Vasilije Corluka, Leo Burnett: Am descoperit cum să filmăm o întreagă campanie prin Zoom și YouTube
Reading Time: 3 minuteTotul s-a mutat online, mediul de lucru s-a schimbat, însă ideile bune nu au încetat să vină și calitatea muncii nu a scăzut, povestește Vasilije Corluka, Chief Creative Officer la Leo Burnett, din experiența primelor luni de work from home.
Cum v-ați adaptat la noul context?
Schimbarea pe care a adus-o criza din cauza Covid-19 a fost una extrem rapidă și profundă, iar lucratul de acasă a devenit noua normalitate în doar câteva zile. În tot acest context, există însă și o parte bună a lucrurilor, am putut observa cum departamentul de creație, dar și toată munca din interiorul agențiilor s-a putut adapta la schimbare, acest lucru întâmplându-se rapid. Întâlnirile de tip brainstorming, prezentările, totul s-a mutat pe Zoom. Însă cel mai important lucru a fost că ideile bune n-au încetat să apară. Mediul de lucru s-a schimbat, însă calitatea muncii a rămas la același nivel, fără a se pierde nimic.
Bineînțeles, trebuie să fim atenți în continuare – să ne asigurăm că suntem în permanentă legătură unii cu alții. Totodată, este important să ținem legătura, să vorbim între noi, să râdem împreună, să continuăm să împărtășim lucruri chiar și să ne distrăm împreună în online. Pe scurt, încercăm să înlocuim singurele lucruri care ne lipsesc – energia umană și spontaneitatea din viața de agenție.
Pe termen lung pot apărea alte provocări, cum ar fi procesul de dezvoltare pentru creativii mai tineri la început de drum. Deoarece deprinderea cunoștințelor și învățarea ar putea fi mai dificile în acest context nou. Un alt aspect ar fi șansa noilor membri ai echipei de a forma conexiuni sociale cu o echipă extinsă, mai ales că ne așteptăm ca această situație să dureze mai mult timp. Însă fiind conștienți de aceste provocări, ne vom asigura că le vom aborda la momentul potrivit. Practic, învățăm cât putem din această criză și începem deja să creăm un model pentru noul mod de lucru, odată ce lucrurile vor reveni la ”noul normal”.
Ce proiecte ați dezvoltat în ultimele luni?
În toată această perioadă, prioritatea noastră a fost una clară – să rămânem cât mai aproape de clienții noștri. Să fim partenerii lor si să îi susținem din punct de vedere creativ și strategic pentru a-i ajuta să răspundă la toate provocările, în timp real. Sunt foarte fericit să spun că am reușit să facem acest lucru iar clienții noștri au apreciat mult acest angajament pe care ni l-am luat. Totodată, o noutate a fost faptul că ne-am concentrat pe îmbinarea activității noastre creative cu cele mai performante și sofisticate sisteme de date, folosind instrumente care au fost implementate în acest an în grupul nostru din România și care în această perioadă s-au dovedit și mai importante.
Vedem creativitatea ca pe o rezolvare a problemelor – și în aceste momente, cu siguranță, am întâlnit multe cazuri în care au fost imperios necesare soluțiile inteligente și prompte. Am descoperit cum să filmăm o întreagă campanie prin Zoom și YouTube live în timpul stării de urgență, de exemplu, campania pentru Telekom cu Ghiță. Am creat și lansat mai multe campanii locale pentru P&G, care au fost adaptate și la nivel regional. Clientul nostru Kaufland, aflat pe segmentul de vânzare cu amănuntul, a fost foarte activ, cu mai multe fluxuri de comunicare produse, dezvoltate și difuzate în paralel. Același lucru este valabil și pentru Samsung și pentru marea sa inițiativă #StayAtHomeWithSamsung. Am lansat sărbătorile ”Epic Birthday” pentru Ursus, cu feedback uimitor din partea publicului, plus campanii pentru Hochland și multe altele. Am câștigat chiar și câteva pitch-uri pe timp de criză. Prin urmare, am fost destul de ocupați pentru a ajuta clienții noștri să rezolve această sitauție de criză în cel mai bun mod posibil și, pe de altă parte, să ieșim mai puternici.
Cel mai important, am consolidat relația cu toți clienții noștri și ne-am dovedit a fi partenerii pe care ei se pot baza în orice moment.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz