Grupul Lavazza a raportat venituri de 3,1 miliarde de euro, o creștere de 13% față de 2022. La acest rezultat a contribuit achiziția MaxiCoffee, care a întărit prezența internațională a companiei italiene.
Cifra de afaceri a înregistrat o creștere stabilă și continuă atât pe canalele de Home, cât și și Out-of-Home, și mai ales comerțul electronic, zonă care a avut o creștere de 28% comparativ cu 2022.
”În 2023, scenariul macroeconomic pentru industria noastră a fost foarte complex din cauza creșterii abrupte a costurilor cu materiile prime, cu prețuri la niveluri record pentru cafeaua verde și îndeosebi pentru Robusta. Cu toate acestea, am ales să ținem sub control creșterile de prețuri pentru a ne proteja consumatorii prin menținerea volumelor și sacrificarea profitabilității. Cu toate acestea, sănătatea financiară robustă a Grupului Lavazza ne-a permis să profităm de oportunități majore de piață și să livrăm creștere datorită achizițiilor cum a fost cea a companiei franceze MaxiCoffee, obținând astfel venituri record de peste 3 miliarde DE EURO”, a spus Antonio Baravalle (foto), CEO-ul Grupului Lavazza.
În 2023, Grupul Lavazza s-a întâlnit cu câteva provocări majore: ca și anul anterior, 2023 a fost încă un an de creștere a costurilor cu cafeaua crudă, în particular cu Robusta, costuri care au atins un plafon superior de aproape 3200 de dolari/tonă și care continuă la același nivel extrem de ridicat.
Conform așteptărilor, nivelul inflației în toate piețele a erodat și continuă să afecteze puterea de cumpărare a consumatorilor. Acest lucru a avut un impact semnificativ asupra volumelor globale, piața cafelei raportând o contracție de aproximativ 3% în perioada ianuarie-decembrie 2023. În ciuda dificultăților, grupul a vrut să își protejeze consumatorii, în timp ce a continuat să investească pentru a asigura creșterea business-ului pe termen lung. Acest lucru a rezultat, pe de o parte, în marje reduse, iar pe de altă parte pe o îmbunătățire a performanței grupului atât în valoare, cât și în volum comparativ cu piața în general, reflectată într-o creștere a cotei de piață de +0,3%.
Segmentul de cafea boabe continuă să crească și a fost și anul acesta cel mai dinamic din piață: luând în considerare cele 15 regiuni geografice principale în care operează grupul, segmentul a crescut cu 6,6% față de 2022, cota de piață a Grupului Lavazza crescând cu 9,1% față de 2022.
Pe segmentul Single Serve (capsule), în principal datorită finalizării lansării gamei îmbunătățite de capsule de aluminiu NCC, grupul a cunoscut o creștere în valoare de 15,3% față de 2022, comparativ cu o creștere de doar 3% a pieței globale, evoluție care a rezultat într-o creștere a cotei de piață.
Din punct de vedere geografic, Grupul Lavazza a raportat o creștere în valoare a vânzărilor pe canalul de retail în toate piețele și mai ales în Statele Unite ale Americii (+9,8%), Polonia (+21%) și UK (+8,6%); Italia și Franța (piețele cele mai importante pe care activează grupul) au înregistrat și ele creșteri de 6,3% și respectiv 5,8%.
EBITDA (profitul înainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare) grupului a fost de 263 milioane de de euro, în scădere față de 309 milioane DE EURO în 2022, cu o marjă de 8,6% față de 11,4% – marja obținută în 2022. Strategia grupului a fost aceea de a limita creșterile de preț la consumator într-un mediu inflaționist.
EBIT (profitul înainte de dobânzi și taxe) a fost de 97 milioane de euro, în scădere de la 160 milioane de euro în 2022.
Profitul net a totalizat 68 milioane de euro, față de 95 milioane de de euro obținute anul trecut.
Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…
Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…
Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…
Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…
Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…
Banca Europeană de Investiții (BEI) acordă un împrumut de 200 de milioane de euro distribuitorului român de energie Delgaz Grid…