Sphera Franchise Group, cel mai mare grup din industria de food service din România, a înregistrat, în primele trei luni ale lui 2023, vânzări consolidate de 335,1 milioane lei, o creștere de 20,3% față de perioada similară a anului trecut.
Grupul a încheiat T1 2023 cu un profit net de 7,3 milioane lei față de o pierdere netă de 10,9 milioane lei în T1 2022, în timp ce EBITDA a crescut cu 526% YoY, la 23,5 milioane lei.
“Primul trimestru al anului este, de obicei, o perioadă lentă pentru industria de food service, din cauza scăderii activității după sărbătorile de iarnă. Cu toate acestea, în pofida ciclicității businessului și a contextului economic provocator, cu inflație ridicată, am început 2023 în forță, continuând trendul de creștere a anului trecut. Această performanță este o dovadă a rezistenței și adaptabilității businesului nostru, precum și a devotamentului și eforturilor echipelor noastre. Ne menținem angajamentul de a păstra calitatea și standardele înalte pentru produsele și serviciile noastre și suntem pregătiți să continuăm traiectoria de creștere pe tot parcursul anului 2023.”
Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group
Sphera Franchise Group deține companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery și Taco Bell în România și KFC în Chișinău, Republica Moldova, și în anumite zone din Italia. Grupul deține peste 175 de restaurante pe cele trei piețe și are aproape 5.000 de angajați.
Creșterile de două cifre la nivelul tuturor brandurilor și piețelor au condus la performanța din primul trimestru al anului față de cel similar din 2022.
KFC continuă și în T1 2023 să fie principalul contribuitor la veniturile totale din restaurante, cu vânzări de 284,1 mil lei (+20,3% YoY), urmat de Pizza Hut, cu 31,2 mil lei (+10% YoY) și Taco Bell, cu 19,8 mil lei (+40,6% YoY). KFC a avut o performanță solidă atât în România, cât și în Republica Moldova, și împreună au contribuit cu un profit net de 12,1 mil lei.
Față de același trimestru din 2022, vânzările din România au crescut cu 19,7%, la 289,2 milioane de lei, cele din Italia cu 22,1%, la 40,9 milioane de lei, iar cele din Republica Moldova cu 42,7%, la 4,9 milioane de lei.
Ponderea cheltuielilor restaurantelor în vânzări a scăzut la 91,8% în T1 2023 față de 97,6% în T1 2022. În plus, creșterea de 13,1% YoY a cheltuielilor în restaurante în T1 2023 a fost mai mică decât creșterea vânzărilor din restaurante, de 20,3%.
“Strategia de preț implementată cu succes de-a lungul anului 2022 și atenția neîntreruptă pe controlul costurilor la nivelul Grupului au condus la o creștere remarcabilă, de 317,8% an pe an, a profitului operațional al restaurantelor, la 27,4 mil lei, precum și la un profit net de 7,3 mil lei în T1 2023 față de pierdere în T1 2022. Suntem totodată mândri că performanța noastră din primul trimestru este în linie cu cifrele bugetate pentru 2023, ceea ce ne face încrezători și optimiști cu privire la restul anului.”
Valentin Budeș, CFO, Sphera Franchise Group
Creșterea profitului operațional al restaurantelor, de la 6,5 milioane de lei în T1 2022 la 27,4 milioane de lei în T1 2023, se datorează performanței îmbunătățite a tuturor brandurilor, cu contribuții semnificative din partea KFC România (24,2 milioane de lei, +120,8% YoY), KFC Moldova (0,7 milioane de lei, +66,5% YoY), KFC Italia (2,1 milioane de lei față de pierderea operațională a restaurantelor de 2,9 milioane de lei) și Taco Bell (0,4 milioane de lei față de pierderea operațională a restaurantelor de 0,2 milioane de lei). De asemenea, Pizza Hut și-a redus semnificativ pierderea operațională a restaurantelor în T1 2023, cu 90,2%.
Similar, EBITDA a avut o evoluție pozitivă, crescând de la 3,8 milioane de lei în T1 2022 la 23,5 milioane de lei în T1 2023, un plus remarcabil de 525,6%. Această îmbunătățire poate fi atribuită în principal măsurilor eficiente de control al costurilor implementate de companii, care au dus la creșterea profitului operațional al restaurantelor. Marja EBITDA a variat în funcție de brand, KFC Moldova având cea mai mare marjă, de 13,1%, urmată de KFC România – 9%, KFC Italia – 5% și Taco Bell, cel mai tânăr brand din portofoliu, 2%.
Pentru 2023, Grupul estimează vânzări în restaurante de 1,6 miliarde de lei, o creștere cu 21% față de 2022, datorită efectului combinat al creșterii vânzărilor în restaurantele comparabile și a celor în unitățile noi. Sphera își propune să realizeze un profit net normalizat de 83,4 milioane de lei, cu 88% mai mare decât în 2022.
În ceea ce privește dezvoltarea, Grupul intenționează să deschidă 10 restaurante (8 unități KFC în România și 2 unități Taco Bell) cu un CAPEX estimat la aproximativ 6,8 milioane de euro. Circa 3,8 milioane de euro sunt alocați pentru remodelarea și implementarea de soluții digitale.
Sphera Franchise Group este listată pe Bursa de Valori București din 2017, sub simbolul SFG, fiind singura companie din HoReCa inclusă în indicele principal BET, precum și în FTSE Global Microcap
Guvernul României a confirmat intenția sa de a achiziționa 32 de aeronave Lockheed Martin F-35 Lightning II de generația a…
Evenimentul emblematic al revistei Haute Culture, Gala The Culture of Luxury, în cadrul căreia sunt celebrate personalități și proiecte remarcabile,…
O recomandare care să-ți aducă înapoi 5% din valoarea cumpărăturilor la POS timp de o lună? Da, dar numai cu…
După expirarea perioadei inițiale a unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de comunicații electronice, utilizatorii finali pot opta…
Peste 1300 de organizații neguvernamentale active din România au adresat astăzi o scrisoare deschisă partidelor politice, solicitându-le să își asume…
Carrefour România a finalizat remodelarea hipermarketului Pantelimon, din Șos. Vergului 20, din cadrul Centrului Comercial Esplanada, București, ca urmare a…