Venituri în creștere pentru Lavazza
Reading Time: 3 minuteLavazza raportează venituri de 1,87 miliarde de euro, în creștere cu 9,3% față de cele 1,71 miliarde înregistrate în 2017 (creștere organică de 6,6%). 64% dintre venituri au fost generate pe piețe străine.
Profiturile nete au fost de 87,9 milioane EUR, în creștere cu 12,9% în comparație cu 77,9 milioane euro în 2017
”2018 a fost un an de creștere , datorată majorării profitului operațional, consolidării brand-ului și extinderii masive, atât în Italia, cât și pe piețe externe, în special în Franța, America de Nord, Europa de Est și Marea Britanie”, a spus Antonio Baravalle, CEO-ul Grupului Lavazza.
Lavazza a preluat, recent, compania australiană Blue Pod și divizia de băuturi a Mars Inc. în sectorul automatelor de băuturi și și-a consolidat operațiunile în toate segmentele pieței de cafea.
”Ambiția noastră este să ne continuăm extinderea în 2019, atât prin prisma integrării companiilor achiziționate, cât și prin creșterea organică a Grupului”, adaugă Antonio Baravalle.
Creșterea se datorează atât integrării companiilor achiziționate în 2017 (Nims, Kicking Horse și ESP), cât și bunei performanțe a produselor din segmentele organice, în special pe piețele din Italia, Franța, America de Nord, Europa de Est și Marea Britanie.
În Italia, care reprezintă 36% din veniturile totale, Lavazza și-a menținut poziția de lider pe toate canalele datorită extinderii gamei de produse din segmentul de unică folosință, care continuă să fie cel mai dinamic din retail, dar și datorită operațiunilor comerciale din segmentul Out of Home.
În decembrie 2018, grupul a finalizat achiziția diviziei de cafea din cadrul companiei Mars Inc. (acum Lavazza Professional) din America de Nord, Germania, Marea Britanie, Franța, Canada și Japonia, precum și a unităților de producție asociate din Marea Britanie și SUA. Lavazza Professional include aparatele Flavia și automatele de băuturi KLIX, 2 companii cu un număr mare de automate și un portofoliu extins de cafea și alte băuturi pe piețele respective, vândute fie sub nume brevetate (ex. Alterra) sau sub branduri licențiate. Cele două companii achiziționate au generat vânzări de aproximativ 350 milioane de dolari în 2017 și au aproximativ 900 de angajați.
În 2018 a avut loc și inaugurarea Nuvola, noul sediu Lavazza din Torino, rezultatul unei investiții de peste 120 milioane de euro. Proiectul arhitectului Cino Zucchi a dat o nouă față cartierului Aurora din Torino și reprezintă un ecosistem creat să inspire oamenii dându-le posibilitatea să se bucure, împreună, de o multitudine de experiențe culturale, sociale și de gust. Nuvola Lavazza este, în același timp, recunoscută ca fiind una dintre cele mai sustenabile clădiri din lume, prin certificarea Platinum LEED.
Înfiinţată în 1895 la Torino, compania Lavazza este deţinută de familia Lavazza de patru generaţii. Considerat unul dintre cei mai importanți prăjitori de cafea din lume, grupul operează în prezent în peste 90 de ţări printr-o reţea vastă de subsidiare proprii şi distribuitori, având 64% dintre venituri generate de către piețe externe Italiei și aproximativ 4.000 de angajaţi. Printre companiile care fac parte din Grupul Lavazza se numără Carte Noire din Franța și ESP (achiziționate în 2016 și respectiv în 2017), Merrild din Danemarca (2015), Kicking Horse Coffee din America de Nord (2017), Nims din Italia (2017) și Blue Pod Coffee Co din Australia (2018). La finalul anului 2018, ulterior unei achiziții, Lavazza Professional Business Unit a fost creată și include segmentul OCS (Office Coffee Sector) și sistemele de automate de băuturi Flavia și Klix.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz