Victor Stroe, Leo Burnett: În 2022 vrem construcție în special pe două dimensiuni-big data și content creation
Reading Time: 3 minuteLa începutul lunii, Leo Burnett Bucharest a devenit agenția cu cele mai multe premii în cadrul celei de-a 25-a ediții a competiției Effie Awards Europe 2021, obținând 2 premii Silver și 2 premii Bronze pentru clienții Procter & Gamble, Telekom România și Fashion Days. Am vorbit cu Victor Stroe, Associate Director & Chief Strategy Officer, Leo Burnett Bucharest, despre această reușită, importanța strategiei, eficiență, precum și ce își propune cu agenția pentru 2022.
Ce reprezintă pentru voi premiile câștigate în acest an la Euro Effie și performanța atinsă? Vă așteptați?
Faptul că Leo Burnett România este cea mai premiată agenție la Euro Effie validează la nivel internațional ceea ce am realizat local, unde suntem de patru ani Agenția Anului. Desigur că ne doream să câștigăm, să confirmăm încă o dată premiile din ultimii ani, dar nu am anticipat nivelul și amploarea aceasta.
Leo Burnett a fost mereu recunoscută în țară pentru că are un departament puternic de strategie. Ce înseamnă o strategie bună și cum se ajunge la ea?
Gândirea strategică nu aparține unui departament, ci este un model de gândire al întregii noastre agenții. Effie premiază cele mai eficiente campanii de comunicare. Acest lucru însemnă un mix ce cuprinde efort creativ, înțelegerea contextului de business și a consumatorului, abilitatea de a implica persoane cu aptitudini diverse, project management etc.
Prin urmare, premiile câștigate sunt suma eforturilor, talentului și ambiției tuturor colegilor din agenție.
Ce faceți să vă asigurați că rămâneți foarte buni pe strategie?
Ne asigurăm că suntem performanți în totalitate ca agenție. Câștigăm la Cannes, dar și la Effie Europe și Effie Worldwide prin campanii digital centric, de gold. La fel și la Internetics sau IAB. Aceste rezultate se obțin doar cu the right people, right mindset, right skills.
Cât este research și cât este inspirație în spatele unei strategii premiate?
Este dificil să dau procente, dar pot spune cu siguranță că este vorba despre mult research și inspirație, dar mai ales transpirație. Munca de a pune în aplicare proiectele gândite este imensă și cu atât mai dificilă în condiții de pandemie.
Cum s-a dezvoltat departamentul de strategie din cadrul Leo Burnett Bucharest în ultimii ani?
Departamentul de strategie a crescut odată cu agenția. Ultimii patru ani au fost cei mai buni din istoria recentă a Leo Burnett la nivel de business și recunoaștere, atât local, cât și internațional. Creșterea se datorează oamenilor valoroși, care iubesc ceea ce fac, sunt preocupați de tot ceea ce ne oferă inovația digitală azi, și care au disciplina de a-și folosi talentul în beneficiul business-ului clienților.
Cum construiești o echipă bună de strategie?
Cu respect în agenție pentru disciplina strategică. Cei mai buni oameni vor veni să lucreze și să se dezvolte acolo unde știu că sunt valorizați, unde au un cuvânt de spus și unde știu că pot să facă o diferență în produsul final.
Ce provocări a ridicat ultimul an și jumătate pentru departamentele de strategie? Dar pentru întreaga agenție? Cum a fost adaptarea la pandemie?
Ne-am confruntat cu problemele generale ale industriei, care sunt știute deja. Au contat mult organizarea noastră foarte bună, tool-urile interne de project management și suportul constant de la IT și HR, care au ajutat să se facă o tranziție și o adaptare cât mai ușoare la noul context.
A contribut decisiv și cultura Leo, un mix de suport pe care ni-l oferim unii celorlalți și ambiție, un spirit care ne-a ajutat să facem performanță și în vremuri incerte.
Ce vă propuneți de la 2022?
Să construim în special pe două dimensiuni pe care le considerăm fundamentale: big data și content creation. Sunt două preocupări ale noastre unde vedem deja rezultate și unde vrem să excelăm în viitorul apropiat.
Cum ați caracteriza industria de comunicare din România acum? Ce ar trebui îmbunătățit și de ce?
Ce nu îmi place în marcom-ul românesc este comunicarea speculativă, cu efecte pe termen scurt. Sunt multe campanii care cumva dau bine pe moment, dar nu au efecte pe bune dincolo de imediat. Asta se traduce în parteneriate agenție-client extrem de scurte, 1-2 ani, după care colaborarea se întrerupe, pentru că nu mai sunt rezultate.
Ce efecte credeți că va lăsa pandemia asupra industriei de comunicare pe termen lung și de ce?
Pandemia a schimbat fundamental comportamentele oamenilor și a accelerat la viteza luminii adoptarea tehnologiei la nivel de masă. Acest lucru înseamnă că oamenii de comunicare trebuie să se auto-adapteze exponențial, să se străduiască să țină pasul cu publicul și cu inovația tehnologică.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz