Viitorul AI în advertising
Reading Time: 3 minuteCare este viitorul AI în advertising? Întrebarea apare tot mai frecvent în industria comunicării, dar și din partea clienților care caută să folosească noile tehnologii pentru a-și optimiza bugetele și maximiza rezultatele.
Biz a stat de vorbă cu Ioana Mușat, Managing Director, The Geeks, pentru a afla care este viitorul AI în advertising.
Care sunt trendurile la care se uită acum o agenție de publicitate?
Focusul nostru principal este să aducem inovație și DATA în tot ce înseamnă strategie și creație. Deși digitalizarea este în trend, căutăm să abordăm aceste inovații într-un mod holistic, incluzându-le și în procesele noastre de lucru interne. Căutăm și testăm constant soluții care să ne ajute să eficientizăm și să automatizăm niște procese și operațiuni care pot fi făcute mai rapid sau cu mai puțin efort, integrând tooluri de AI și machine learning.
Și aici exemplele pot fi de la a ne folosi de AI pentru a genera și sumariza mai ușor meeting notes după o întâlnire pe Teams, până la a construi un algoritm bazat pe AI care poate face analiza de sentiment pentru conversațiile din toolul nostru intern de project management.
Scopul este ca focusul să rămână întotdeauna pe cum putem dezvolta un produs cât mai bun, iar timpul și energia colegilor să rămână pe asta, și nu pe taskuri rutiniere, consumatoare de timp.
Cum a fost privită în agenție ascensiunea AI?
Ca peste tot, părerile au fost împărțite după primele știri despre AI. Apoi ne-am făcut rapid conturi pe cele mai cunoscute tooluri de AI și am început să le testăm în joacă, să vedem ce rezultate pot genera. Și, încercându-le, ne-am dat seama că le putem folosi pentru a câștiga timp, pentru a automatiza niște procese care consumă resurse și energie. Iar asta nu face altceva decât să câștige mai mult timp și spațiu mental pentru creativitate. Și cine poate spune “nu” la asta?
Cum ați ajutat colegii din agenție să înțeleagă și adopte noua tehnologie?
Inițiativa Publicis Groupe Romania de a organiza intern un AI hackathon pentru toți angajații ne-a adus pe toți mult mai aproape de subiect. De la a citi știri despre AI și ce poate face, la a testa o paletă destul de largă de tooluri pentru a putea înțelege cum funcționează, ce pot genera și cum ar putea fi folosite de noi. Iar unghiul a fost fix acela de a găsi soluții care să ne câștige timp, cu ajutorul diverselor tooluri AI. Și cred că asta a setat o perspectivă corectă și sănătoasă în mintea majorității despre cum poate fi folosit AI și cum ne poate ajuta în munca de zi cu zi, mai ales pe acele taskuri repetitive, consumatoare de timp și energie.
În acest proces intern am reușit să identificăm tooluri de AI care pot eficientiza resursele din fiecare department: creație, strategie, client service, media, financiar, HR etc.
Ce idei au rezultat din competiția internă și pe care continuați să le folosiți?
Au fost foarte multe idei generate în competiția internă – la nivel de Publicis Groupe Romania, vorbim de 88 de proiecte înscrise în competiție de cele 40 de echipe din toate agențiile și departamentele din grup. A fost o decizie grea pentru jurați să aleagă top 10 idei, cele care să fie și prezentate de către echipele finaliste.
Cele 10 idei acopereau o arie destul de vastă de utilizare AI: de la cum putem produce storyboards mai agil, la cum putem folosi real time data să detectăm trenduri, de la tooluri care automatizau managementul de taguri de tracking până la un tool bazat pe AI care analizează sentimentul din taskurile de project management, pentru a ajuta managerii de echipe să identifice ce ține o echipă motivată și cum pot fi aplanate “din fașă” situațiile care pot crea tensiuni.
Premiul cel mare al competiției interne a fost participarea la evenimentul Viva Technology Paris, unde s-au dezbătut cele mai noi trenduri în tehnologie și s-au putut testa cele mai noi tools de AI.
Încă o dată, toți colegii din grup au dat dovadă de creativitate în modul în care au propus folosirea AI pentru a ne câștiga mai mult timp, tot pentru creativitate.
Cum va arăta viitorul advertisingului în era AI?
Deja cred că putem vorbi despre prezentul advertisingului în era AI având în vedere viteza cu care lucrurile au evoluat în ultima perioadp. Curiozitatea și creativitatea umană vor fi mereu cei doi vectori care pot genera ceva cu adevărat original, surprinzător, insightful. Toolurile de AI aduc o viteză de procesare și producție draft care ne ajută sa ardem unele etape intermediare și să câștigăm mai mult timp de gândire, de joacă, de inovație. Pentru că, la finalul zilei, vrem să folosim AI-ul pentru a câștiga timp ca să creăm ideile care au un impact real în viețile oamenilor.
FOTO ILUSTRAȚIE: Google DeepMind / Unsplash
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz