Companii

Veolia România: Un plan de impact

6 dec. 2021 5 min

Veolia România: Un plan de impact

Reading Time: 5 minute

În contextul imperativelor de mediu, care nu au fost nicicând mai urgente, angajamentul Veolia de a avea un impact pozitiv asupra planetei este tradus printr-un plan strategic, multianual – „Impact 2023” – un proiect organizațional care urmărește un traseu clar și ambițios definit de scopul Grupului, acela de a fi compania de referință pentru transformarea ecologică. Performanțele economice, financiare, comerciale, sociale și de mediu ale organizației sunt bazate pe cei 18 indicatori de dezvoltare durabilă ai Organizației Națiunilor Unite, planul strategic fiind adoptat și la nivel local.

„Impact 2023” presupune patru piloni strategici, primul fiind gestionarea activității prin intermediul unei performanțe multidimensionale. „Programul se traduce prin concentrarea eforturilor în mod egal asupra diferitelor tipuri de performanță, respectiv performanța economică și financiară, de mediu, socială, în materie de satisfacția clienților și în materie de etică și conformitate, luând în considerare toți factorii de interes. Performanța de mediu vizează combaterea schimbărilor climatice, economia circulară, protecția mediului și a biodiversității, dar și gestionarea durabilă a resurselor de apă. Performanța economică ține de creșterea veniturilor, profitabilitate, rentabilitatea capitalului angajat, dar și de capacitatea de investiții, în timp ce performanța socială are ca obiective crearea de locuri de muncă, etică și conformitate prin metode responsabile și accesul la servicii esențiale. Îndeplinirea acestor indicatori este o prioritate de business, evoluția lor fiind auditată și evaluată periodic”, a declarat Irina Munteanu, Chief Financial Officer Veolia România.

Dar un pilon definitoriu al planului strategic „Impact 2023” este transpus în conturarea de soluții  pentru viitor, în domenii precum cel al sănătății, al dezvoltării durabile, al relocalizării circuitelor alimentare, al proceselor digitale și, nu în ultimul rând, al reconcilierii cu mediul înconjurător. Aceste soluții vizează, printre altele, reutilizarea apelor uzate sau a desalinizării apelor de mare, reducerea amprentei de carbon, tratarea micro-poluanților găsiți în apă, monitorizarea și îmbunătățirea calității aerului, precum și migrarea treptată către utilizarea energiilor verzi.

Andrei Hostiuc Director HSEQ Veolia Romania

Compania noastră are drept misiune identificarea și dezvoltarea soluțiilor acolo unde ele nu există, dar și reinventarea activităților tradiționale prin simplificare și eficientizare. Această misiune este bazată pe cei 18 indicatori de performanță multidimensională asumați voluntar de Veolia, aceștia fiind aliniați cu Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale Organizației Națiunilor Unite. Raportarea graduală la acești indicatori de performanță multidimensională, precum și îmbunătățirea permanentă va conduce la atingerea obiectivului de a deveni o companie etalon în transformarea ecologică. În mod concret, la nivel local, compania noastră operează cea mai mare stație de epurare a apelor uzate din sud-estul Europei, Stația de Epurare a Apelor Uzate Glina Faza I, tratând un influent de 7,8 metri cubi pe secundă, respectiv 250.000.000 mc anual, rezultat al apelor casnice, industriale și meteorice generate de populația de 2,2 milioane de bucureșteni pe care-i deservim. Totodată, vom prelua în operare, odată cu finalizarea proiectului Stației de Epurare a Apelor Uzate Glina Faza II, și incineratorul de nămol de la Glina, care este, de fapt, o stație complexă de incinerare cu tehnologie avansată, controlată în cea mai mare măsură automat. Stația de incinerare a nămolului conține două linii identice ce pot funcționa în această manieră, având o capacitate de incinerare de 790 tone nămol pe zi, în așa fel încât să poată trata cu succes cantitatea totală de nămol produsă de către Stația de Epurare a Apelor Uzate Glina la finalul extinderii acesteia, existând rezerva necesară dezvoltării sustenabile a orașului”, a completat Andrei Hoștiuc, Director Health, Safety, Environment and Quality (HSEQ) Veolia România.

Transformarea ecologică impune digitalizarea proceselor în cât mai multe paliere de activitate, implementarea tehnologică fiind vitală pentru reziliența unei organizații.

„Printre cele șase provocări globale pentru care compania noastră dezvoltă și implementează soluții inovatoare în vederea transformării ecologice, se numără și digitalizarea. Într-adevăr, transformarea digitală contribuie în mod esențial la transformarea ecologică, dar, în același timp, este unul dintre pilonii rezilienței organizației noastre și unul dintre motivele pentru care am reușit să ne menținem performanțele organizaționale și financiare. Cu procesele de transformare organizațională și digitalizare implementate local încă de acum șase ani, am făcut față provocărilor aduse de criza sanitară care a afectat întreaga lume și am reușit asigurarea continuității serviciilor la cel mai înalt nivel calitativ. Integrarea proceselor digitale ne-a ajutat să asigurăm know-how-ul și resursele financiare pentru ca angajații să-și poată îndeplini eficient obligațiile cu privire la continuarea modernizării și retehnologizării sistemelor. Cu o eficiență pe deplin demonstrată, procesul de digitalizare profundă a companiei va continua și în anii următori”, a mai transmis Irina Munteanu.

Dar una dintre cele mai mari provocări contemporane pentru companii se traduce în alinierea la noua modalitate de construcție a economiei verzi.

„Veolia s-a angajat să devină ambasador al transformării ecologice, Grupul conservând, în mod concret, resursele naturale prin reducerea utilizării apei, a energiei și a materialelor, prin intermediul celor mai bune tehnologii în domeniu. Astfel, având ca scop reducerea emisiilor de dioxid de carbon, implementăm programe inspirate din natură, care au la bază bio-indicatori, infrastructură verde sau management ecologic și potențial de a determina creșterea nivelului general de conștientizare în rândul angajaților, clienților, comunităților, copiilor și decidenților cu privire la activitățile Veolia și modul în care acestea pot fi adaptate pentru a proteja mediul. O altă metodă de aliniere la noul mod de construcție a economiei verzi vizează intensificarea capacității de a furniza sau prelucra materii prime secundare de înaltă calitate, care să răspundă nevoilor producătorilor precum și generarea energiei din combustibili regenerabili sau incinerarea deșeurilor”, a explicat Andrei Hoștiuc, Director HSEQ Veolia România.

Pentru a dezvolta și implementa tehnologii ecologice, este necesar ca bugetele și perspectivele investiționale ale companiilor să fie pe măsură.

Irina Munteanu CFO Veolia Romania 1 scaled

„În calitate de lideri mondiali în gestionarea resurselor naturale, specialiștii Veolia au capacitatea și expertiza de a oferi soluțiile necesare pentru a face față complicațiilor contemporane: deficitul de resurse, urgența schimbărilor climatice și provocările urbanizării și digitalizării. Ne consolidăm și reinventăm activitățile de bază în mod continuu, inclusiv maniera de lucru și de furnizare a serviciilor către clienți, dezvoltăm inovații care să răspundă provocărilor globale de mediu, pentru a spori impactul și performanța pe termen lung. Astfel, programul strategic asumat de Grupul din care facem parte vizează șase provocări globale pentru care compania noastră poate avea impact, prin soluții inovatoare în domeniul sănătății, și anume: adaptarea la schimbările climatice, dezvoltarea de noi materiale și tehnologii de eficiență energetică, managementul și reciclarea deșeurilor din lanțul alimentar, economia circulară și digitalizarea. Ne-am asumat un angajament ferm de a acționa și de a contribui în folosul și la progresul umanității, prin intermediul alternativelor tehnologice tangibile care să protejeze planeta și, implicit, pe locuitorii ei. Pentru a susține această transformare structurală, sunt anticipate investiții de rândul miliardelor de euro pentru susținerea și dezvoltarea serviciilor ecologice și accelerarea inovației”, a completat CFO-ul Veolia România.

Pe lângă investiții masive, este nevoie însă, în primul rând, de specialiști pregătiți să dezvolte procesele și să le implementeze.

„Angajații sunt cel mai important activ al nostru și, de aceea, chiar și în perioada pandemiei, am continuat să angajăm specialiști în toate structurile Veolia România. Astfel, anul trecut ni s-au alăturat încă 227 de colegi, iar în 2021, până la această oră, alți 294 de noi angajați au preferat Veolia ca loc unde să-și desfășoare activitatea. Cred că astfel de cifre transmit cel mai puternic mesaj referitor la importanța resurselor umane pentru viitorul companiei și cât de serios tratăm noi acest aspect”, a adăugat Irina Munteanu.

Pentru ca schimbarea să fie vizibilă, eforturile trebuie să fie susținute și constante, fie că sunt financiare, umane sau la nivel de societate.

„Cu peste 160 de ani de experienţă în domeniul gestionării resurselor naturale, Veolia își aplică abilitatea de inovare în scopul atingerii progresului uman şi pentru a îmbunătăţi performanţa activităților comerciale şi regiunilor. Astfel, în mod indisolubil, activitatea noastră este legată de mediu, iar prioritatea noastră absolută rămâne protejarea acestuia.  Compania noastră a fost și rămâne preocupată de reducerea la minimum a impactului activităţilor asupra mediului, prin dezvoltarea de noi tehnologii şi oferirea unor exemple de bune practici, acționând după valori pe care le susținem concret prin activități sub semnul protejării mediului, al solidarității și al protejării patrimoniului. În domeniul esențial în care activăm, nu există altă alternativă decât cea a dezvoltării continue, a inovaţiei şi a transformării ecologice, obiective pe care compania noastră şi le-a însuşit deja ca politici instituţionale, transformate în obiective ambiţioase pe care vom continua să le implementăm și în perioada următoare”, a concluzionat Andrei Hoștiuc.  

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: