Management

Vanatoarea se muta online

14 iun. 2010 2 min

Vanatoarea se muta online

Reading Time: 2 minute

<p> <strong>Companiile romanesti folosesc sau planuiesc sa utilizeze social media ca unealta pentru recrutare intr-un procent mai mare decat cele din SUA. Este momentul sa mizati pe online cand va ganditi la cariera.</strong></p> <p>  </p> <p> Dupa ce criza economica a apasat butonul de “shut down” al masinariilor de recrutare din companii, acum, dupa implementarea procedurilor de reducere a cheltuielilor, departamentele de resurse umane cauta solutii eficiente in angajarea pe pozitii cheie. Unde? Pe paginile retelelor de socializare ca LinkedIn, Facebook sau Twitter. Potrivit unui studiu recent, “The Value of Social Networking As a Management Tool”, realizat in paralel in SUA si Romania de o echipa mixta de studenti romani si americani ai programului EMBA organizat de Asebuss si Kennesaw State University din Atlanta, 84,8% dintre companiile romanesti folosesc deja sau au in plan sa utilizeze retele sociale in procesele de recrutare. 60,7% dintre directorii de resurse umane chestionati se folosesc de traditionalele recomandari ale angajatilor si de retelele sociale pentru recrutarea pe pozitii de middle management, in timp ce 33,95% prefera unealta pentru entry-level.</p> <p>  </p> <p>  </p> <p> In ceea ce priveste cresterea numarului de recrutari prin intermediul retelelor sociale, companiile de peste  ocean sunt mai optimiste, 55% dintre acestea estimand fie o mentinere a acestui numar, fie o crestere pe parcursul anului viitor. “Social media poate ajuta departamentul de resurse umane sa gaseasca si sa recruteze talente, sa urmareasca oamenii potriviti si sa le incredinteze proiecte interesante, atractive pentru dezvoltarea profesionala si personala a candidatilor vizati”, a declarat pentru revista Biz Corina Diaconu, Managing Director la firma de selectie si plasare de personal ABC Human Capital. “Profilul pe care un om si-l construieste online este cel care intrucatva il defineste, furnizand o imagine care este mai mult sau mai putin cenzurata, insa cu adevarat important este ca profilul online e accesibil pentru foarte multi alti utilizatori”, adauga Managing Director-ul firmei ABC Human Capital.</p> <p>  </p> <p>  </p> <p> <strong>ONLINE VS. ONLINE</strong></p> <p> La randul sau, Daniela Gheorghe, director de asigurari de sanatate la compania Certasig Insurance & Reinsurance, declara la conferinta de lansare a studiului ca, in contextual crizei economice, “aceasta parte a retelelor sociale va ajunge si altceva decat Farmville”. Constatare probate de raportul realizat de studentii la EMBA ai Asebuss si Universitatii Kennesaw, care arata ca primul lucru pe care il fac romanii cand se conecteaza la internet, dupa deschiderea unui motor de cautare (37%) si citirea mail-urilor (35%), este cautarea filmelor si a jocurilor (33%). In schimb, pe ultimul loc in topul preferintelor respondentilor se afla cautarea unui loc de munca (4%), in timp ce atentia acordata retelelor sociale reprezinta 19%. “Intr-un context in care candidatii cu adevarat valorosi nu se mai arata interesati de metode clasice de abordare, precum postarea anunturilor de angajare pe site-urile de joburi, recruiterii trebuie sa gaseasca solutii alternative si sa fie in permanenta informati adaptandu-se noilor trenduri si modalitati de comunicare”, spune Corina Diaconu.</p> <p>  </p> <p> Succesul retelelor sociale in recrutare este subliniat tot de studiu, care arata ca in Romania 56,1% dintre companiile intervievate au recrutat deja cu success prin new media, in timp ce omologii din SUA au realizat performanta in doar 32,6% dintre cazuri.</p>

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: