Vânzările Flanco, în scădere cu 10,8%
Reading Time: 2 minuteFlanco Retail a înregistrat vânzări de 1,08 miliarde lei în 2020, cu 10,8% sub nivelul din 2019, pe fondul închiderii în lock-down a peste 70 de magazine fizice în toată țara.
În ceea ce privește profitul, acesta a scăzut cu 44%, până la 22,3 milioane lei, pe fondul scăderii vânzărilor în magazine și al măsurilor luate de companie în contextul pandemiei.
„2020 a fost anul impredictibilității, al digitalizării accelerate și al nevoii de a te adapta din mers”, declară Dragoș Sîrbu, CEO Flanco. „Aveam experiența situațiilor similare din deceniile trecute, așa încât am putut să păstrăm sănătatea financiară a firmei și să regăsim rapid drumul către clienții noștri.”
Scădere a traficului în magazine
În perioada de restricții de circulație, compania a resimțit o scădere bruscă a traficului și a volumului de vânzări în rețeaua de magazine, dar tot aceasta a fost perioada în care a conturat o nouă strategie și a redesenat planul de investiții, redirecționând mare parte din bugete către serviciile logistice și financiare și către măsurile de siguranță și protecție impuse de pandemie.
”După șocul închiderii temporare a 70 de magazine, am accelerat investițiile care ne aduceau pe noi mai aproape de clienții noștri, în condițiile în care ei nu mai erau în măsură să vină către noi,” explică Sîrbu. ”Asta a însemnat lansarea unui set complex de servicii logistice, care să ofere clienților cât mai multe opțiuni de a primi produsele noastre în siguranță și lansarea de noi servicii financiare care să le dea acces la produsele pe care și le doreau.”
Astfel, compania a lansat trei noi metode de ridicare a produselor comandate online – livrarea programată (prin care clienții au putut alege ora și ziua în care să le fie livrat produsul), livrarea cu ridicare din rețeaua EasyBox, dar și comanda online cu livrare din magazinele Flanco din apropiere. De asemenea, Flanco a introdus și promovat mai multe sisteme de creditare, care au permis clienților accesarea, pe loc, a unor credite fără adeverințe de salariat, inclusiv a unor sisteme de rate fără dobândă, pentru ca experiența de cumpărare să fie rapidă și accesibilă offline sau online.
Reconstrucție a businessului
Ulterior perioadei de restricții de circulație, care a dus la reevaluarea rețelei de magazine fizice, compania a deschis cu succes magazine noi în centre Kaufland (după conceptul shop-in-shop), la intrarea în mall-urile cu trafic și potențial precum Electroputere Craiova, Târgu Mureș Shopping City, dar și în mall-urile consacrate, precum AFI Cotroceni. Astfel, prin amenajările în centrele deja existente, dar și prin deschiderile de noi magazine, Flanco a adăugat 3.500 de mp de spațiu de vânzare.
„Anul acesta a fost și pentru noi anul în care online-ul a dominat vânzările, de aceea poate, creșterea numărului de magazine fizice din rețea poate părea surprinzătoare,” declară Ovidiu Nicușan, Director de Marketing Flanco. ”Dar din comportamentul clienților noștri am ajuns la concluzia că ambele tipuri de comerț, și online, și offline sunt necesare și trebuie integrate și că noțiunea de omnichannel capătă o nouă semnificație. A fost motivul pentru care am replicat serviciile noastre financiare și online și offline și am introdus servicii logistice care să apropie clienții cât mai mult experiența de cumpărare familiară, din trecut,” adaugă Nicușan.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz