnată VML România

Fanta și VML România au redefinit Halloween-ul anul acesta printr-un parteneriat global cu Warner Bros. pentru lansarea filmului Beetlejuice Beetlejuice, o…

4 ore ago

Carnia sărbătorește împlinirea a 30 de ani ai brandului Ana și Cornel cu o campanie semnată FCB Bucharest

O afacere de familie din Mizil a devenit, în cele trei decenii de activitate, unul din cele mai îndrăgite branduri…

5 ore ago

Vinoteca Românească: Cum a salvat o investiție de 500.000 euro unele dintre cele mai vechi vinuri ale României

Vinoteca Românească și-a propus conservarea și popularizarea vinurilor românești, reușind să creeze un adevărat tezaur al vinificației românești. Totul a…

8 ore ago

Kostas Salvaras, noul Area Vice President South-East Europe Cluster al Philip Morris International

De la începutul lunii septembrie, Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Kostas Salvaras în funcția de Area Vice President…

9 ore ago

Primul hub de longevitate din România s-a deschis la București, după o investiție de peste un milion de euro

Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…

11 ore ago