Veniturile Razer, în creștere cu 25%
Reading Time: 3 minuteRazer, unul dintre cei mai mari producatori globali de accesorii de gaming, a anuntat venituri de 447,5 milioane de dolari, o creștere de 25,3% de la an la an, depășind astfel așteptările datorită unei creșteri susținute în cadrul întregului portofoliu de periferice, o creștere de două cifre de la an la an înregistrate în lunile mai și iunie de divizia de sisteme, respectiv o creștere fenomenală a serviciilor oferite. Marja de profit brut a crescut la 22%, ca rezultat al creșterii nivelului de contribuție a diviziei de Servicii care a compensat creșterea costurilor logistice asociate creșterii bruște a interesului pentru produse. EBITDA ajustat pozitiv la 3,2 milioane de dolari, depășindu-se prognozele datorită unei creșteri excepționale a veniturilor și eficientizarea costurilor.
“Situația globală care ne-a forțat să desfășurăm mai multe activități de acasă a crescut nivelul de implicare a utilizatorilor în jocuri video și sporturi electronice, acesta atingând niveluri record. Datorită ecosistemului nostru care se concentrează pe jucători și pe tineret, Razer a ocupat o poziție ideală pentru a beneficia de oportunitățile create de aceste tendințe pe termen lung. Bazele afacerii noastre rămân la fel de solide ca până acum, grație felului de administrare a brandului, care înglobează domeniile hardware, software și servicii, alături de o implementare solidă. Suntem încrezători că acești factori, combinați cu o administrare riguroasă a costurilor de funcționare și un flux de numerar de peste 500 de milioane de dolari, ne asigură o poziție favorabilă, chiar și pe perioada celor mai solicitante fluctuații ale economiei globale”, a declarat Min-Liang Tan, co-fondator și CEO al Razer.
Puncte forte
Divizia de periferice a înregistrat o creștere solidă în categoriile de mouse, tastatură și căști în prima jumătate a anului 2020, astfel ca divizia hardware a inregistrat o creșterea veniturilor cu 26% de la an la an cu un total de 382,7 milioane de dolari. Desfășurarea unui număr crescut de activități de acasă a contribuit la creșterea vânzărilor de echipamente din portofoliul de streaming, precum camera Kiyo sau microfonul Seiren.
De asemenea, numărul total de conturi de utilizatori a înregistrat o creștere de 42,8% de la an la an ajungând la aproximativ 100 de milioane. Numărul lunar de utilizatori activi a prezentat o creștere de peste 45%, datorită evoluției masive a diviziei de software ca rezultat al extinderii activităților de gaming, sporturi electronice și streaming.
Razer a fost partenerul Microsoft la lansarea Xbox Game Bar SDK, poziționându-se ca pionier în dezvoltarea de widget-uri pentru produsele sale software, acestea devenind accesibile în mod instantaneu în cadrul Xbox Game Bar din cadrul Windows 10. Această integrare la nivel de software asigură o experiență de utilizare superioară când vine vorba de rularea de jocuri video.
In zona de servicii s-a înregistrat o creștere de 79,3% de la an la an, cu venituri totale de 64 de milioane de dolari, contribuind cu aproape 30% la profitul brut, cu o margine brută de 45,9%.
Compania considera ca prin bilanțul pozitiv de peste 500 de milioane de dolari și fără datorii, va oferi resursele necesare pentru ca Razer să poată continua investițiile în cercetare și dezvoltare (R&D) în noi categorii de hardware, dar și în dezvoltarea de servicii, în răscumpărarea de acțiuni și investiții în activitățile M&A .
Abordare Fintech
Divizia de Fintech a înregistrat 1.8 miliarde de dolari ca volum total de plăți (anul fiscal 2019: 2,1 miliarde de dolari) în prima jumătate a acestui an, reprezentând o creștere de 114,3% de la an la an, datorită înrolării de noi comercianți și a creșterii volumului de cumpărături online, respectiv a consumului de divertisment digital, acestea fiind cauzate de pandemia de COVID-19. În ianuarie 2020, compania a anunțat că Razer Fintech și-a depus cererea pentru obținerea unei licențe complete de bancă digitală (Digital Full Bank License) eliberată de Autoritatea monetară din Singapore (“MAS”). Conform MAS, atribuirea licenței va fi anunțată în a doua jumătate a anului 2020. În prezent, Razer cercetează posibilitatea de a aplica pentru astfel de licențe și în cadrul altor țări.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz