Vânzările retail MOL de motorină, în România, au crescut cu 3,1%
Reading Time: < 1 minutGrupul MOL a prezentat rezultatele financiare ale primului semestru ale anului în curs, poziționându-se astfel încât să-și poată atingă obiectivele financiare anuale propuse. A fost obținut un rezultat operațional (CCS EBITDA) de 1,15 miliarde dolari, reprezentând chiar jumătate din ținta anuală orientativă pentru 2019.
Vânzările retail ale Grupului MOL România au înregistrat o creștere pe segmentul motorină de 3,1%. Astfel, au ajuns la 262 kt în semestrul întâi. Vânzările retail de benzină au scăzut cu 1,3%, situându-se la 77 kt, în aceeași perioadă de timp.
Profitul net realizat de Grupul MOL în primele șase luni ale lui 2019 a fost de 444 milioane dolari.
Rezultatul EBITDA pe segmentul Upstream a fost într-o scădere ușoară, 553 milioane dolari, cu 10% mai puțin față de prima jumătate a anului 2018. Creșterea volumelor nu a fost suficientă pentru a scădea prețurile la petrol și gaze, dar segmentul rămâne cel mai mare generator de flux de numerar liber al Grupului. Producţia zilnică medie de hidrocarburi a fost de 113.600 barili echivalent petrol pe zi (BEP), cu 4% mai mare faţă de anul precedent.
Rezultatul operational (Clean CCS EBITDA) al segmentului Downstream a fost inferior nivelului înregistrat anul trecut, 403 milioane dolari, reprezentând o scădere cu 18%. Rezultatul se explică prin marjele mai slabe ale segmentului de rafinare.
Rezultatul EBITDA pe segmentul Consumer Services a crescut cu 6% faţă de anul precedent, ajungând la 207 milioane dolari în primele şase luni. Acest segment este încă susținut de creşterea economică din regiunea Europei Centrale și de Est, inclusiv de creşterea continuă de aproape 3% a pieţelor de carburanţi.
Rezultatul EBITDA al segmentului Gas Midstream, în prima jumătate a anului, a fost de 89 milioane dolari, cu 24% mai puțin față de primul semestru din 2018.
Foto: © Baloncici | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz