Vânzările Amazon au crescut cu 26% în primul trimestru, dar coronavirusul a dus la scăderea profitului
Reading Time: 2 minuteAmazon a beneficiat din plin de creșterea comenzilor online în urma restricțiilor impuse de pandemia de COVID-19, dar schimbarea mixului de produse solicitat de consumatori a afectat profitabilitatea celui mai mare retailer online din lume.
Vânzările nete înregistrate de Amazon în primul trimestru au crescut de la 59,7 miliarde de dolari anul trecut până la 75,5 miliarde de dolari (+26%). Fără impactul fluctuațiilor de curs valutar, care a tras în jos veniturile cu 387 de milioane de dolari, creșterea ar fi fost chiar de 27%.
Însă, deși au comandat mai mult online, consumatorii s-au orientat, pe lângă măști, mănuși și dezinfectanți, către produse de strictă necesitate și alimente, unde marjele de profit sunt mult mai mici. Prin urmare, profitul operațional al Amazon a scăzut de la 4,4 miliarde de dolari în primele trei luni din 2019 la 4 miliarde de dolari anul acesta. Profitul net a scăzut și mai mult, de la 3,6 miliarde de dolari la 2,5 miliarde de dolari.
În plus, compania prioritizează comenzile de bunuri de strictă necesitate, ceea ce înseamnă că alte produse, în general mai scumpe și mai profitabile, sunt livrate cu întârziere.
„De la shoppingul online la Amazon Web Service și Fire TV, actuala criză demonstrează mai mult ca niciodată adaptabilitatea și durabilitatea businessului Amazon, dar traversăm, în același timp, cele mai dificile vremuri din istoria noastră”, a declarat Jeff Bezos, fondator și CEO al Amazon.
Acesta adaugă că, și în lunile următoare, compania se va concentra pe mulțumirea clienților și protejarea propriilor angajați, iar asta va presupune strategii abile, modestie, inventivitate și fonduri. Prin urmare, pentru al doilea trimestru, în care compania s-ar baza pe un profit operațional de 4 miliarde de dolari în condiții normale, acum Amazon anticipează că va cheltui cel puțin 4 miliarde de dolari pentru a face față provocărilor aduse de pandemia de COVID-19, pentru a putea continua livrările către clienți și pentru a spori măsurile de siguranță pentru angajați.
Compania a anunțat recent că va instala camere termice, la toate birourile și depozitele de pe glob, pentru a măsura temperatura angajaților, o nouă procedură a companiei în lupta cu pandemia de coronavirus. Angajați de la 50 de depozite Amazon din SUA au fost detectați până acum cu COVID-19.
De la începutul pandemiei de COVID-19, Amazon a făcut angajări pentru a face față creșterii importante a numărului de comenzi, mai întâi angajând 100.000 de persoane în martie și anunțând o lună mai târziu 75.000 de angajări, în special la depozite, pentru a face față cererilor.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz