Vanzarile grupului Agricola, in crestere
Reading Time: 2 minuteGrupul de firme Agricola a inregistrat, in prima jumatate a anului, o crestere a cifrei de afaceri cumulate de 3,4% fața de anul 2014, ajungand la 306,766 milioane lei.
Ritmul de crestere a inregistrat insa o usoara diminuare (4% in S1 2014) ca urmare a scaderii cifrelor de afaceri generate de unele companii din grup care si-au calibrat activitatea in funcție de contextul de piața (Aicbac SA – 0,41%, Suinprod Siret SRL – 13% si Agricola Magazine SRL – 20%), anunta compania, intr-un comunicat de presa.
Agricola International SA, cea mai importanta companie a Grupului Agricola, in care sunt integrate lanțul de producție al carnii de pasare si operatorul logistic, a inregistrat in primele sase luni o cifra de afaceri similara celei din semestrul I al anului trecut, ajungand in prezent la circa 172 mil. lei.
“In primele sase luni ale anului vanzarile de carne de pui au crescut cu 6,8% in volum (19.043 tone), comparativ cu perioada similara din 2014, iar in valoare cu 5,2 procente, in contextul unei scaderi a pretului mediu al pietei la carnea de pasare, tendința manifestata atat in piața interna cat si pe piața europeana. Suntem consecvenți programului asumat pentru acest an, care vizeaza atingerea a 36.000 tone carne de pui comercializate. Dorim sa crestem procentul de sortimente cu valoare mare (transate, fara piele) in portofoliul nostru de produse comercializate si, de asemenea, sa crestem vanzarea de produse diferențiatoare Agricola”, a aratat Grigore Horoi (foto), presedintele Agricola Bacau. Acesta spune ca aproape 10% din totalul vanzarilor de carne de pui sunt reprezentate de produsele Puiul Fericit, Puiul Familist, Puiul Antistres si Gama Usor de gatit, astfel ca incepand cu septembrie va fi dublata producția de Pui Fericit.
Cifra de afaceri a companiei Salbac a crescut in primele 6 luni cu 11,2%, ajungand la 47,439 mil. lei (fața de 42,662 mil lei in 2014), in condițiile in care vanzarile la categoria salamuri crud-uscate realizate au inregistrat cea mai mare crestere: 17% crestere in valoare, respectiv 19% in volum. In acelasi timp, grupa salamurilor fiert-afumate inregistreaza o usoara scadere planificata a volumelor de 3,38%, in trendul pieței. „Menținem tendinta de crestere la grupa salamurilor crud-uscate, unde performam de ani buni si suntem lideri de piața. Salamul de Sibiu Agricola isi patreaza poziția de lider detasat in segment (52% valoric, 50% in volume). Am capacitat in intregime facilitatea de producție a salamurilor crud-uscate in care am investit anul trecut si controlam cu atenție diminuarea producției de salamuri fiert-afumate, pe care o compensam cu producția de sortimente proaspete cerute de piața interna si externa (mititei, carne tocata, carnaciori prospeți)”, precizeaza Grigore Horoi.
Categoria semipreparate si produse de tip ready-meal, obtinute la fabrica Europrod, a inregistrat in primele 6 luni o crestere a cifrei de afaceri de 7,2% (14,044 mil. lei fața de 13,101 mil lei in S1 2014). Vanzarile acestor produse au inregistrat 5% crestere in volume.
Si la categoria oua pentru consum, produse la Avicola Lumina-Constanta, vanzarile au inregistrat o crestere de 13,34 % (30,567 mil. oua in 6 luni 2015), respectiv o crestere de 20,78% a vanzarilor valorice (10,236 mil. lei in S1 2015).
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz