Vânzările de trotinete electrice, în creștere cu 10%
Reading Time: 3 minuteVânzările de trotinete electrice au crescut, în ultimul an, cu aproximativ 10%, în România, în timp ce prețul mediu de vânzare per unitate a scăzut cu cel puțin zece procente, în condițiile ieftinirii materiilor prime. Românii cumpără circa 50.000 de trotinete electrice noi.
Creșterea din ultimul an a fost generată de ușurința în utilizare a trotinetelor electrice, iar faptul că sunt vehicule verzi, cu costuri de mentenanță și rulare foarte scăzute, dar și că evoMAG are cel mai mare service de trotinete din București, au fost argumente în plus pentru utilizatori, potrivit unei analize evoMAG, retailerul cu cea mai mare gamă de trotinete electrice din România. Ca și în cazul bicicletelor, trotinetele înlocuiesc mașinile, într-un oraș aglomerat, și contribuie la reducerea costurilor lunare alocate transportului.
„În mod particular, în București, cererea de trotinete electrice este mai mare pe măsură ce Capitala devine un oraș în care parcarea mașinii personale într-un loc de proximitate este tot mai dificilă, iar costurile de parcare au crescut accelerat. De aceea, trotinetele devin mijloace de transport foarte convenabile, utile și rapide. În prezent, Capitala este cea mai mare piață de vânzare a vehiculelor electrice pentru evoMAG, reprezentând 40% din totalul categoriei”
Mihai Pătrașcu, CEO evoMAG.
Vânzările de biciclete și scutere electrice au înregistrat, în ultimul an, o creștere similară trotinetelor. Tendința de creștere a categoriei de electrice va fi susținută pe termen mediu și lung, în condițiile în care lumea devine mai conștientă de emisiile de gaze cu efect de seră și de poluarea mediului, alături de beneficiile de eficientizare a transportului.
Anul acesta, vânzările de vehicule electrice vor reprezenta circa 10% din cifra de afaceri totală a evoMAG.
La nivel de piață, evoMAG se așteaptă la stagnarea segmentului de trotinete electrice, care este sezonier, iar vremea schimbătoare din acest an a încetinit ritmul de creștere a vânzărilor. „Deși trebuia să înceapă de circa 2 luni, fereastra de vânzări accelerate de trotinete electrice, care coincide perioadei cu temperaturi calde din an, abia s-a deschis. Ne așteptăm, astfel, ca piața să stagneze în 2023”, mai spune Mihai Pătrașcu.
Cele mai cumpărate branduri de trotinete electrice: Xiaomi, ZERO, Kugoo și Speedxman
În prezent, evoMAG listează toată gama de produse din această categorie, astfel că oferă trotinete electrice cu prețuri de la 1.400 de lei, până la 14.000 de lei.
Cele mai cumpărate trotinete sunt Xiaomi, datorită expunerii foarte mari a producatorului, ZERO, care oferă produse calitative cu specificații care se pliază pe cererea pieței locale și acoperă toate nivelele de categorie, de la începători la extrem, Kugoo, care oferă fiabilitate la preț accesibil, Speedxman și MOBIX, datorită aplicabilităților nevoilor urbane.
Atunci când aleg un model de trotinetă electrică, utilizatorii au în vedere: brandul, greutatea vehiculului, autonomia, viteza maximă si posibilitatea de service a vehiculului.
evoMAG oferă, în service-ul propriu dedicat vehiculelor electrice, servicii de reparare și piese de schimb pentru toate produsele pe care le comercializează, dar și pentru modele listate de alți comercianți.
„Service-ul pentru electrice este un departament important în planul nostru de acțiune pentru categorie, astfel că, în fiecare an, facem investiții pentru a ține pasul cu cererea și a le oferi clienților noștri servicii de calitate. Estimam că, până în acest moment, investiția se apropie de 100.000 de euro. Existența unui service dedicat vehiculelor electrice operat de un retailer indică tendința de creștere a pieței de mobilitate din România, iar evoMAG își propune să susțină această direcție prin expunerea unor game de produse care sunt aproape de toate categoriile de consumatori și prin oferirea unui pachetul complet de servicii pre și post vânzare”
Mihai Pătrașcu, CEO evoMAG.
Foto: © Dantess | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz