Finanțe Interviuri Stiri

Viitorul in banking a inceput deja

26 iul. 2016 3 min

Viitorul in banking a inceput deja

Reading Time: 3 minute

Gerhard Luftensteiner, CEO KEBASolutiile de autentificare si autorizare biometrica reprezinta prezentul, nu viitorul bankingului, crede Gerhard Luftensteiner, CEO la Keba AG, care mizeaza pe evolutia sistemului Internet of Things.

Clientii tind deja sa foloseasca tot mai mult dispozitivele sau serviciile digitale, ceea ce limiteaza interactiunea umana. In acelasi timp, relatia personala este foarte importanta, astfel ca bankingul trebuie sa se adapteze si sa gaseasca modalitati noi, prin care sa combine tehnologia si interactiunea umana.

Care este cea mai mare provocare a industriei bancare? Ce impact are digitalizarea asupra bankingului?

Una dintre cele mai mari provocari este loializarea clientilor. Lupta se da pe un numar mic, dar in crestere, de clienti tranzactionali, adica acei clienti care nu doar isi primesc salariul intr-un cont bancar cu card atasat, dar care realizeaza in plus operatiuni bancare des, pe cat mai multe canale puse la dispozitie de banci – sucursala / ghiseu, terminale tip self banking, online banking, mobile apps, telefon si altele. Asteptarile si pretentiile acestor clienti de la banca lor cresc pe ma­sura ce intervine educatia bancara. Digitalizarea adreseaza in primul rand nevoia de a tranzactiona “oriunde, oricand si oricum” a acestor clienti foarte educati financiar si foarte exigenti. Dincolo de avantajele evidente – eficienta crescuta, reducerea costurilor si altele – digitalizarea prezinta insa si o mare provocare pentru industrie: modul in care bancile isi pot reorganiza sucursalele si servirea clientilor in particular. Clientii tind sa foloseasca tot mai mult dispozitivele sau serviciile digitale, ceea ce limiteaza interactiunea umana. In acelasi timp, relatia personala este foarte importanta, deci bankingul trebuie sa se adapteze, sa gaseasca modalitati noi prin care sa combine tehnologia si interactiunea umana.

Care sunt cele mai noi tendinte in materie de automatizare a serviciilor bancare si dezvoltare de software?

Internet of Things este conceptul care ne inconjoara si care ne va defini urmatorii ani in dezvoltarea de software. Iar in materie de automatizare nu ne limitam la domeniul bancar – solutiile de autentificare si autorizare biometrica reprezinta prezentul, nu viitorul.

“Clientii tind sa foloseasca tot mai mult dispozitivele sau serviciile digitale, ceea ce limiteaza interactiunea umana. In acelasi timp, relatia personala este foarte importanta, deci bankingul trebuie sa se adapteze.”

Keba este de 10 ani in Romania, cum a evoluat sistemul bancar local in aceasta perioada?

Ne uitam la o populatie din ce in ce mai educata din punct de vedere financiar, cu pretentii crescute si exigenta ridicata. Toate aceste schimbari au fortat bancile sa devina mai flexibile, mai dinamice, mai orientate catre client, deoarece fiecare factor diferentiator conteaza in lupta pentru detinerea de clienti tranzactionali. Bancile au inceput sa introduca solutii tot mai performante, pentru a intalni si chiar anticipa nevoile clientului: tranzactii oricand, oriunde si in orice mod doresc. Astfel, self banking-ul, care a inregistrat un mare succes in Europa, s-a remarcat ca o solutie excelenta pentru clientii exigenti din Romania. Dar, pe de alta parte, nu orice solutie avangardista este cea mai sigura, de incredere sau profitabila. De aceea institutiile bancare au nevoie de furnizori de incredere, care pot oferi inovatie, dar si performanta, pe termen lung.

Sunt romanii mai interesati de noile tehnologii comparativ cu alte tari din regiune?

Suntem foarte mandri de faptul ca Romania ocupa locul 1 in Europa privind viteza medie de conexiune la internet. De asemenea, aveti cei mai multi specialisti in IT certificati la nivelul Uniunii Europene, fiind clasati pe locul 6 in lume la acest capitol. Mai mult, zeci de companii din sectorul IT&C au investit in centre operationale raspandite in marile orase din tara, iar inovatia si tehnologia de ultima generatie sunt tot mai des utilizate de companiile autohtone din toate sectoarele. In acelasi timp, un studiu recent anunta faptul ca 61% dintre romani utilizeaza tehnologia mai mult decat o faceau acum doi ani, iar numarul utilizatorilor de internet banking inregistreaza, de asemenea, un trend ascendent.

35% este cresterea inregistrata  anul trecut de flota de terminale bancare Keba din Romania

Cum vedeti evolutia utilizarii self banking-ului in Romania? Credeti ca aceste solutii ar putea creste gradul de bancarizare in mediul rural?

Intrevad o crestere pe aceeasi constanta si anume tranzactionarea clien­tilor in afara sucursalelor pentru operatiunile uzuale. Toate canalele vor inregistra cresteri, elementul diferit fiind profilul clientilor. Vor exista cresteri in self banking (terminale bancare) pe un anumit profil de clienti, clienti care vor continua sa utilizeze sucursala bancara pentru toate operatiunile pe care le au de efectuat, dar si clienti care, odata convinsi si loializati, vor prefera sa isi utilizeze produsele bancare online sau prin aplicatiile de mobil.

Cum credeti ca va arata sistemul bancar local peste 5 ani? Este pregatit pentru generatia Millennials?

In opinia mea, bancile din Romania sunt deja pregatite pentru Millennials prin produsele si pachetele pe care le gandesc pentru acest segment. La capitolul servicii unele banci sunt foarte pregatite, iar altele sunt in plina dezvoltare. In general, sistemul bancar se automatizeaza, iar bugetele sunt indreptate din ce in ce mai mult in aceasta directie.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: