Finanțe

Veniturile ING Bank au crescut până la 2,83 mld. lei în primele nouă luni din 2024

Reading Time: 3 minute

Veniturile ING Bank România au ajuns la 2,83 miliarde de lei în primele nouă luni din 2024, în creștere cu 13,5% față de perioada similară a anului anterior.

Creșterea numărului de clienți și a volumului de credite au fost principalii factori care au contribuit la performanța financiară a băncii în primele nouă luni din anul în care ING Bank România aniversează 30 de ani de activitate pe plan local.

Activele ING Bank România au ajuns la valoarea de 71,5 miliarde de lei la finalul celui de-al treilea trimestru din 2024, în creștere cu 13,6% față de perioada similară a anului trecut.

„În primele nouă luni din 2024, rezultatele financiare ale ING Bank România reflectă eforturile și succesul echipei noastre de a atrage noi clienți și de a extinde relațiile cu clienții existenți. În ciuda unei creșteri economice mai modeste în acest an, am reușit să creștem portofoliul de credite cu 16% în primele trei trimestre și ne propunem să finanțăm în continuare planurile clienților noștri, inclusiv în tranziția către o economie sustenabilă. Extindem în permanență gama de servicii și produse și crearea unui ecosistem prin platformele digitale ale băncii, pentru a aduce cât mai multă valoare clienților. Un bun exemplu este Business Deals, care aduce oferte interesante clienților persoane juridice, în vreme ce ING Bazar propune oferte special negociate clienților persoane fizice deja de 8 ani.”

Mihaela Bîtu, CEO, ING Bank România

Creșterea portofoliului de credite în primele nouă luni din 2024 a fost de 16% (până la peste 43 de miliarde de lei), în timp ce volumul de depozite atrase a crescut cu aproximativ 15% față de perioada similară a anului anterior (până la 63,4 miliarde de lei).

În primele nouă luni din 2024, ING Bank România a înregistrat o scădere a costurilor cu provizioanele de 71% față de aceeași perioadă a anului trecut, până la 12 milioane de lei. În același timp, profitul brut a crescut cu 0.8%, având o valoare cumulată de 1,39 miliade lei.

Strategia de sustenabilitate ING Bank

ING Bank România a continuat politica de creditare în sprijinul tranziției către economia verde, oferind credite ipotecare sustenabile pentru persoane fizice în valoare de 258 milioane de euro în perioada ianuarie- septembrie 2024, în creștere cu 185% față de valoarea totală acordată în 2023 (de 91 de milioane de euro). În plus, creditele de nevoi personale eco au crescut la 3,9 milioane de euro în perioada ianuarie – septembrie 2024, față de 2,7 milioane de euro în perioada ianuarie – septembrie 2023. Pe segmentul companiilor au fost mobilizate aproximativ 1,5 miliarde euro finanțări sustenabile.

Parte dintre aceste finanțări a fost acordată și companiei Romstal Imex, afacere românească cu 30 de ani de activitate, cu un credit de investiții verde în valoare de 10 milioane de euro. Finanțarea este destinată dezvoltării rețelei și creșterii eficienței energetice a magazinelor, prin instalarea de panouri fotovoltaice și alte sisteme pentru energie verde.

Tot în direcția eficienței energetice, banca a inițiat un nou proiect, Caravana ROENEF, împreună cu Asociația pentru Promovarea Eficienței Energetice în Clădiri (ROENEF). Evenimentele organizate în Iași, Constanța, Brașov, Oradea, Cluj-Napoca și Timișoara au atras sute de participanți și au reunit aproximativ 180 de specialiști din domeniul eficienței energetice. În cadrul dezbaterilor au fost promovate soluțiile și tehnologiile care contribuie la creșterea eficienței energetice în clădiri, în beneficiul direct al locuitorilor și al mediului înconjurător.

Discount-uri pentru antreprenori

În luna septembrie a acestui an, ING Bank a lansat Business Deals, o platformă în care antreprenorii au acces la oferte business to business, negociate de reprezentanții băncii, pentru nevoile afacerii lor. Clienții ING beneficiază de reduceri la o gamă largă de produse și servicii, de la facturare, la telefonie și internet, la aplicații dedicate managementului comenzilor și soluții de securitate cibernetică. Astfel, antreprenorii au acces automat la oferte, direct din ING Business, platforma de internet banking dedicată acestora.

ING Bank România este parte a ING Group, care oferă servicii bancare pentru peste 38 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este o bancă universală, cu peste peste 1,8 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate și Wholesale Banking.

Team

Recent Posts

Iașiul și Moldova atrag atenția dezvoltatorilor imobiliari datorită investițiilor de peste 3 mld. euro în infrastructură

Moldova devine pe termen mediu și lung regiunea cu cele mai multe oportunități la nivel național, datorită avansului la lucrările…

15 minute ago

România intră în programul Visa Waiver din 2025. Călătorii libere în Statele Unite ale Americii

Ambasada României în SUA a anunțat miercuri că România a îndeplinit criteriile necesare pentru a fi inclusă în Programul Visa…

46 de minute ago

Festivalului Brazilor de Crăciun din decembrie – dedicat accesului egal la educație de calitate

La Muzeul Național de Artă al României cea  de-a 24-a ediție a Festivalului Brazilor de Crăciun (5 decembrie) are caracterul…

2 ore ago

Valentina Seiciu este noul Director General Tarfin pe piața locală

Începând cu luna noiembrie 2024, Valentina Seiciu, ex. Director Financiar și de Trezorerie în cadrul Tarfin, devine noul Director General…

2 ore ago

Kaufland deschide al treilea magazin din municipiul Brăila

Kaufland România deschide cel de-al treilea magazin din municipiul Brăila, investiție prin care creează aproximativ 80 de locuri de muncă…

2 ore ago