Vânzările la jocuri de societate au explodat în perioada pandemiei
Reading Time: 3 minuteJocurile de societate au înregistrat cea mai mare creștere a vânzărilor din ultimii ani, Gameology, un distribuitor și producător de astfel de jocuri a înregistrat o creștere generală cu 50%, în timp ce vânzările online au crescut și de 11 ori față de o perioadă obișnuită.
Gameology a înregistrat o creștere generală cu 50% a vânzărilor de jocuri de societate, în timp ce vânzările online de jocuri de societate au crescut de 6 ori față de o perioadă obișnuită. Vârful vânzărilor a fost reprezentat de luna aprilie 2020 când vânzările online au crescut de 11 ori față de o perioadă obișnuită. În lunile de pandemie, cele mai cumpărate produse au fost puzzle-urile și jocurile de familie precum Monopoly, Cluedo, Camelonul, Campionii Distracției, dar și jocurile pentru adulți precum Bătălia Cuplurilor și Minți Murdare. Valoarea medie a comenzii a rămas aproape neschimbată, dar s-a observat o creștere semnificativă a procentului comenzilor online plătite prin card.
În luna aprilie, vânzările online de jocuri de societate pe Gameology.ro au crescut de 11 ori
„Odată cu pandemia și cu distanțarea socială, clienții au căutat metode noi de a-și petrece timpul liber în perioada izolării. Iar în condițiile în care retailul a fost preponderent închis începând cu jumătatea lunii martie, vânzările online de jocuri de societate au explodat. În perioada martie – mai am crescut de 6 ori vânzările online față de aceeași perioadă a anului trecut, vârful fiind luna aprilie cu o creștere de 11 ori”, a declarat Iulia Soare – Marketing Manager Gameology.
Categoriile care au înregistrat cele mai spectaculoase creșteri au fost jocurile de familie și puzzle-urile, în timp ce jocurile de petrecere au înregistrat și ele creșteri, dar mai puțin semnificative. Cele mai bine vândute au fost jocurile pentru copii, jocurile educative și jocurile de familie (Cameleonul, Campionii Distracției, Tension), dar am înregistrat vânzări bune și pentru jocurile de cuplu (spre exemplu, Bătălia Cuplurilor sau Minți Murdare) sau pentru reinterpretările jocurilor clasice precum Monopoly Game of Thrones sau Cluedo Dracula. Piața de puzzle-uri a crescut și ea puternic în luna aprilie, dar a coborât începând cu luna mai la nivelul de dinainte de pandemie.
Gameology este distribuitor, dar și producător de jocuri de societate în limba română, iar produsele Gameology pot fi regăsite pe rafturile principalelor lanțuri de librării (Cărturești, Diverta, Librarium), în hypermarket-urile Auchan și Cora, dar și online pe Elefant.ro. Gameology a mizat pe e-commerce din 2012, investind în magazinele online Gameology.ro și Giftology.ro ale căror vânzări au crescut constant de-a lungul ultimilor ani, depășind 20% din cifra totală de afaceri pe anul trecut. Dat fiind interesul crescut față de jocuri de societate în această perioadă, Gameology plănuiește să lanseze 5 jocuri noi până la finalul 2020 pentru a completa lista celor 20 de jocuri deja existente în portofoliu.
Gameology se așteaptă la o creștere totală a cifrei de afaceri cu 80% față de 2019
“Țintim pentru anul 2020 o creștere totală a cifrei de afaceri cu 80% față de anul anterior, iar ponderea vânzărilor online din total vânzări ne așteptăm să atingă 30%. Toată piața online de jocuri a înregistrat evoluții semnificative, dar noi considerăm că ritmul nostru de creștere a fost peste medie și ne-a ajutat să câștigăm cotă de piață” a continuat Iulia Soare.
“Cea mai frumoasă surpriză a fost atitudinea clienților – am primit mult mai multe feedback-uri pozitive, nesolicitate, decât într-o perioadă obișnuită, ceea ce a reprezentat un real combustibil în această perioadă de nesiguranță. Este clar că jocurile de societate cresc calitatea vieții oamenilor și au fost cu atât mai mult apreciate în această perioadă incertă. Per total, pandemia i-a făcut pe oameni să petreacă mai mult timp în familie, în detrimentul ieșirilor în oraș, într-un mod mai constructiv”, adaugă Iulia Soare.
Gameology se așteaptă atât la o creștere totală a pieței de jocuri de societate, cât și la o migrare a clienților din offline către mediul online. Din totalul achizițiilor realizate pe Gameology.ro în perioada martie-iunie, peste 85% au fost făcute de clienți noi pentru magazinul online. De asemenea, numărul tranzacțiilor plătite online cu cardul a crescut cu 50%.
Foto: © Arne9001 | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz