Termenul limită de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale deținute de companiile mici și mijlocii la sistemul informatic al ANAF a fost finalul anului 2021. Velin Ganev, director general al Danubius Exim ne-a vorbit despre procentul cu care vor crește încasările la bugetul de stat după expirarea termenului limită, dar și despre viitorul plăților în România.
Perioada pandemiei a fost una provocatoare, multe afaceri au fost nevoite să se închidă, iar noi am fost, de asemenea, nevoiți să regândim strategia de dezvoltare pentru perioada post-pandemie. Am observat cu toții ritmul în care foarte multe business-uri au migrat către on-line, au adoptat soluții de digitalizare, iar noi am considerat oportun să facem pasul dinspre o companie furnizoare de echipamente fiscal-bancare, către o companie creatoare și integratoare de soluții digitale.
În plus, a fost și o perioadă în care a trebuit să gândim în termeni de solidaritate, în raport cu rețeaua de parteneri, care a fost, de asemenea impactată de pandemie. Am fost permanent conștienți că poziția de lider a fost câștigată cu ajutorul unităților partenere și al oamenilor acestora. Din acest motiv, Danubius a investit, în 2021, mai mult de 10 milioane de lei în întreaga rețea, în funcție de implicarea și rezultatele fiecărui partener. Danubius a reușit să ajute fiecare unitate avizata/partener să treacă cu bine peste perioada dificilă.
Cum spuneam, Danubius a intrat într-o etapă a evoluției în care devenim, încetul cu încetul, furnizori și integratori de soluții digitale, complementar cu statutul care ne-a fixat reputația în piață – acela de furnizor de echipamente fiscal-bancare. În această fază, pe termen scurt și mediu, avem în vederea diversificarea soluțiilor pe care le punem la dispoziția comercianților. Vorbim despre integrarea unor aplicații noi, lansarea unor produse proprii, dar și a unui App Store din care comercianții să poată alege acele soluții digitale potrivite pentru gestionarea afacerii.
BlueCash 50, dispozitivul pe care l-am lansat în luna mai a acestui an, este acel tip de produs revoluționar, care schimbă o industrie. Dincolo de acea aplicație, care permite plata prin reunoaștere facială, pe care ați menționat-o, dispozitivul este un all-in-one care include casă de marcat, terminal de plată cu cardul bancar și numerar, smartphone cu sistem Android, imprimantă și cititor de coduri de bare și QR. Practic, prin intermediul unui singur aparat, comerciantul poate încasa, cu cash, card, recunoaștere facială sau alte mijloace de plată electronică, poate emite bon fiscal, își poate inventaria marfa, poate semna și transmite documente. În plus, aparatul este perfect aliniat la legislația fiscală în vigoare în România și facilitează transferul de informații către ANAF.
Practic, cam așa arată viitorul plăților în România: integrat, cu capacități de procesare rapidă, versatil și prietenos atât cu comercianții, cât și cu clienții. În plus, viitorul plăților va fi, în continuare, foarte dinamic, în sensul în care evoluția tehnologică aduce în permanență soluții din ce în ce mai elevate, publicul larg, după cum am văzut, este dispus să adopte rapid soluții de plată cât mai rapide, iar comercianții trebuie să țină pasul și să pună la dispoziție metode inovatoare de plată, care să îi diferențieze în piață, din acest unct de vedere. Danubius, prin BlueCash 50, s-a poziționat deja în avangarda acestor transformări din retail, privind metodele de plată și este în permanentă dezvoltare de soluții.
Vorbim despre o soluție dezvoltată pentru automatizarea plăţii cu autoservire în staţiile de carburanţi, împreună cu PetroSol, companie de tehnologie specializată în soluţii software pentru industria de retail Oil and Gas.
Prin această soluție, se elimină necesitatea casierilor în staţie, având posibilitatea de a deschide staţii rentabile în zone cu volume mici, se elimină necesitatea casierilor pe perioada de noapte, iar clienţii grăbiţi au posibilitatea să alimenteze şi să-şi continue drumul rapid. Practic comercianţii de carburant îşi pot diversifica afacerile şi din punct de vedere geografic cât şi ca mod de operare – vor creşte volumele de carburant vândute şi vor fi reduse costurile operaţionale.
Astfel, prin implementarea soluţiilor în cadrul staţiilor de carburanţi, comercianţii vor putea seta regimuri de funcţionare pentru fiecare staţie, deoarece clienţii nu vor mai fi nevoiţi să intre în benzinărie pentru a plăti.
În acest moment, încă nu au fost făcute publice date de către autorități. Dar, pentru a avea o dimensiune a diferenței pe care o face conectarea caselor de marcat la sistemul informatic al ANAF, permiteți-mi o comparație cu ceea ce s-a întâmplat în Bulgaria. În statul vecin, în momentul în care s-au conectat toate casele de marcat, s-a înregistrat o creştere de 20% a veniturilor din TVA. Cu siguranţă că și în România au crescut sau vor creşte încasările la bugetul de stat. Nu neapărat cu 20%, dar vor creşte. Putem însă da o cifră referitoare la numărul de case de marcat vândute de Danubius pe piața din România, care a depășit 300.000 de unități.
Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea, şi cel al Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan-Gruia Ivan, au semnat, marţi, un…
Agenția independentă de comunicare Pi2, cu birouri și filiale în Europa Centrală și de Est, a fost selectată să gestioneze…
În medie, utilizatorii plătesc 12 abonamente online, inclusiv Netflix, Spotify și YouTube Premium – cele mai populare servicii din întreaga…
JYSK, Phillip Morris, Deichmann, dm drogerie markt și Starbucks sunt cele mai apreciate companii de către propriii angajați, conform “Top…
Piața IT din România trece printr-o perioadă de transformare, iar modelul tradițional de outsourcing, bazat pe externalizarea resurselor umane, începe…
Danone România s-a alăturat susținerii centrelor de zi E.G.A.L. dezvoltate de Societatea Națională de Cruce Roșie, susținând continuarea activității din…