Vedeta pieței auto

Reading Time: 3 minute

SUV-urile mici de oraș au fost segmentul vedetă al pieței auto, anul trecut fiind vândute 27,8 milioane de unități, în creștere față de anul 2014, când au fost vândute în lume peste 16 milioane de mașini.

Vânzările de SUV-uri din toate segmentele au crescut puternic în lume în ultimii ani, ajungând la 27,8 milioane în 2017, ceea ce înseamnă o cotă record de 34%, conform datelor companiei de cercetare JATO. O comparație cu 2014 este lămuritoare: atunci s-au vândut 16,6 milioane de SUV-uri de toate tipurile, în lume, iar anul trecut cu 11 milioane mai multe.

Segmentul adesea numit „small SUV”, care cuprinde SUV-uri mici și compacte de oraș, a totalizat anul trecut 5,9 milioane de mașini vândute, dintre care 1,5 milioane în Europa. Segmentul este numit și „small crossover” și include modele cu lungime între 4 și 4,4 metri.

Avansul SUV-urilor mici și compacte de oraș a continuat și în acest an, când segmentul a atins 36% din piața europeană, un nou record. La acest total SUV-urile de mici dimensiuni au contribuit cu peste o treime. Estimările diverșilor analiști indică o creștere de 400.000 – 500.000 de unități a vânzărilor de SUV-uri mici, odată cu apariția în piață a noi modele. Aceste mașini stau bine și în clasamentul celor mai bine vândute modele europene, Renault Captur fiind pe locul 8 în luna iulie, iar Dacia Duster pe locul 14.

Și în România segmentul SUV a crescut puternic, datele APIA la șapte luni indicând o creștere de 59% a vânzărilor pentru întregul segment. Două dintre cele mai vândute SUV-uri europene sunt produse în România: Dacia Duster și Ford EcoSport.

Înmatriculările de SUV-uri mici și compacte au fost semnificative în august pe plan local. Datele DRPCIV arată că s-au înmatriculat 1.855 de mașini Dacia Duster, 733 Renault Captur, 480 Suzuki Vitara, 327 Ford EcoSport și 187 Opel Mokka, acestea fiind doar câteva exemple. 

Prețurile de pornire sunt și de sub 15.000 de euro la unele modele, iar la 25.000 de euro pot fi achiziționate mașini în echipare completă și cu motoare mai puternice. Cele mai scumpe SUV-uri mici, cu motoare puternice și maxime dotări, costă și peste 30.000 de euro.

Numărul modelelor SUV de clasa B și C a crescut puternic în ultimii doi ani, depășind 25. Cele mai vândute sunt Renault Captur, Peugeot 2008, Opel Mokka, Dacia Duster și Nissan Juke. Italia, Franța și Marea Britanie au fost cele mai mari piețe pentru aceste SUV-uri mici.

SUV-urile mici de oraș pe Autovit.ro

Pe Autovit.ro, SUV-urile sunt prezente în 40% dintre anunțurile pentru autoturisme, adică peste 6.000. SUV-urile mici și compacte au o pondere importantă și se regăsesc în peste 500 de anunțuri.

Chiar și cei cu bugete de sub 7-8.000 de euro își pot lua un crossover, cele mai reduse prețuri fiind la modele cu rulaj de peste 150.000 km, dar și la cele diesel. Pot fi însă achiziționate și modele noi, la peste 25.000 de euro, cu numeroase dotări. Pe Autovit.ro, prețurile pentru SUV-urile de clasă B și C ajung la mai puțin de 10.000 de euro. Spre exemplu, Duster poate fi achiziționat și la 5.500-6.000 de euro, fiind vorba de modele 2011-2012, cu rulaj peste medie. Se găsește însă în ofertă și noul Duster, în versiunea 4×4 și cu o multitudine de dotări, la peste 17.000 de euro.

Foto: © Jeffsanjaya | Dreamstime.com

Team

Recent Posts

Ford a lansat Puma Gen-E, mașina electrică fabricată la uzina de la Craiova

Ford a prezentat modelul full electric Puma Gen-E, care este asamblat la uzina companiei din Craiova, folosind propulsorul electric produs…

11 minute ago

Asociația Analiștilor Financiar – Bancari din România are un nou Consiliu Director

Asociația Analiștilor Financiar-Bancari din România (AAFBR) a ales un nou Consiliu Director pentru un mandat de doi ani, respectiv până…

38 de minute ago

Ioana Zamfir, reprezentanta României în Grand Jury Gerety Awards 2025

Ioana Zamfir, CCO al MRM România, este singura reprezentantă a României în recent anunțatul Grand Jury al Gerety Awards 2025,…

46 de minute ago

Asociația ANAIS atrage atenția că „Iubirea nu înseamnă frică” printr-o campanie de sprijinire a femeilor și fetelor aflate în situații de vulnerabilitate

Violența împotriva femeilor rămâne o problemă majoră în România, reflectată de statistici alarmante. În 2022, au fost raportate peste 26.000…

2 ore ago

Studiu Reveal Marketing Research: 7 din 10 români sunt atrași de magia produselor lansate în ediție limitată în perioada Crăciunului

Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research a analizat atitudinile și preferințele românilor referitoare la produsele în ediție limitată de Crăciun, evaluând factori…

2 ore ago

Glovo: România, locul al doilea la nivel mondial la comenzile de la supermarket

În 2024, românii au preferat să își facă mai des cumpărăturile casnice online, comenzile de la supermarket crescând cu 40%…

2 ore ago