Stiri Business Companii Lifestyle

Veniturile Lavazza au crescut cu 13%, depășind 3 miliarde de euro

28 mart. 2024 2 min

Veniturile Lavazza au crescut cu 13%, depășind 3 miliarde de euro

Reading Time: 2 minute

Grupul Lavazza a raportat venituri de 3,1 miliarde de euro, o creștere de 13% față de 2022. La acest rezultat a contribuit achiziția MaxiCoffee, care a întărit prezența internațională a companiei italiene.

Cifra de afaceri a înregistrat o creștere stabilă și continuă atât pe canalele de Home, cât și și Out-of-Home, și mai ales comerțul electronic, zonă care a avut o creștere de 28% comparativ cu 2022.

”În 2023, scenariul macroeconomic pentru industria noastră a fost foarte complex din cauza creșterii abrupte a costurilor cu materiile prime, cu prețuri la niveluri record pentru cafeaua verde și îndeosebi pentru Robusta. Cu toate acestea, am ales să ținem sub control creșterile de prețuri pentru a ne proteja consumatorii prin menținerea volumelor și sacrificarea profitabilității. Cu toate acestea, sănătatea financiară robustă a Grupului Lavazza ne-a permis să profităm de oportunități majore de piață și să livrăm creștere datorită achizițiilor cum a fost cea a companiei franceze MaxiCoffee, obținând astfel venituri record de peste 3 miliarde DE EURO”, a spus Antonio Baravalle (foto), CEO-ul Grupului Lavazza.

O piață sub presiune

În 2023, Grupul Lavazza s-a întâlnit cu câteva provocări majore: ca și anul anterior, 2023 a fost încă un an de creștere a costurilor cu cafeaua crudă, în particular cu Robusta, costuri care au atins un plafon superior de aproape 3200 de dolari/tonă și care continuă la același nivel extrem de ridicat.

Conform așteptărilor, nivelul inflației în toate piețele a erodat și continuă să afecteze puterea de cumpărare a consumatorilor. Acest lucru a avut un impact semnificativ asupra volumelor globale, piața cafelei raportând o contracție de aproximativ 3% în perioada ianuarie-decembrie 2023. În ciuda dificultăților, grupul a vrut să își protejeze consumatorii, în timp ce a continuat să investească pentru a asigura creșterea business-ului pe termen lung. Acest lucru a rezultat, pe de o parte, în marje reduse, iar pe de altă parte pe o îmbunătățire a performanței grupului atât în valoare, cât și în volum comparativ cu piața în general, reflectată într-o creștere a cotei de piață de +0,3%.

Profit în scădere

Segmentul de cafea boabe continuă să crească și a fost și anul acesta cel mai dinamic din piață: luând în considerare cele 15 regiuni geografice principale în care operează grupul, segmentul a crescut cu 6,6% față de 2022, cota de piață a Grupului Lavazza crescând cu 9,1% față de 2022.

Pe segmentul Single Serve (capsule), în principal datorită finalizării lansării gamei îmbunătățite de capsule de aluminiu NCC, grupul a cunoscut o creștere în valoare de 15,3% față de 2022, comparativ cu o creștere de doar 3% a pieței globale, evoluție care a rezultat într-o creștere a cotei de piață.

Din punct de vedere geografic, Grupul Lavazza a raportat o creștere în valoare a vânzărilor pe canalul de retail în toate piețele și mai ales în Statele Unite ale Americii (+9,8%), Polonia (+21%) și UK (+8,6%); Italia și Franța (piețele cele mai importante pe care activează grupul) au înregistrat și ele creșteri de 6,3% și respectiv 5,8%.

EBITDA (profitul înainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare) grupului a fost de 263 milioane de de euro, în scădere față de 309 milioane DE EURO în 2022, cu o marjă de 8,6% față de 11,4% – marja obținută în 2022. Strategia grupului a fost aceea de a limita creșterile de preț la consumator într-un mediu inflaționist.

EBIT (profitul înainte de dobânzi și taxe) a fost de 97 milioane de euro, în scădere de la 160 milioane de euro în 2022.

Profitul net a totalizat 68 milioane de euro, față de 95 milioane de de euro obținute anul trecut.

Array

Articole pe aceeași temă: