Viitorul resurselor umane
Reading Time: < 1 minut<p> </p> <p> Generatia Y, tinerii nascuti dupa anii ’80 nu au fost tocmai favorizati de noul context economic global, in care organizatiile s-au focusat mai mult pe experienta de lucru a seniorilor, in defavoarea tinerilor. Cu toate acestea, generatia Y are cel mai mare impact asupra viitorului mediu de lucru. Tinerii profesionisti au asteptari mari in ceea ce priveste conectivitatea la birou si au pretentii diferite legate de instrumentele de comunicare si mediul de lucru in general, dupa cum arata studiul “Tinerii profesionisti de pe piata muncii”, realizat de Ericsson ConsumerLab si dat astazi publicitatii. O alta concluzia a noului studiu arata ca viitorii lideri din companii sunt de parere ca a comunica in scop personal in timpul orelor de serviciu este un drept, nu un beneficiu. </p> <p> </p> <p> O descoperire importanta a studiului este ca Generatia Y integreaza o mare parte a vietii personale in viata profesionala, dar, in acelasi timp, nu permite amestecarea vietii profesionale cu cea personala. Cu toate ca tinerii isi doresc sa exceleze in profesie si sa fie eficienti la birou, le este practic imposibil sa isi lase deoparte viata personala in timpul serviciului. Astfel, acestia isi verifica frecvent contul de Facebook, folosesc des mesageria instant si trimit sau primesc constant mesaje pe dispozitivele mobile personale. </p> <p> </p> <p> “Tinerii Generatiei Y isi doresc constant o relatie apropiata cu superiorii lor si asteapta sa primeasca feedback constant”, spune Ann-Charlotte Kornblad, Senior Advisor la Ericsson ConsumerLab. “Le displace ambiguitatea si se asteapta la corectitudine din partea angajatilor in toate aspectele legate de viata profesionala. Un element cheie pentru multi tineri ai Generatiei Y este pastrarea unui echilibru intre timpul petrecut la birou si timpul liber, asa ca isi doresc de la angajatori solutii simple pentru a obtine acest echilibru”, mai adauga Kornblad. </p>
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz