Vinuri romanesti, experienta austriaca
Reading Time: 3 minuteStrugurii romanesti, culesi cu multa migala si dragoste si experienta austriaca a oenologilor Rudolf Krizan si Willi Opitz – aceasta este reteta succesului vinurilor Liliac.
Compania fondatoare a Cramei Liliac, amb Wine Company anunta o crestere spectaculoasa a cifrei de afaceri pentru anul 2015 – 750.000 euro, fata de 300.000 euro in anul anterior.
„Odata cu finalizarea procesului de dezvoltare a facilitatilor de productie, amb Wine isi consolideaza pozitia pe piata vinurilor premium, avand ca obiectiv o cifra de afaceri de 1,5 milioane euro in 2016, fata de 750.000 euro in 2015”, arata compania, intr-un comunicat de presa.
Volumul de sticle vandute a inregistrat un trend crescator constant, cu o crestere de 100% atingand un prag de 150.000 sticle vandute in 2015. Conform statisticilor interne, vinul cel mai vandut a fost Sauvignon Blanc din gama premium, urmat de Rose Pinot Noir si Nectar.
„Liliac este un brand care aduce intotdeauna ceva nou si inovator in industria vini-viticola. Strategia pe care am dezvoltat-o si pe care o urmam in viitor este aceea de a comunica catre clientul final calitatea si unicitatea vinurilor noastre. Anul acesta ne vom concentra atentia cu preponderenta pe organizarea de evenimente pentru industria HORECA, prin parteneriate cu alte branduri premium din industrie”, a declarat Simona Mardale, Director National Vanzari & Marketing al Cramei Liliac.
Investitii de 7,5 milioane de euro
Infiintata in anul 2010, amb Wine Company a finalizat procesul de dezvoltare a Cramei LILIAC anul trecut, cumuland o investitie totala de 7,5 milioane de euro.
Crama Liliac se intinde pe 52 ha plantate in regiunea Batos (Mures) si Vermes-Lechinta (Bistrita-Nasaud) si are o capacitate de productie totala de 260.000 litri.
„Alchimistii” care se ocupa de vinurile Liliac sunt oenologii Rudolf Krizan si Willi Opitz. Rudolf Krizan este profesor la Universitatea Agronomica Viena, catedra de oenologie, specialist in domeniul productiei de vin. Willi Opitz este oenolog austriac renumit pe plan mondial (a obtinut numeroase premii – Winemaker of the Year, Londra sau Star Wine Award, Landessieger Burgenland) si este proprietarul podgoriilor „Willi Opitz“, din localitatea austriaca Illmitz si crede ca “viata e prea scurta ca sa fie risipita pe vin prost”.
Gama de vinuri a Cramei LILIAC este destinata indeosebi industriei HoReCa, insemnand 80% din volumul vandut si in prezent este listata in peste 400 de restaurante, atat din Bucuresti, cat si din tara.
Potrivit reprezentantilor companiei, 10% din totalul productiei este exportat in tari precum Austria, Danemarca, Elvetia, Germania, Marea Britanie, Luxemburg, Cehia si Polonia si estimeaza cresterea acestui procent cu inca 5% pana la finalul anului 2016.
Pentru anul urmator compania isi propune sa se extinda si pe piata din Statele Unite ale Americii.
Pe langa hala de productie vizitabila, Crama detine si o cabana aflata la hotarul superior al podgoriei, punand la dispozitia vizitatorilor o sala de degustare cu o capacitate de aproximativ 20 de locuri.
Putin si bun
In septembrie 2015, crama Liliac a lansat vinurile din Gama Private Selection: Merlot 2013, Pinot Noir 2013 si primul vin orange din Romania, cu preturi cuprinse intre 78 lei si 150 lei.
Vinurile sunt realizate in editie limitata, realizate din cei mai buni struguri din vita de vie, selectati cu grija, manual, de catre personalul nostru calificat.
Randamentele controlate ale vitei de vie, fertilizarea bio cu gunoi de grajd, de la fermele din regiune, atentia marita pentru calitatea fiecarui ciorchine, dau nastere acestor vinuri cu caracteristici remarcabile. Stilul fructat, complex dar in acelasi timp elegant al acestor vinuri este apreciat de foarte multi clienti, astfel ca stocul productiilor este deja “sold out”, la aproape 6 luni de la lansarea lor, eveniment ce a avut loc in septembrie 2015, in Bucuresti, la restaurantul Joseph by Joseph Hadad.
Vedeta portofoliului este TITAN Feteasca Neagra 2013, cel mai scump vin din Romania in acest moment, avand un pret de 500 lei. Povestea acestui vin va fi dezvaluita consumatorului in cateva luni. „Ghidata de pasiune si creativitate, echipa din spatele brandului Liliac dezvolta concepte unicat si propune o abordare inedita pentru promovarea vinurilor din portofoliu. Unul dintre proiectele reper este concursul lansat pe pagina oficala de facebook Liliac, prin care publicul poate propune, vota si alege eticheta pentru brandul young.LILIAC. Este un concept dezvoltat special pentru publicul vizat de Crama LILIAC, pentru tinerii dinamici si in cautare continua de noutati, care au nevoie sa cunoasca mai multe despre fascinanta lume a vinurilor, pentru a il include in obiceiurile lor de consum”, spune Simona Mardale.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz